Jump to content

Vanvittig billig kamera


SteyrScout

Recommended Posts

Kjøpte meg et billig HD kamera for en stund siden. Det er ikke større enn at det får plass i en fyrstikkeske, og med tanke på at jeg ga 300kr for det er jeg veldig fornøyd med kvaliteten. Det eneste som jeg kan klage på er at det reagerer litt tregt på skiftende lysforhold og har begrenset batterikapasitet. Men som sagt - til den prisen kan jeg ikke klage.

er en video med litt leirdueskyting (se den i 720p oppløsning). Kameraet er festet under løpet med medfølgende borrelås og litt tape.
Link to comment
Share on other sites

Ja, tilsynelatende. "top rated seller" er jo et bra skussmål. Det er visst en del selgere som svindler litt med disse kameraene, så det kan være lurt å undersøke litt først. Det finnes mange forskjellige versjoner av 808, men det er #11 du skal ha. Alle har samme utseende. Jeg handlet som sagt fra selgeren "beetleonline".

Link to comment
Share on other sites

ser jo ikke dumt ut det der nei...

 

jeg har kikket litt på dette http://www.dealextreme.com/p/2-0-mega-pixels-cmos-waterproof-action-camera-with-5-led-night-vision-micro-sd-tf-card-slot-904437717 som en mulighet til å sette på halga og andre morro ting..

 

å bestille sammen flere for å få ned prisen er nok ikke det dummeste nei, men da får enn jo fort toll/moms på tinga pga høy verdi på pakka, samt at det koster jo litt å sende disse ut internt i norge etterpå, så slikt må og med i regnestykket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt stå for en fellesbestilling,emn det fordrer at det er 20 stk som skal ha et slikt kamera? Å det letteste er å sende meg en PM med emne KAMERA :)

Så ser vi om vi når 20 stk iløpe av ca 1 mnd? Men hvist man regner ca 140.- pr stk ink fraktutsendelse i Norge,MVA og toll,så tror jeg ikke man er så langt unna det som vil være reelt? Da kostnaden i kjøp er ca 56 kr pr kamera.

 

Har forøvrig akkorat motatt dette kamera: http://www.aliexpress.com/snapshot/102619458.html

Bestillte det den 7 Sep(sendt den 10 Sep) for bruk på mine modellfly å jeg motok det i dag..11 dager fra China er ikke galt..

Men jeg ser absolutt muligheter for bruk på hagla/salong/sykkel el.l.

Prisen var $39. Ikke det billigste på markedet,men helt ok.(Ikke ble det tollbelagt heller)

Har såvidt fått testet det nå å er fornøyd. I.f produsenten så er det 2.5 timer batterikapasitet.(men det tror jeg ikke helt på).

Man kan å justere slik at kamera enten filmer i 640x480 oppløsning,eller tar bilder valgfritt hvært 5 sek å opp til hvært 60 sek. Oppløsningen på bilder er 1280x1024. Vekten er hele 31 gram ink feste og skruer :mrgreen: Kamerahuset er like stort som min pekefinger,men litt tykkere. Kan ikke se at dette skal skape noen problemer med balansen på hagla iallefall :)

Annbefales.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg et billig HD kamera for en stund siden. Det er ikke større enn at det får plass i en fyrstikkeske, og med tanke på at jeg ga 300kr for det er jeg veldig fornøyd med kvaliteten. Det eneste som jeg kan klage på er at det reagerer litt tregt på skiftende lysforhold og har begrenset batterikapasitet. Men som sagt - til den prisen kan jeg ikke klage.
er en video med litt leirdueskyting (se den i 720p oppløsning). Kameraet er festet under løpet med medfølgende borrelås og litt tape.

 

Imponerende!

 

Hvor lenge kan du filme om gangen? Det er vel ingen form for zoom?

Fader ass, kjøpte x-cam for to år siden til 3500,- og det er ikke HD.

Skal bestille et slikt, uten tvil.

Blir spennende å se om det tåler litt vær også..

Link to comment
Share on other sites

quote]

 

Imponerende!

 

Hvor lenge kan du filme om gangen? Det er vel ingen form for zoom?

Fader ass, kjøpte x-cam for to år siden til 3500,- og det er ikke HD.

Skal bestille et slikt, uten tvil.

Blir spennende å se om det tåler litt vær også..

 

Hvorfor kjøpte du ikke x-cam her :D ikke bli forbanna når du ser prisen :D

 

http://www.chinavasion.com/product_info ... recording/

 

Har kjøpt flere kamera fra denne siden, 5-7 dager så banker det en på døra med en pakke fra kina. Veldig bra kvalitet på alt jeg har kjøpt der...

Link to comment
Share on other sites

Hvor lenge kan du filme om gangen? Det er vel ingen form for zoom?

 

Det er oppgitt til å kunne ta opp i 40min på fulladet batteri. Mener jeg har vært i nærheten av det uten å bli fri for strøm. Batteriene slites ved bruk, og opptakstiden går ned etter noen ladinger. Jeg kjøpte et sett med billader og AA-adapter. når det gjelder zoom, så er det nok fast linse ja. Har kjøpt en 6x zoomlinse til iphone som jeg holder på å lage feste til - planen er å få det ferdig til søndag og elgakt.

 

Er ikke 300 på ebay billig nok? Som sagt er det rapportert en del svindel med disse - da det finnes 12-14 forskjellige versjoner som alle har samme kapsling - men med store forskjeller i bl.a. oppløsning og lydkvalitet. Det som kalles #11 er det beste så langt jeg kunne finne ut. Jeg fant en side med "verifiserte" forhandlere med rent mel i posen. Skal legge ut linken hvis jeg finner den igjen.

Link to comment
Share on other sites

Her er linken til siden over forhandlere på ebay. Ligger som linker i post nr 2.

 

Her er en bra side for å finne ut forskjellige tips og triks.

 

Her handlet jeg fra.

 

Jeg ser det er en del som selger kameraet uten tid/dato. Det kan være en ide, da det visstnok går an å kollapse kameraet hvis man prøver selv -i følge

anmeldelsen av kameraet (12.40 ut i videoen) Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvor lenge kan du filme om gangen? Det er vel ingen form for zoom?

 

Det er oppgitt til å kunne ta opp i 40min på fulladet batteri. Mener jeg har vært i nærheten av det uten å bli fri for strøm. Batteriene slites ved bruk, og opptakstiden går ned etter noen ladinger. Jeg kjøpte et sett med billader og AA-adapter. når det gjelder zoom, så er det nok fast linse ja. Har kjøpt en 6x zoomlinse til iphone som jeg holder på å lage feste til - planen er å få det ferdig til søndag og elgakt.

 

Er ikke 300 på ebay billig nok? Som sagt er det rapportert en del svindel med disse - da det finnes 12-14 forskjellige versjoner som alle har samme kapsling - men med store forskjeller i bl.a. oppløsning og lydkvalitet. Det som kalles #11 er det beste så langt jeg kunne finne ut. Jeg fant en side med "verifiserte" forhandlere med rent mel i posen. Skal legge ut linken hvis jeg finner den igjen.

 

Takk for svar!

Maser litt til jeg.. Hvor kjøpte du zoomlinsen?

Link to comment
Share on other sites

Her er samme kamera: http://www.aliexpress.com/product-fm/34 ... alers.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Kan bestilles et og et..men husk å ta med minnekort. Jeg bestillte akkorat med et 4 GB.

$.15.11 ink frakt :)

Det skulle bli ca kr.87 ink frakt og 4 GB minnekort.

 

Beklager å si det Mr.Polar, men dette er ikke samme kamera. 808 #11 har som Kammermusikk nevner tidligere i tråden en oppløsning på 1280x720. Et annet kjennetegn på #11 er at den lagrer video MOV format. Linker til diverse sider som omhandler 808 kameraer ligger lenger opp i tråden. Prisene på #11 ligger rundt 300 NOK inkl. frakt. Visst får man billigere kameraer, men da er det gjerne andre versjoner med lavere oppløsning.

 

Som sagt er det mange forskjellige versjoner 808-kamera - de fleste med samme kamerahus (ser helt like ut), hvorav #11 er den beste versjonen så langt. Videoen jeg har lagt ut er tatt opp med 808 #11.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den linken du ref. har ikke CCD Bildebrikke som xcam til jaktkompaniet.no, den du refererer til har CMOS, som både har betydelig dårligere oppløsning og betraktlig dårligere arbeidsområde med tanke på lysfølomhet (Filming under dårlige lysforhold).

CMOS har filming til min. 3 LUX, mens CCD har ned til 1 LUX

Således har den heller ingen ekstern fjernkontroll eller patentert festebrakett til våpen.

 

Hvordan skille xcam med CCD og CMOS?

Xcam med CMOS har spiralkabel fra kamera og inn til opptaker, den har heller ikke ekstern fjernkontroll.

 

Mvh

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Dette ser gøy ut!

Spørsmål fra en newbie: Jeg vil kjøpe et ok og billig kamera. Det er ørtenogfjørti linker i denne tråden, og noen innsigelser på at linker peker feil/er til feil kamera. Kan dere som har forsøkt dette komme med en anbefaling? Type: Kjøp herfra, det er billig og bra :)

Link to comment
Share on other sites

Dette ser gøy ut!

Spørsmål fra en newbie: Jeg vil kjøpe et ok og billig kamera. Det er ørtenogfjørti linker i denne tråden, og noen innsigelser på at linker peker feil/er til feil kamera. Kan dere som har forsøkt dette komme med en anbefaling? Type: Kjøp herfra, det er billig og bra :)

 

Jeg bestilte nøyaktig denne:

 

http://www.ebay.com/itm/HD-Keyfob-cam-DV-LENS-Camera-DVR-video-camera-808HD-11-/160597094429?_trksid=p4340.m263&_trkparms=algo%3DSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BFICS%252BUFI%26otn%3D5%26pmod%3D160642308946%26ps%3D63%26clkid%3D3379794342228647157

 

Tror jeg har rett modell, filmer i HD og lagrer i .mov.

Link to comment
Share on other sites

@El Nino

Ser den du linker til koster $40

 

Denne her til $7.69 ligner veldig, om det er den samme vet jeg ikke, men det ligger mange snutter på youtube hvor dette kameraet er brukt.

Kan disse være av samme kvalitet?

 

HobbyKing

 

 

YouTube

 

Den du linker til filmer i nesten halvparten av oppløsningen. Det er HD-oppløsning på den utgaven jeg linker til.

Link to comment
Share on other sites

Testet kameraet i dag. Sånn gikk det:

 

 

Veldig bra helt til jeg trykker av! Fant det igjen i ei steinrøys etter en halvtimes leting... Kvaliteten var egentlig overraskende bra, men etter ei runde i Premiere har jeg ikke klart å eksportere en HD-fil, så den er elendig på YT-klippet. Med litt bedre montering bør det absolutt være mulighet for å få noe bra film ut av dette :)

 

EDIT: Men datoen kommer opp på filmen, og den er steingal. Februar 2010 skriver den. Kuttet bort dette pga zooming i YT-videoen, men noen som har anelse på om man kan endre på dette?

Link to comment
Share on other sites

Dette ser gøy ut!

Spørsmål fra en newbie: Jeg vil kjøpe et ok og billig kamera. Det er ørtenogfjørti linker i denne tråden, og noen innsigelser på at linker peker feil/er til feil kamera. Kan dere som har forsøkt dette komme med en anbefaling? Type: Kjøp herfra, det er billig og bra :)

 

Jeg bestilte nøyaktig denne:

 

http://www.ebay.com/itm/HD-Keyfob-cam-DV-LENS-Camera-DVR-video-camera-808HD-11-/160597094429?_trksid=p4340.m263&_trkparms=algo%3DSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BFICS%252BUFI%26otn%3D5%26pmod%3D160642308946%26ps%3D63%26clkid%3D3379794342228647157

 

Tror jeg har rett modell, filmer i HD og lagrer i .mov.

 

 

Lurer på om ikke jeg skal kjøpe det kameraet du linker til jeg og. Kommer det toll på varen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...