Jump to content

Feil på ny Tikka T3


AlexNode

Recommended Posts

Bergen Aktiv selger Tikka T3 Lite til 6500 kr frem til jul :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=31839110" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Njaa... fikk "julegave" av dem.

Avtalte kjøp av et helt ny Tikka T3.

Jeg har åpnet postpakke akkurat den 31.12.12 kl 19:00. Var kjempe "gave" for meg. :evil:

"Litt" rust over alt... og småskader ...

Jeg kann ikke komme med de bildene i deres Tikka klubben... :forvirra:

1.jpg

3.jpg

2.jpg

P1010601.JPG

4.jpg

6.jpg

Link to comment
Share on other sites

@ AlexNode

Er vel bare å sende den tilbake det? Med krav om refusjon av utlegg til søknad og transport. Kan vel sende dem en mail med link til denne tråden, så ser de vel at det er mange som lurer på hvordan de kommer til å løse denne saken... De sender deg sikkert en ny, slik du har kjøpt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd å få ordne dette med dem. Første gang fikk svar at de skal ordne saken.

Og etter dette aldri hørte noe fra dem. Purret med epost flere ganger. Fikk ikke svar. Mange som svarer ikke når se utenlands navn :) (ikke vondt ment, men dette er sant)

Ventet nesten en måned for jeg kommer hit med bilder. Ønsker ikke å krangle med noen, kan fikse alt selv, dette innlegg her er bare for å advare andre, at slik kan dette skje med den leverandør.

Kjenner at dette er godt forbruker løv i Norge, men gidder å sende våpen tilbake og miste den i posten eller i butikk eller noe sant og sitte uten våpen, våpensøknad og penger til slutt. :)

Bor her nesten 7 år men, likevel er litt uvant å klage på dårlig servise og gå "rett" vei.

Er fornøyd med den liten som jeg få. :)

Rifla er pusset opp og er i Drammen nå for å montere lyddemper. (Den er kjøpt som en bygge prosjekt, skal duracoates osv..)

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår at du ikke har lyst til å lage et stort nummer med forhandler om dette, men dette synes jeg er i drøyeste laget til at man kan si "pytt pytt" til.

 

Om man har kjøpt et nytt våpen så skal det da ikke være rust, og ihvertfall ikke riper i kolbe og løp. Hadde jeg vært i dine sko, og tatt valget om å likevel beholde våpenet hadde jeg krevd avslag i pris. Har du fått noe svar i det heletatt, om hvorfor ditt "nye" våpen bærer preg av å være brukt?

Link to comment
Share on other sites

Fikk svar at dette var feil våpen sendt til meg (demovåpen) og at saken skal ordnes snarest.

Aldri hørte noe igjen. Selv sendte flere e-mailer for å minne om meg selv. Fikk ikke svar. Fortsett venter at dette kanskje skjer noe, men syns at 4 uker var nok, å nå har jeg rett å dele sin erfaring med den leverandør her.

 

Selv om man skal sende, eller har på lager en "demovåpen" etter at den var brukt og var flere skudd avfyrt fra den, syns jeg den skal minst oljes og pusses for å sende til neste kunde.

 

Da jeg bestemte meg å gå videre å bygge opp rifla som jeg ønsker. Dette som irriterer, at jeg fikk ikke våpenkort enda. Selv om dette er en måned fra kjøpedato... Vil vente ett par uker til og skal ringe til våpenkontor. :trist:

Link to comment
Share on other sites

Ta med deg den blå gjenparten fra våpensøknaden til politikontoret og de skriver ut et våpenkort til deg mens du venter. Hadde jeg fått ei rifle som ÅPENBART hadde vært brukt så hadde jeg ikke gitt meg før jeg evt hadde fått ei ny rifle eller betraktelig reduksjon i pris.

Send de en mail om at du kommer til å anmelde dem til forbruker-råd og alt som er, hvis de ikke responderer på din reklamasjon. Ring dem og gjør dem oppmerksom på det samtidig. Ta vare på all korrespondanse både mailer fram og tilbake og noter ned tidspunkt for telefonsamtaler og med hvem du snakker med. Ikke gi deg på dette. Direkte sylfrekt å sende folk ei slik børse som om den var ny...de visste garantert hva de gjorde, men prøver seg likevel..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Eneste muligheten her er å ringe til dem, de er rett og slett dårlig til å kjekke e-post... butikken i Fana er fremdeles i drift og vil være det fremover også... Jeg har selv handlet mye her og er svært fornøyd med butikken på både jakt og fiske... Ta en tlf og spør etter Bjørn eller Karl... Har liten tro på at de ikke ønsker å rette opp i denne feilen!

 

 

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke vekk i fra at de forventer at du sender rifla i retur til de, slik at de kan få ordnet opp.

Du skriver jo selv at de har opplyst at de har sendt deg feil våpen.

De kan jo ikke sende nytt våpen før de har fått det gamle i retur. Forventer du at de skal komme hjem til deg å hente det ?

Jeg kan ikke se at Bergen Aktiv har gjort noe feil ut ifra det du skriver.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal ikke slike feil forekomme, men da får da være grenser for sutring!

I og med at trådstarter selv har valgt å sende børsa til tredjepart for å få gjenger på løpet så burde han hold seg for god til å starte en slik sutretråd ! Da har ikke BA noen mulig het til å gjøre opp for seg. Det tar telefonen hver eneste gang jeg ringer......

fatter ikke at det er mulig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg ser ikke vekk i fra at de forventer at du sender rifla i retur til de, slik at de kan få ordnet opp.

Du skriver jo selv at de har opplyst at de har sendt deg feil våpen.

De kan jo ikke sende nytt våpen før de har fått det gamle i retur. Forventer du at de skal komme hjem til deg å hente det ?

Jeg kan ikke se at Bergen Aktiv har gjort noe feil ut ifra det du skriver.

Jeg fikk ikke noe beskje om at jeg skal sende noe i retur. Fik bare melding at de skal rydde i saken. Men dem aldri kommer med noe forslag igjen. Ikke eter purring på mail en gang. Og jeg har masse ting å gjøre en og jakte på butikkskjeffen for å hjelpe han fikse egne feil.

Bruker fritid på andre type jakt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...