Jump to content

Hei hei folkens, da er det en jeger til i Norge......


Bjerke

Recommended Posts

Heisann som nevnt over er jegerprøven akkurat bestått og jeg gleder meg utrolig til å begynne jakte

å ikke minst skyte på bane nå og da :mrgreen:

Jeg er 29år gammel å født og oppvokst i Oslo.

Tok jegerprøve kurs i 2000 også men aldri eksamenen desverre.

Tiden etter har stort sett godt med til bil med en fisketur engang iblandt.

 

Nå er e jakt som gjelder og jeg er så heldig å fått ordnet flere typer jakt neste år allerede så det blir spennende.

Leser mye om våpen om dagen å håper å finne ut endel her inne ved å lese før jeg spør om ting som er spurt om

100 ganger allerede......

 

Dette virker som et veldig aktivt pg bra forum så skal bli spennende og følge med.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til gards! Var selv en "gamling" da jeg begynte å jakte, og drev bare med sportsfiske før det. I 2005 startet æraen som må ta skylda for kronisk blakkhet. Seks år senere og en haug utstyr og våpen senere, og med skralt utbytte (har visst like stor jaktlykke som fiskelykke...) driver jeg fremdeles med det. Ofte hater jeg jakt og vil aldri drive med det mer igjen, men dagen etter savner jeg spenningen. Det er noe annet å gå med børsa i skogen enn tomhendt.

 

Tror ikke du vil angre, og jakta tar heller ikke mye tid fra sportsfisket. Fisket er slutt (veldig mange steder) i starten av september, og da starter jo høstens vakreste eventyr, fuglejakta! :)

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig med respons på nytt forum....

Er vel derfor man skriver og synes det er artig.

Sett det er litt delte meninger her ja om det ene og andre :P

 

Jegeravgiftkortet ramle ned i postkassa her idag å ser ut som det blir Villsvin/Dådyr jakt i februar

hos søta bror :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Idag ble det handel endelig etter en sommer/høst full av alt annet en jakt og våpen.

Klinte til idag med en Beretta 686 PS o/u i 12/76 som skal tilpasses meg

og en Browning A-bolt 6,5x55 med montasje og klargjort til demper og tok av løpet noe.

Hadde kikkert og demper fra før :mrgreen:

 

Nå er jeg sånne passe spent til det er klart til henting.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Grattis og velkommen. Du har mye og glede deg til. Ikke allerminst villsvin og dovhjortjakt i Sverige, har prøvd det noen ganger sjøl og vet hvor artig det kan bli. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...