Jump to content

Pris for leie av våpen


Ksvensen

Recommended Posts

Her kostet sikkerhetskurs ca 2400, måtte betale 1350 for medlemskap ut året(Fra Juli), bane leie 50kr per gang, 50stk ammo 22lr 45kr, og nå leie av våpen 100kr, som var 50kr.

Noen andre like sentrale i Oslo man kan sjekke ut, når man hører andre klubber tar en brøkdel av dette så lurer man litt. Samtidig er lokalene, kalde, det er mørkt i tillegg

Link to comment
Share on other sites

Kjærringa og jeg betalte tilsammen 200,- sist gang det var organisert skyting.

50 kr i leie av våpen og 50,- for ammunisjon.

Mye morro for 200 kr, kommer jo ikke engang halvveis til nærmeste pub en gang for den prisen.

 

Bjørkelangen pistolkubb det da, men det er MANGE klubber i akershus...

Mener å huske det var en tråd/liste over klubber i akershus.

Link to comment
Share on other sites

Søren flatbanke; dette er jo uhørt.. Er det noen i styret i klubben til trådstarter som kan komme med noen bra argumenter for å rettferdiggjøre den prisen? Skal man hente inn et underskudd i klubbkassa.? Dette er jo verre enn å være amerikaner i Hiroshima og å spørre verten om hvor gamlebyen er.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke en klubb, det er en butikk. Det er derfor ikke så rart at de har "litt" stive priser.

SVJV har de ikke engang mulighet til å arrangere åpne stevner og jeg vet at endel av Osloklubbene ikke godkjenner nybegynnerkurset til OSK ved klubb-bytte.

 

@Trådstarter

Hvis du har mulighet til å kjøre til Løvenskioldbanen 15min fra sentrum har du mange klubber å velge i.

Jeg skyter i NOP, betaler 700 i året, våpenleie gratis for de som trenger det, ammo: 50øre for .22lr, 2kr for .38Spec og 9mm.

Fri bruk av banen/skiver/lappesaker fra 9-21 alle dager. Hvis du ikke har eget våpen må du selvsagt møte når det er organisert trening, husker ikke i farta når det er.

 

Dette er nok vanlig hos løvenskioldklubbene.

 

Ellers har du OKTS, de har baner på St.Hanshaugen (Kun for NFPS?), Tåsen, Maridalen og muligens Ekeberg?. Hvordan bruk av disse banene foregår vet jeg dessverre ikke.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke en klubb, det er en butikk. Det er derfor ikke så rart at de har "litt" stive priser.

Tilbud og etterspørsel. De er vel den eneste klubben med baner i sentrum som holder jevnlige nybegynnerkurs. Vet ikke hva taxi til løvenskjoldbanen koster meg, men antar at det blir dyrere enn å skyte hos OSK.

 

OKTS har tydeligvis nok medlemmer, det er ihvertfall lenge mellom hvert nybegynnerkurs som blir annonsert på websidene deres.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Huff, litt stiv pris. Er våpnene da nypussede når dem utlevers hver gang? Får du avslag ved klikk? :roll:

Vi betaler 15.-/kveld for våpenleie, bruk av bane innendørs med skiver og lappesaker. Det er i min mening en grei sum. Ja så ammo da, 30.-/50st CCI 22lr.

Det er også mulig og leie en revolver eller en 1911, 45acp.

 

For hundre kroner får jeg skutt 100ptr med klubbens 22lr våpen, en kopp kaffe og en vaffel (hvis det er siste torsdagen i måneden). Du er velkommen til Halden Ksvensen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeppda, OSK er mye mer tilgjengelig enn OKTS. Jeg brukte et halvt år på å klare å melde meg inn i OKTS. :P

Man må bare håpe prisene til OSK ikke skremmer bort nybegynnere, det er en fin inngangsportal, men jeg tror mange

styrer unna pga. pris fordi de tror OSK er representativt.

Link to comment
Share on other sites

Våpnene har sine gode og onde dager, noen ganger trøbler de mer enn andre. Lokalene er kalde, og Skyter man på grovbanen, så blir det rimelig fort tåkelagt også.

Bare syntes det var ganske stivt å legge på pris 100%.

Kommer vel etterhvert til å sjekke ut priser rundt omkring. Jeg aner ikke helt hva årsprisen er på, men vip er dyrere enn vanlig medlemskap. (VIP = Gratis baneleie)

Link to comment
Share on other sites

Noe epost eller kontakt info til Løvenskiold banen? Jeg må evnt benytte buss, om det finnes en rute som kjører retning skytebanen.

Løvenskjoldbanen har adresse "dælimosen 50". Du kan ta buss til Ila, derfra er det ca. 15(?) min gange oppover en tursti gjennom skauen. Trafikanten finner rute for deg. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter selv på OSK, og selv om jeg har egne våpen og ikke påvirkes av dette så syns jeg prispolitikken der har vært ... vel, mindre gunstig hele veien siden jeg joinet i mai 2010.

 

Denne økningen i våpenleie, og det faktum at de ikke sier seg villige til å redusere medlemsprisen for de som vil begynne nå midt i året + OVERPRISET ammo (2x butikkpris) gjør at jeg nok IKKE fornyer medlemskapet mitt der til 2012 og heller ikke har lyst til å anbefale vennene mine denne klubben, siden de ikke har lyst eller råd til å erverve i forutsigbar fremtid.

 

Hvordan er egentlig forholdene på Løvenskiold for pistolskyttere? Er det mye vindproblemer, og er det i det hele tatt åpent for å skyte på vinterstid?

 

Jeg skyter rent rekreasjonelt og har ervervet våpen innunder NFS-programmer. Er NOP allikevel en klubb jeg kan passe inn i?

 

Ser også at NOP har innmeldingsstopp for tiden - forslag til andre klubber som har tilgang til løvenskiold flere ganger i uka og som ikke raner medlemmene sine? Hva med andre klubber innen rimelig kjøreavstand fra Oslo, enten det er inne- eller utebaner?

Link to comment
Share on other sites

Var svært så stive Priser hos Oslo skytterklubb :evil: .

 

Bærum pistolklubb har på løvenskiold og på tirsdager vinter halvåret på idrettshøyskolen på sognsvann. dem har også luftpistol på kolsås/hauger.

 

Betalte 250 kr for nybegynner kurset og lånte våpen gratis i 6 mnd. og betaler 450 i året for å skyte praktisk utendørs 5 dager i uken på løvenskiold.

 

og 700 kr i okts for å skyte innendørs vinterhalvåret.

 

du vil nok ikke få "vindproblemer" ingen av banene er utsatt for dette. (ikke noe problem på 25 meter uansett)

 

Hør med Bærum pistolklubb og oslo feltskyttere dem har oppvarmet klubbhus du kan gå inn i på vinteren når du blir frøsen

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

På Løvenskiold er det vel Norske Officerers Pistolklub( NOP), Bærum Pistol Klubb (BPK) Oslo Pistol Klubb (OPK) og Oslo Sports Skyttere (OSS) som holder til hvis jeg husker rett.

I NOP er det som du sier inntaksstopp for øyeblikket. Har inntrykket av at det er et svært godt miljø i BPK og OPK.

 

Når det gjelder fasiliteter er det utendørs....Vind har jeg aldri sett på som et problem, men om vintern er det vinter:) Ta med gode klær.

 

Alle klubbene disponerer i utgangspunktet 25 standplasser på 25 m, noe ulikt når det gjelder elektronikk/vendeskiver. Det er også to felles feltbaner. NOP har egne feltbaner. Jeg mener noen av klubbene har avtaler med Idrettshøyskolen og Ekeberg når det kommer til innendørsskyting, men da må du nesten sjekke de forskjellige hjemmesidene.

 

Håper det var til hjelp.

Link to comment
Share on other sites

Er i Kjeller pistolklubb og der er det treninger på tirsdager i sommerhalvåret i Nittedal/Hakkadal og på Mandager i skedsmohallen, rett ved siden av Åråsen fotballbane.

 

Medlemskap er 650 kr/år, halvparten etter juli og ut året. Ingen baneleie,fri 22LR våpenleie og 40 kr pakka for 22LR..

 

LOP (Lillestrøm og omegn pistolklubb) er også Skedsmohallen ,men har forsjellige treningsdager. De har også praktisk gruppe, noe ikke Kjeller har pr idag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er i Viking Pistol- og Rifleklubb Trondheim.

Våpen leie Gratis. (22 revolver og pistol. 9mm pistol, 357revolver)

Bane leie Gratis.

Medlemskap 850.-

Nybegynner kurs 700.-

 

(Banen er Trondheim Skyte Senter, innendørs 25 meter, banen kan bygges omm til praktisk skyting (lånes av TFS til det) varm om vinteren å sval om sommeren)

 

Treninger Mandager og tirsdager, noen lørdager, gitte lørdager for helt nybegynnere med opplæring/instruktør.

 

Snakker om planer til att det blir egen introduksjons kveld for jenter med kvinnelig instruktør.

 

Trives godt i klubben jeg :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...