Jump to content

SAUER-tråden, for Sauer-eiere


skyttern 6,5

Recommended Posts

Har allerede fått høre at jeg spikker fliser fra gutta hos landerø idag :mrgreen:

 

Men jeg sier det igjen, det som kjennetegner en Outback er pipelengden på 56 cm, at den er flutet, at den har skje hevearm og synth kjefte.

Flere modeller har alukasse :wink:

 

Nå er jeg en skikkelig kverulant kødd :mrgreen:

 

Men fet børse da :thumbup:

 

Mvh

Kverulant sauerhansen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har allerede fått høre at jeg spikker fliser fra gutta hos landerø idag :mrgreen:

 

Men jeg sier det igjen, det som kjennetegner en Outback er pipelengden på 56 cm, at den er flutet, at den har skje hevearm og synth kjefte.

Flere modeller har alukasse :wink:

 

Nå er jeg en skikkelig kverulant kødd :mrgreen:

 

Men fet børse da :thumbup:

 

Mvh

Kverulant sauerhansen :lol:

 

 

Hehe, greit du vinner;)

 

Takk for det:)

Link to comment
Share on other sites

Hei, sitter å lurer på om jeg skal handle sauer 202 jaktmatch.

 

Var innom rogne, og der sa han i disken at disse kunne kun ha 6,5x55 eller 308. Er det slik at man kun kan velge mellom de to?

 

Også ser jeg litt på yukon. Denne modellen kan ta alle kalibre som sauer kan skilte med?

 

Grunnen til at jeg lurer er fordi at jeg kan tenke meg 6,5x55 og 8x57IS

Mvh Olal

Link to comment
Share on other sites

Oppfølgingsspørsmål til Jaktmatchen.

Den har 700g trykkpunktsavtrekk(i hht info på nett). Er denne justerbar?

Tenker litt på det iforhold til jaktfelt skyting, og jeg syns kanskje at 700g er i letteste laget til jakt.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat sittet og justert match avtrekket, hvis du tar ut magasinet så er det en skrue som sitter i brønnen mot avtrekket

denne bruker du en flattrekker på, skru etter klokken.. jeg måtte skru min helt til den stoppet og da ble avtrekket noen gram over

1000 :)

Link to comment
Share on other sites

Kommer 202 Synchro/Classic XT for linksskyttere, med bolten på venstre side osv.? Kan ikke finne noe annen info enn at de er både for høyre- og venstreskyttere(på nettsiden til winge våpen). Men står ikke noe mer enn det der, og kan ikke finne noe noen andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Da er tiden inne for å takke den gamle mauseren for lang og trofast tjeneste. Har egentlig bestemt meg på å handle en 202, men har omtrent lest meg vill på de forskjellige modellene.

 

Tror det står mellom en Outback eller en Synchro XT i 3006

Liker vekten på outback'en men pga av flutet løp får man ikke kappet dette og montert demper, og ender opp med et 56cm løp + demper. Stemmer dette?

Liker stokken på synchro'en, men oppgitt til 3,5kg. litt tungt!

Mener jeg leste om noen som monterte synchro stokken på en outback, noen som vet hvilken vekt en ender opp på da?

Så mulig en outback med synchro stokk med et ikke flutet løp, som hadde vært kappet ned til det akseptable + demper hadde vært det optimale. Hvis dette er mulig?

Puh, ble mye spm på et innlegg.. Men trenger sårt noen råd, skal jo tross alt svi av noen kroner også. så hadde vært greit og forhørt seg litt først.

Skal sies at jeg ikke har klådd på noen av modellene enda, planen var å dra til Lillestrøm på messe i slutten av måneden

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sauer eksperter.

Jeg har en sauer 202 standar i kaliber 6,5x55

Jeg lurer på om noen kan gi meg ett klart svar på om det er mulig å bruke denne til kaliber 8x68 også.

Hva trenger man eventuelt for å få til dette. Nytt løp selvfølgelig. Kanskje nytt sluttstykke og magasin.

 

Håper noen vet dette

Link to comment
Share on other sites

Mauser89. Du kan bestille en outback med synchro stokk og løp uten fluting. Tror det er rundt 6mnd levering med en slik bestilling.

Låskassa på outback er litt under 500 gram lettere enn stålkassa. Så du kan trekke ca. halv kg på vekta til syncro XT.

Link to comment
Share on other sites

SAUER 202, STUTZEN ELEGANSE.

Hei dere. kjøpte min andre 202 for ca 1 år siden. skulle ha 9,3x62, og valget falt tilslutt på en helstokk fra jakt og friluft. nydelig rifle, men det er en hake: den har portet løp. rekylen er mild og fin den, men 9,3 rekylen har aldri plaget meg, men smellet er no helt jæ....

Er dette orginalt? har funnet ut at jeg MÅ jakte med aktive hørselsvern.

Link to comment
Share on other sites

Mauser89. Du kan bestille en outback med synchro stokk og løp uten fluting. Tror det er rundt 6mnd levering med en slik bestilling.

Låskassa på outback er litt under 500 gram lettere enn stålkassa. Så du kan trekke ca. halv kg på vekta til syncro XT.

 

Takk for svar! Må planlegge litt med andre ord da :wink:

 

Det er da ikke noe problem å gjenge et fluta løp..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Nei, det er mulig. Mener bare og ha hørt at noen fikk den beskjeden av en børsemaker

 

Når jeg velger 3006, hvor lite kaliber kan jeg få med å bare bytte pipe?

Hva må til for å kunne ''lagd'' en 223? Eller stemmer ikke det med kassa

Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfaringer med 30-06, så det er kanskje ikke forsvarlig og kappe løpet så mye mer? Kan kjøpe en demper som bygger bakover for å spare noen cm. Jakter mye i gjengrodde lier, så hadde vært greit med så kort løp som mulig uten å ødelegge balanse osv. Men det vet de sikkert på Landrø.

 

Takk for god hjelp, ble litt klokere nå!

Link to comment
Share on other sites

Når jeg velger 3006, hvor lite kaliber kan jeg få med å bare bytte pipe?

Hva må til for å kunne ''lagd'' en 223? Eller stemmer ikke det med kassa

Du kan ha 22-250 som minste kaliber bare ved løpsbytte. Om det er alleminst vet jeg ikke i farten men det skal ikke være mangt unna.

 

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit

Link to comment
Share on other sites

 

22l.r., 222r, 223r, 22-250 og 243 må sluttstykket også byttes. Dyrt.

 

At man trenger et dedikert sluttstykker til .22lr, .222 og .223 forstår jeg. 22-250 og .243 jo basert på hylsa til 308. Hvorfor trenger man eget sluttstykker til disse? Tilgi min uvitenhet her..

Link to comment
Share on other sites

Det er noe jeg glipper her. :roll:

Hvis sluttstykke klarer å betjene en patron i kaliber .308,30.06 eller 65x55 kan jeg ikke forstå at den ikke skulle klare ei hylse i kaliber .243 eller 22-250. Disse er jo kliss like i bakkant? At sluttstykke til en Sauer har 6 låseklakker skulle ikke bety noe som helst. Sorry, mulig jeg må ha det inn med skje.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke Sauer for øyeblikket, men siden havesyken sitter godt i kroppen nå (nesten 41 i feber) så trenger jeg medisin i form av en Sauer.

Har først å fremt siklet på classic xt synth, men så var jeg dum nok til å titte på syncro`en. Siden prishoppet på denne er fort en ca. 5 bærumstiere så vurderer jeg å kjøpe classicen først og kjøpe syncro stokken ved en senere anledning.

Jeg lurer derfor på hvordan tilgjengeligheten på denne stokken er og hva vil den koste?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 202 Forest XT i 9,3x62. Når jeg bruker 5 skudds magasin går det bra å mate de første fire skuddene, men sistemann blir alltid kilt og mater ikke inn. Den står litt offset og sluttstykket får ikke denne opp av magasinet.

 

Er dette et kjent problem evt enkelt å løse?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...