mandal Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 ok.kikkert i boks, men trenger montasje+ringer 30mm. noen som har link til noen som selger ?
orjsjo Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 http://www.dagfinrud.no/shop/hos meg er det omvendt, fekk montasjen igår, og venter på kikkert, skulle egentligt komt idag, men da sjedde ikkje:( edit:berre søk på produktnr:651510
furuoglyng Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 Jeg har en original Sig Sauer kikkertmontasje til min Sauer 200 STR med 30 mm ringer. Den kjøpte jeg hos Landrø til ca. kr.2300.- for skinna og ringene...jeg kan ikke finne igjen produktet på websiden til Landrø..den var tidligere listet i original deletegnet til Sauer rifla, men hvis du kontakter Landrø for Original montasje med ringer, så har de den sikkert på lager.
Nissen Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 http://www.kamv.no" target="_blank Skinnemontasje produsert av Trond Bråten. Noen anelse om hva den koster?
orjsjo Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 såg ein montasje på finn for nokon dagar siden men finner han ikkje igjenn, og da trur eg var han samme som dette, vist eg ikkje husker heilt feil så skulle han ha mellom 1500 og 1600
gunner Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 såg ein montasje på finn for nokon dagar siden men finner han ikkje igjenn, og da trur eg var han samme som dette, vist eg ikkje husker heilt feil så skulle han ha mellom 1500 og 1600 Jeg antar at det kanskje er denne du så på finn? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29058160 Jeg har ikke prøvd den, bare sett den, og den ser veldig solid og bra ut.
orjsjo Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 Jeg har ikke prøvd den, bare sett den, og den ser veldig solid og bra ut. stemmer, ser nå at den er identisk med den som eg kjøpte hos dagfinrud'n for eit par dagar siden
pettern Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 har selv montasje til den nye sauern min fra carl ole foss og kjempe fornøyd. nå sitter det en sightron 10-50-60 på og passer perfekt og få trekt mirag trekk under kikkerten.løp og kjøp
mandal Posted July 9, 2011 Author Posted July 9, 2011 den så veldig bra ut.tror det blir den. blir en sightron 6-24x50 på topp:)
orjsjo Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 fekk kikkerten idag, glede meg som ein unge til å skyte med saueren på mandag, kjøpte ein jahtijakt 4-16x56 kikkert, ca. 2 mm klaring mellom løp og kikkert, kan ta av ein gommiring til beskytelsen på kikkerten så får eg mirage bandet på og:)
Jet Posted July 10, 2011 Posted July 10, 2011 (edited) Spuhrs montager er det beste du får til Sauern. Finns både for 30&34mm. Edited March 7, 2013 by Guest
GoldenTarget Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 Får du miragebånd på sauern viss du bruker denne montasjen og må man borre i låskassa for å feste den? Men hva er prisen på en sånn montasje?
Jet Posted September 1, 2011 Posted September 1, 2011 (edited) Du behøver ikke borre i kassa men produsenten anbefaler at du bedder framdelen av festet for beste passning. Jeg la opp en beskrivning av hvordan jeg gikk frem når jeg beddet min her. Jeg har fremdeles plass til mirage skruen lengst frem på låsekassa. Montagen koster 2750SEK. Dvs. ca 2300NOK Edited March 7, 2013 by Guest
Kjell Olav Posted September 2, 2011 Posted September 2, 2011 Når jeg legger montasjen i handlevognen så legges det til kr 707 i svensk moms.
errorjac Posted September 2, 2011 Posted September 2, 2011 Skytterlinken har i stål og alu. Stål er selvsagt litt dyrere enn alu. Denne skinna passer tikka sine optilock ringer, så om du ikke bestiller disse også fra din lokale dealer, så kan du prøve dem lokalt, for å få høyden som er ønskelig. Jeg har denne selv, og er godt fornøyd.
Torf Posted September 2, 2011 Posted September 2, 2011 Avhengig av hvor justeringstårnene er på kikkerten fungerer SportsMatch luftgeværmontasjer perfekt på STR. For fiffen er de helt klart for billige De koster bare et par hundrelapper. Sjekk ut: http://www.scopemounts.co.uk/air_rifles.html Se på denne: HOP40C Disse montasjene er mistenkelig like orginale AI-montasjer fra UK..
Jet Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 På oppfordring poster jeg dette: Här är några bilder från när jag beddade fästet. Sauerfästet måste beddas och skruvas i lådan framtill då det annars endast sitter fast i bakre ringen. Det är ett snabbt jobb och det behövs inte alls mycket beddmassa. Jag testade och mätta ut mitt ögonavstånd med siktet innan jag beddade. Placeringen gjorde att jag endast kunde låsa med en skruv i lådan. Mera behövs inte, med beddad fäste så sitter det som limmat. Jag har använt släppmedel på båda ytorna så det är bara att försiktigt knacka lite på beddningen så den lossnar så kan jag sedan bedda om fästet i ny position i fall jag byter sikte nån gång i framtiden. Beddade med Devcon Steel och körde med Kiwi neutral som släpp. Lite orange modellera från Clas O. täppte till där man inte ville ha inn beddmassan. *Jeg har tidligere lagt opp samme tråden på bla Snipers Hide. Men den blev borte når de byttet server. Finner nå bare igjen denne som jeg skrev på Robsoft. Håper den kan være til hjelp Sent from my iPhone using Tapatalk
Proffen Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Når jeg legger montasjen i handlevognen så legges det til kr 707 i svensk moms. Ja, men den blir borte igjen når du velger destinasjon utenfor Sverige.
Tika Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Spuhr montasje 2750 SEK eks mva Porto 250 SEK Ca 2700 NOK + 25% Norsk MVA (675kr) + gebyr toll/mva posten 150kr Totalt 3525 kr Evt ta kontakt på PM
smaug Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Tror jeg landet på minst 3K for den ferdig på døra. Mener å huske at frakten med DHL ble rimelig dyr.
Kjell Olav Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Når jeg legger montasjen i handlevognen så legges det til kr 707 i svensk moms. Ja, men den blir borte igjen når du velger destinasjon utenfor Sverige. Ok, det var jeg ikke klar over. Det er heller ikke aktuelt med ny montasje i første omgang selv om Spuhr sin er fin. Nå er det en Recknagel Tactical som holder PMll'n fast til Saueren.
Bly Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Er det noen som har brukt skruhullen foran på montasjen i tillegg til klemskruene bak? Spuhr montasjen kommer uten skruer for disse festepunktene. Det synes jeg er litt rart Er det noen som har gjort en hardcore test av denne montasjen? Da tenker jeg på noe ala ta gummiklubba å daske til objektivet på kikkerten for og se om det blir treffpunktsforandringer.
Proffen Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Jepp! Jeg har brukt skruehullet som sitter i bunn av fremre ring. Funker utmerket. Og jeg har gummiklubbe, men den skal du få bruke på ditt eget objektiv Spøk til side. Har ikke opplevd noen treffpunkt forandring ved normal brukmihvertfall..
smaug Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Jeg syntes også det var litt teit at ikke disse skruene kunne følge med så jeg bestilte de fra USA for å få torx med korrekt kon. Det jeg syntes var enda rarere var at jeg ikke kunne bruke begge skruhullene i montasjen. Vet ikke om noen andre får det til? Ellers synes jeg montasjen er utrolig enkel og grei å montere og å sette opp. Vatre opp siktet er jo gjort på et sekund.
Bly Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 (edited) @smaug: Når du sier det så la jeg også merke til at du bare kunne bruke ett skruhull. Hvilken kon på skruen har du bestilt? @Proffen: Om du ikke vil bruke klubba, kan du kanskje kakke litt med den myke siden av knyttneven å gi en rapport? Edited March 7, 2013 by Guest
smaug Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Kon'en er vel ganske så standard. Er vel 60 grader, men jeg sleit litt med å få tak i kon skrue med torx spor. Gjengene er vanlig 6-48(ble jeg fortalt) så da var det bare å spore opp slike skruer og da havnet man i statene gitt. Bestilte disse fra Ken Farrell Inc: http://www.kenfarrell.com/4-6-48T-SCREW.html
Bly Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Det var ikke lett å se hvilken kon det var nede i hullet Personlig tror jeg det hadde vært bedre med et flatt skruhode og et litt overdimmet hull. Ser for meg at om hullet ikke er helt sentrert så blir det stor belastning på den tynne skruen sideveis. Hvis man bruker hullet til diopterstopperen, så kan man bruke en M4 skrue. Det er litt mere kjøtt på den enn 6-48 skruene. Jeg har ikke sjekket om man kan bruke et 6-48 hull i tillegg til M4 hullet. Noen som vet? Jeg har bare sett montasjen på den gamle typen låsekasse uten diopterstopperen.
Mauser M67 Posted March 8, 2013 Posted March 8, 2013 Hei. Eg har god erfaring med EAW montasjen.. EAW-Nr 156/359/1 for Sauer 200 STR, SSG 3000.. Den har også 20 moa tilt. mvh
Sør-jeger Posted November 2, 2013 Posted November 2, 2013 Jeg fant dette bildet: http://www.sigsauer.com/downloads/image ... 0X1024.jpg Så lurte jeg på om noen vet hva slags montasjer er det som passer på Saueren? Disse så nesten ut som Weaver?
palle Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Hei På EAW montasjen,bruker du skruene som står på saueren (den til miragebandet og den lille litt lengre bak),eller har du kjøpt andre skruer ? Hei.Eg har god erfaring med EAW montasjen.. EAW-Nr 156/359/1 for Sauer 200 STR, SSG 3000.. Den har også 20 moa tilt. mvh
Mauser M67 Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Bruker den skruen som skal brukes til miragebandet.. plugg and play. Bruk moment på skinnen 5Nm og du har samme treffpunkt når du monterer,, meget bra. Av med kikkert på med diopter, av med diopter, på med kikkert 5Nm og du treffer der du skal. mvh
RoarN Posted March 1, 2014 Posted March 1, 2014 Skytterlinken har i stål og alu. Stål er selvsagt litt dyrere enn alu. Denne skinna passer tikka sine optilock ringer, så om du ikke bestiller disse også fra din lokale dealer, så kan du prøve dem lokalt, for å få høyden som er ønskelig. Jeg har denne selv, og er godt fornøyd. Denne skinna som Skytterlinken selger, er det noe form for rekylklakk på den? Mener jeg har sett at du kan få denne med tilt? Ligger den da i skinna, eller kan Optilock ringene ta opp en sliok variasjon?? Det er stålskinna som er aktuell. Roar
Recommended Posts