Jump to content

Feil våpenbehandling!


kristofferp

Recommended Posts

Ikke lett og si om det er ekte eller ei. Men det man ser på youtube og lignende med uvettige behandling av våpen, så er det ikke overaskende at noen er så dumme at de titter ned i løpet. Spørsmålet er hvorfor skuddet gikk av, var det en etterbrenner, ellerkom han borti avtrekkeren, satte han hagla hardt nedi bakken?

Hvor vanlig er etterbrennere på hagle?

 

Hvis dette er ekte, så var det veldig nærme en katastrofe!

 

STIG:)

Link to comment
Share on other sites

Har hatt noen få klikk med hagle, men aldri etterbrenner.

 

En kompis fikk en stygg overraskelse i vinter.

En gjeng av oss var på skeetbanen på Løten og skjøt i kulda, og han opplevde at det skjedde null og niks i det han dro i avtrekkeren, men det smalt to - tre sekunder senere når hagla var på vei ned fra skulderen. (Han skvatt vel nærmest på seg en brun flekk i trusa) :wink:

-20 grader og for mye / feil olje i mekanismen gjorde at hammeren "hang".

Godt med trenede skyttere som peker i sikker retning. :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde endel etterbrennere på Barnaul sin 3006 jaktpatron her for ett par år siden. En i klubben hadde kommet over noe billig ammunisjon som jeg kjøpte for å brenne avgårde med Mauseren på banen

Dette var en nikkelfarget hylse med en liten nedsenket kant rundt hele hylsen på selve hylsekroppen og blyspiss.

 

Nesten alle 50 patronene jeg kjøpte fyrte av ett sekund eller tre etter at avtrekket hadde gått. Noen brukte mer tid også.

 

Når jeg ble vant til det fikk jeg faktisk ganske gode samlinger med den da napp i avtrekket forsvant helt, men ammunisjonen var mildt sagt utrygg. Noen vil jo åpne bolten nesten umiddelbart ved klikk og da vil jo patronen kunne avfyre med ulåst bolt eller ute i friluft bare noen cm fra skytterens ansikt.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ble vant til det fikk jeg faktisk ganske gode samlinger med den da napp i avtrekket forsvant helt, men ammunisjonen var mildt sagt utrygg. Noen vil jo åpne bolten nesten umiddelbart ved klikk og da vil jo patronen kunne avfyre med ulåst bolt eller ute i friluft bare noen cm fra skytterens ansikt.

 

Nokon år tilbake var det ein på Løvenskioldbanen som hadde fått tak i NM-60 av ymse årgang til elgmopeden sin. Harde tennhetter og kanskje litt under pari ammunisjonslot, så han fekk ein klikk på eit skot, og reiste seg med ein gong for å spørja kva det var :shock:

Halvvegs opp på kne, heldigvis med ei hand på børsa enno og pipa ut i friluft, gjekk patronen av. Jævlig rart å sjå på stressreaksjonen hans, ekstrem skjelving i heile kroppen ei god stund. Minne for livet.

Link to comment
Share on other sites

uansett om den er fake eller ikke, hagleladingen gikk gjennom bremmen i capsen. Jeg for min del syntes at reaksjonen sto til troverdig. Men kan godt hende at det skuespill. Mange roper "fake" til alt de ser på nettet. fordi vi ikke kjenner godt nok til det. Ett eksempel er Travis Tomasie som skifter magasin meget raskt. Vanskelig og tro på for noen utenfor skyttermiljøet, da spesielt hvis du ikke kjenner til IPSC skyting.

 

STIG:)

Link to comment
Share on other sites

Mange roper "fake" til alt de ser på nettet. fordi vi ikke kjenner godt nok til det.

 

Kanskje mange roper fake, fordi det er utrolig mye på nettet som er det?

I tillegg så synes jeg at capsen flyr litt merkelig. Vanligvis vil det ikke være mulig å skyte av en hatt (Mythbusters, selv om jeg ikke er enig med alt det de gjør). Selv om frontenden er hardere, er jeg skeptisk til at det vil være nok kraft.

Samt at om det ville være bevegelse, ser jeg for meg at capsen vil vri seg bakover på hodet, ikke fly såpass mye opp som den gjør på filmen.

Ingen røyk, ingen smell...

Link to comment
Share on other sites

uansett om den er fake eller ikke, hagleladingen gikk gjennom bremmen i capsen. Jeg for min del syntes at reaksjonen sto til troverdig.

 

STIG:)

 

Den kan han jo ha satt opp å skutt på uansett.

Man skal ha bra dårlig syn for å tro denne videoen er ekte. Bare følg godt med på siste "skuddet" som går i hodet så ser man fint at det er fake.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...