Jump to content

Overtroisk på jakt?


Kriegh

Recommended Posts

Er dere det? Selv har jeg nettopp skjønt hvorfor det ikke har blitt hjort på meg til nå i år. Jeg har gått med nye støvler, jakke og bukse!! Djeezez at jeg ikke skjønte det før nå. Nå reiser jeg på jakt med alt mitt gamle ræl på meg. Vent å se....

Link to comment
Share on other sites

Klart det!

Det er ingen vits i å gå på jakt med nye klær f.eks og det tar litt tid for en ny rifle dreper like godt som den gamle :lol:

Er det tilstrekkelig godt vær så må bowlern være med, da er det mye større sjangse for vilt i sekken.

Om noen på laget skyter en fin okse el. så må en patron døpes i blodet. Den går inn i kammeret på neste skudd og gir ekstra sjangse for felt vilt.

Dotsupen er og viktig og jeg spanderer en på viltet. :D

Link to comment
Share on other sites

overtroisk jeg ? nææhæi. . men tar av hatten for viltet når det ligger der. og hvisker et stille takk til den eller de eller det som gav meg sjansen. Har også et fjell her hjemme som man ser tydelig fra hele fjellområdet. Det blir alltid hilst på med hatt av når jeg kommer opp. og gir alltid en sjokoladebit eller bit av brødskiva til fjellet . gir også en liten ting til vannet når jeg fisker. men slikt er da ikke overtro, sånn må jeg jo gjøre for å holde på jakt og fiskelykken :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg må ha nyslipt kniv. sløv kniv ingen hjort.

Jeg må også helst ha et godt tørt avtrekk mot bogen på en katt som smyger seg langs jorde/skogskanten.

Jeg ormer børsa så ofte jeg kan, men jeg har aldri klart å tre en orm gjennom løpet. jeg løfter de opp med løpet og setter de pent ned igjen. Det hjelper litt det også

Link to comment
Share on other sites

Gikk mange dager på jakt uten en enest elg. Gikk selvfølgelig med den nye kniven jeg hadde fått av kjerringa.

Men så tok jeg med den gode gamle kniven og jeg hadde ett fall etter bare 30 min. Er sikker på at det ikke bare er tilfeldigheter. Haild må man også ha på jakt har kjerringa fått informasjon om gjennom flere år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...