Jump to content

NM 500 meter NIDAROS BSK


frode k

Recommended Posts

VIKTIG PRESISERING

 

Intensjonen min ble nok noe forkludret ved at jeg brukte begrepet "jegerklasse" i innbydelsen.Det beklager jeg.

 

For å rette på det ,prøver jeg å forklare intensjonen en gang til !

 

I NBSF`s gjeldene teknisk regelverk for 500m UNL er det i utgangspunktet basert kun på en klasse, skytestilling valgfri. Men da det har vist seg i praksis at det lett blir ulike resultater (les klasseskille) mellom de som sitter i benk i forhold til de som ligger med to-fot ble det gjort ett valg.Sittende og liggende, for og gi deltagerne mest mulige likeverdige konkurranseforhold.

En klasse sittende fra benk med frontrest og baksekk - og en klasse for liggende med to-fot. (NB. man tar ikke frontrest og baksekk ned på bakken.)

Flere skyttere - som skyter liggende - har gitt uttrykk for at det er "Rått parti" å konkurrere mot rene BR-rigger skutt fra frontrest og baksekk fra en skytebenk og derfor avstår fra å delta i slike stevner.

Gjentagelse:

Tar vel litt av "sjarmen"ved liggende skyting å benytte frontrest og baksekk etter hva jeg har skjønt.

Dette er ikke ett F-class stevne ,heller ment som ett tilbud til de som vil delta liggende,utstyrt deretter.

f.eks tofot , pølle ,sandsekk,en sekk med ris(ikke frontrest og baksekk)

Link to comment
Share on other sites

Få dager før stevnestart melder YR mellom 15-20 grader,2-4 ms vind og litt nedbør på søndag.

Lørdag blir det grillvær, forhåpentligvis bedre enn ifjor.

 

Nå er fristen ute og det mangler penger fra en del.

Kan dere gi beskjed om dere kommer eller ikke.

Starter straks opp med startlister og vil helst slippe å ta hensyn til "ikke møtende."

 

Har fått en innbetaling uten navn:

Kan vedkommende som betalte 425,- , 15-Mai fra konto nr 7137.........................

Sende meg en PM inneholdende ett navn.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag blir det grillvær, forhåpentligvis bedre enn ifjor..
Det kan da vel ikke bli bedre vær enn det var i fjor under grillinga?

Det var det tøffeste tordenværet jeg har opplevd. 8) Grilling under tak på standplass som også fungerte som lynavleder var en dundrende opplevelse. Spesielt når det slo gnister av stolpene på standplassen mellom tordendrønna som kom TETT!

 

Men grilling ble det. :D

Link to comment
Share on other sites

Sjekket Yr nå - dette ser jo lovende ut for helga.

Jeg vil helst ha noe bedre vær enn vi opplevde sist - måtte spise med fingrene 8) - turde ikke bruke kniv og gaffel pga fare for lynnedslag :mrgreen: .

frode k - jeg regner med at "trønderbataljonen" har alt på stell nå?

Link to comment
Share on other sites

Tok en titt på deltagerlista nettopp.

Kan det stemme at det ikke er noen skyttere fra det "blide Sørlandet" som tar turen opp for å skyte NM? :?

Det er jo synd - hadde vært morro om noen medlemmer fra en av de mest aktive klubbene hadde hadde "orket" og ta turen opp til trøndergutta og vært med på å sette preg på norgesmesterskapet i 500m UNL.

Link to comment
Share on other sites

Rolig i svingene nå jofla..jeghar jo nettopp starta med dette :wink:

 

Dette kommer jo litt tett på vårt siste stevne og kammersmellen, så for min egen del bør jeg nok stå over for å holde meg på rett side av en skilsmisse :wink: Skulle ikke forbause meg om det gjaldt flere av oss her nede heller 8)

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer jo litt tett på vårt siste stevne og kammersmellen, så for min egen del bør jeg nok stå over for å holde meg på rett side av en skilsmisse :wink: Skulle ikke forbause meg om det gjaldt flere av oss her nede heller

Unnskyldninger, unnskyldninger :roll:

 

Nei, man må bruke sin tilmålte tid. Det ble sagt på banen at klubben bestod av folk som var skilt, og noen som prøvde å unngå å bli skilt...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg hadde planen å komme opp, men de siste 2 helgene har jeg vært opptatt med stevner og Kammersmell, så for min del så ser jeg det at ØKH ikke ønsket dette. Dessuten har jeg vært borte fra ungene og de trenger også litt tid sammens med far i huset.

 

Skulle så gjerne fått testet ut den nye F-class/500 m UNL riggen min... 8)

 

Satser på å komme opp til neste år..... Lykke til med stevnet.

Link to comment
Share on other sites

Hadde faktisk store planer om et lite comeback med benk og rest, samtidig som slekt kunne besøkes, men må nok drøye til neste år.

 

At far i huset av og til prioritere barn er viktig. Jeg kom hjem fra en solid skyte-turné for en del år siden og møtte guttungen i gangen. Nybadet med rosa badekåpe og samtidig som han forlangte at pappa måtte finne bodylotion til han. Ble hjemme mange helger etter dette:grin: (x'en lot seg derimot ikke lure og reiste sin kos...)

Link to comment
Share on other sites

Da er atter ett NM ferdig skutt.

Noen skjær i sjøen var det ,men alt løser seg som kjent til slutt.

Det medfører iallefall at noen regler blir "spikret" i skriftlig form

Resultater kommer ikveld.

Antar at noen har tatt bilder som kan legges ut i tråden her

 

Takker alle oppmøtte for laget og på gjensyn.

Link to comment
Share on other sites

litt vel lite fokus på vind. :forvirra: Må vel til å bygge en benkerigg snarest

Jepp, du vil helt sikkert fokusere mer på vind med en benkerigg :wink:

 

Det må ha gått endel karsk, siden dere ikke engang husker hvem som vant?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...