Jump to content

Er det lurt å velge billigpistol til militærfelt JA!!!!


Barbaren

Recommended Posts

  • 3 years later...
Ser i tråden her at du ikke har noe på bana å gjøre om du ikke har våpen til MINST 30.000,- og ambisjoner om å gå hvert stevne som er på lista.

Ser også at nybegynnere som kommer med "billige" våpen blir snakket ned om!

Aner jeg at disse som bare vil skyte fordi det er gøy har kommet til feil klubb og blitt fryst/ledd ut av dere "gode gamle gutta som vet alt på denne fordømte jorda om hva som er riktig våpen for alle"?!

Skremmer meg at en MÅ være i toppsjiktet for å bli "godkjent" til å skyte.

Jeg er en av dem som mener at skyting er en hobby for ALLE, jeg driter i om du er verdensmester, kommer du til min klubb blir du kastet ut om du hever deg over andre med denne søppla noen av derer klemmer ut av dere!

Hva så om "Lars" på 22 har lyst på en magnum 44 fordi han synes det er fett?? er han da dum selv om han bare skyter 8 ganger i året?

Hva så om "oddbjørn" koser seg glugt ihjel med en 22lr og treffer bare på hver 3de skudd på pling?

Det handler om å ha det gøy for mange av oss, og om dere oppmuntrer kontra å drite ut fordi dem har (i dine øyne) valgt feil våpen, så mulig dem er litt lenger i klubben!

Min klubb har nemlig fått flere medlemer som i utgangspunktet sluttet fordi dem har opplevd slik drittslenging i andre klubber, så kommer dem til en klubb hvor du får lov til å ha det gøy, selv om du ikke treffer på alt...

Så bare for å ta det også, hvorfor skal ikke rene militære våpen være gode nok i felt lenger?? Er det mulig at disse "fine tuned" våpnene IKKE skulle vært der?? En Glock er da for pokker så militært som en kan få det!

Og jada, vi har skyttere i klubben som går nm også, så det er ikke det at vi ikke treffer, men en må ha takhøyde! Alle er vi ikke Norgesmestre, eller har noen som helst ambisjon om å bli det!

Og om en skal bli driti ut på kammeret for at en er rekreasjon skytter med et stevne her og der bare for moro skyld, ja da kan en kanskje lage en egen side for "besserwisser klubben"??

AMEN! [WINKING FACE]

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingenting imot tråden, men jeg synes det blir tullete å grave opp gamle tråder kun for å si enig, amen eller lignende. Jeg la ikke merke til at jeg hadde kommentert denne én gang tidligere allerede. Etter aktiviteten her å dømme så kan ikke temaet være så jævlig aktuelt akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Er nok aktuelt, nå som da.

Det hele handler om skyteglede, å den kommer ikke automatisk med en dyr og ja, en pistol som er enklere å plukke poeng med.

Hadde ett stevne nå nettopp i klubben(Meløy pistolklubb) med spesial pistol og revolver, inndelt i fin og grov. :winke1:

+Egen veteranklasse.

Flere gamle våpen ble blåst støv av, og grove spesialpistoler fikk skinne.

Det ble ett stevne med ekstremt mye skyteglede :smile:

Så ja, du kan bruke ett billig/uegna våpen i militærfelt, å ha det helt topp.

Og når det gjelder spesialpistol bør det nok nå deles inn i fin og grov, men da kommer det nok grove våpen tilsvarende Walther Spesialpistol kal .22 mod. Stenvaag å. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det slik at folk som etter først å ha kjøpt seg ett billig (og uegnet?) våpen - står først i køen for å dele opp klassene senere? årsaken er at de ikke har egnet våpen til programmet de skal delta på...

 

Er klubber som faktisk forbyr våpen som regnes som "match våpen" på sine interne stevner - for at de såkalte "orginale" skal børstes støv av - hvorfor kan ikke disse brukes på samme linje som alle andre våpen? når dere har gått å kjøpt dere "katta i sekken" - hvorfor i all verden skal andre skyttere straffes pga dette?

 

Nei, kjøp nå akkuart hva dere vil - og bruk akkurat det dere måtte ønske på våpen og ammo - men vær så snill - ikke grin på nesa når noen slår dere sønder å sammen - nettopp pga at de valgte mer riktig!

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville jo gjerne ha strukket det så langt som at man fjerner A B C D i felt, ala det man ser i spesialgrenene, men for all del, kan være en bokstav inni tabellen noe sted som sier hva du er "ranket" som.

 

Forøvrig ref annen tråd enig med deg at 1 runde på feltstevne utgår, om jeg vet jeg max for 2 starter på en hel dag, dropper jeg heller hele stevnet.

 

Hva folk skyter med legger jeg meg ikke så mye borti, men jeg svarer jo (brutalt) ærlig på hva jeg synes om de respektive, og hva jeg synes er egnet ;)

 

En god skytter med en ruger i finfelt, er fortsatt en god skytter, og vil vise seg på resultatlista.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville jo gjerne ha strukket det så langt som at man fjerner A B C D i felt, ala det man ser i spesialgrenene, men for all del, kan være en bokstav inni tabellen noe sted som sier hva du er "ranket" som.

Veldig ening i disse betraktningene. Jeg drar på feltstevner for å ha det artig, samt se hvordan jeg ligger an i forhold til resten. Med dagens klasseinndeling kreves det litt "jobb" å se hvem som er best. En idrettskonkurranse bør ha en resultatliste! En annen ting er når resultatene blir presentert i avisa (gjelder både pistol og riflekonkurranser). Man skal være godt inne i NSF og DFS sitt regelverk for å skjønne noe som helst. Men å tro på slike forandringer er vell nytteløst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...