Jump to content

montasje 200 str


mandal

Recommended Posts

Jeg har en original Sig Sauer kikkertmontasje til min Sauer 200 STR med 30 mm ringer.

 

Den kjøpte jeg hos Landrø til ca. kr.2300.- for skinna og ringene...jeg kan ikke finne igjen produktet på websiden til Landrø..den var tidligere listet i original deletegnet til Sauer rifla, men hvis du kontakter Landrø for Original montasje med ringer, så har de den sikkert på lager.

Link to comment
Share on other sites

såg ein montasje på finn for nokon dagar siden men finner han ikkje igjenn, og da trur eg var han samme som dette, vist eg ikkje husker heilt feil så skulle han ha mellom 1500 og 1600

 

Jeg antar at det kanskje er denne du så på finn?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29058160

 

Jeg har ikke prøvd den, bare sett den, og den ser veldig solid og bra ut.

Link to comment
Share on other sites

fekk kikkerten idag, glede meg som ein unge til å skyte med saueren på mandag, kjøpte ein jahtijakt 4-16x56 kikkert, ca. 2 mm klaring mellom løp og kikkert, kan ta av ein gommiring til beskytelsen på kikkerten så får eg mirage bandet på og:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du behøver ikke borre i kassa men produsenten anbefaler at du bedder framdelen av festet for beste passning. Jeg la opp en beskrivning av hvordan jeg gikk frem når jeg beddet min her.

Jeg har fremdeles plass til mirage skruen lengst frem på låsekassa.

 

Montagen koster 2750SEK. Dvs. ca 2300NOK

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skytterlinken har i stål og alu. Stål er selvsagt litt dyrere enn alu.

 

Denne skinna passer tikka sine optilock ringer, så om du ikke bestiller disse også fra din lokale dealer, så kan du prøve dem lokalt, for å få høyden som er ønskelig.

 

Jeg har denne selv, og er godt fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

På oppfordring poster jeg dette:

 

ununge_nov_2010-4.jpg

 

Här är några bilder från när jag beddade fästet.

Sauerfästet måste beddas och skruvas i lådan framtill då det annars endast sitter fast i bakre ringen. Det är ett snabbt jobb och det behövs inte alls mycket beddmassa.

 

Jag testade och mätta ut mitt ögonavstånd med siktet innan jag beddade.

Placeringen gjorde att jag endast kunde låsa med en skruv i lådan. Mera behövs inte, med beddad fäste så sitter det som limmat.

Jag har använt släppmedel på båda ytorna så det är bara att försiktigt knacka lite på beddningen så den lossnar så kan jag sedan bedda om fästet i ny position i fall jag byter sikte nån gång i framtiden.

 

Beddade med Devcon Steel och körde med Kiwi neutral som släpp. Lite orange modellera från Clas O. täppte till där man inte ville ha inn beddmassan.

 

spuhr-1.jpg

spuhr-2.jpg

spuhr-3.jpg

spuhr-4.jpg

 

*Jeg har tidligere lagt opp samme tråden på bla Snipers Hide. Men den blev borte når de byttet server. Finner nå bare igjen denne som jeg skrev på Robsoft.

Håper den kan være til hjelp

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Når jeg legger montasjen i handlevognen så legges det til kr 707 i svensk moms.

 

Ja, men den blir borte igjen når du velger destinasjon utenfor Sverige.

 

Ok, det var jeg ikke klar over. Det er heller ikke aktuelt med ny montasje i første omgang selv om Spuhr sin er fin. Nå er det en Recknagel Tactical som holder PMll'n fast til Saueren.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har brukt skruhullen foran på montasjen i tillegg til klemskruene bak?

Spuhr montasjen kommer uten skruer for disse festepunktene. Det synes jeg er litt rart :(

 

Er det noen som har gjort en hardcore test av denne montasjen?

Da tenker jeg på noe ala ta gummiklubba å daske til objektivet på kikkerten for og se om det blir treffpunktsforandringer.

Link to comment
Share on other sites

Jepp! Jeg har brukt skruehullet som sitter i bunn av fremre ring. Funker utmerket. Og jeg har gummiklubbe, men den skal du få bruke på ditt eget objektiv :mrgreen:

 

Spøk til side. Har ikke opplevd noen treffpunkt forandring ved normal brukmihvertfall..

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes også det var litt teit at ikke disse skruene kunne følge med så jeg bestilte de fra USA for å få torx med korrekt kon. Det jeg syntes var enda rarere var at jeg ikke kunne bruke begge skruhullene i montasjen. Vet ikke om noen andre får det til?

Ellers synes jeg montasjen er utrolig enkel og grei å montere og å sette opp. Vatre opp siktet er jo gjort på et sekund.

Link to comment
Share on other sites

@smaug:

Når du sier det så la jeg også merke til at du bare kunne bruke ett skruhull. Hvilken kon på skruen har du bestilt?

 

@Proffen:

Om du ikke vil bruke klubba, kan du kanskje kakke litt med den myke siden av knyttneven å gi en rapport?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det var ikke lett å se hvilken kon det var nede i hullet :wink:

Personlig tror jeg det hadde vært bedre med et flatt skruhode og et litt overdimmet hull. Ser for meg at om hullet ikke er helt sentrert så blir det stor belastning på den tynne skruen sideveis.

 

Hvis man bruker hullet til diopterstopperen, så kan man bruke en M4 skrue. Det er litt mere kjøtt på den enn 6-48 skruene. Jeg har ikke sjekket om man kan bruke et 6-48 hull i tillegg til M4 hullet. Noen som vet? Jeg har bare sett montasjen på den gamle typen låsekasse uten diopterstopperen.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Hei

På EAW montasjen,bruker du skruene som står på saueren (den til miragebandet og den lille litt lengre bak),eller har du kjøpt andre skruer ?

Hei.

Eg har god erfaring med EAW montasjen..

EAW-Nr 156/359/1 for Sauer 200 STR, SSG 3000.. Den har også 20 moa tilt.

 

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Skytterlinken har i stål og alu. Stål er selvsagt litt dyrere enn alu.

 

Denne skinna passer tikka sine optilock ringer, så om du ikke bestiller disse også fra din lokale dealer, så kan du prøve dem lokalt, for å få høyden som er ønskelig.

 

Jeg har denne selv, og er godt fornøyd.

 

 

Denne skinna som Skytterlinken selger, er det noe form for rekylklakk på den?

Mener jeg har sett at du kan få denne med tilt? Ligger den da i skinna, eller kan Optilock ringene ta opp en sliok variasjon??

 

Det er stålskinna som er aktuell.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...