Jump to content

Hvilken magnumhette har størst effekt?


One Shot

Recommended Posts

Hei,

Ja da har jeg fått hjem .375 prosjektet mitt. Problemet er at CCI mangum hetter ikke klarer jobben sin.

var og prøvde litt i helgen, og 1 av 3 ble bare klikk. Og av de som sa pang var det ca 1/2 som gav litt etter tenning.

 

 

 

Så spørsmålet er om det er noen som sitter på en tabell eller egen erfaring som tilsier at noen magnumhetter har litt mer "futt" enn andre fabrikater.

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd å skyte hylser med bare tennhetter i, smeller de? Hva salgs krutt bruker du, (og hvor mye om gangen :wink: ). enig med Tailgunner, i at det høres ut som det er noe anna galt enn typen hetter.

Ellers så er det vel Federal 215 folk "griper til" når de SKAL ha maks tenning av kruttet?

 

Gratulerer med ny børse forresten, jeg har vel "hørt om" prosjektet men husker ikke detaljene, utover .375", og store hylser.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Høggern, det er vel liten tvil om at han har mer (mye mer) enn 100gr krutt...spørsmålet er hvor mye mer. Ei CCI 200 (ei som virker :evil: ) setter forresten fint av 100grs krutt, så ei CCI 250 burde være greia.

Men Mr. Allen anbefaler jo Fed 215 så det er kanskje en grunn til det?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk mye høyere variasjon på hastighet i RUM-en min med CCI250 spesielt i litt kaldt vær enn jeg gjør nå med Federal 215. Siden dette bare viste seg i kaldt vær, dvs. under -5, så antok jeg at hettene sleit med å få full tenning på ladningen. Etter byttet så ble det mye bedre, så jeg tror fortsatt at CCI250 blir litt for svake for store ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt et par pakker med Magnum hetter fra CCI uten noen porblemer, hettene ga 40-50ms økt hastighet i forhold til standard hetter (federal large rifle) med samme kruttmengde, dette var i 45-70, variasjonene fra skudd til skudd var minimale da jeg testet disse skuddene. Disse ble testet i høst, så kulde var jo ingen faktor da.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt Fed 215 hetter i de største patronene (Afrikakalibere), og har aldri hatt glødetenning eller tenningsvikt.

Har brukt Remington sine magnumhetter i .416 Weatherby uten noen form for tinningsvikt. Sommer som vinter.

Høres ut som noe er virkelig galt med dine hetter/ladning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...