Jump to content

452 eller 455 American?


Toby

Recommended Posts

Tja..jeg ville gådd for en 455 om du skal bytte løp eller ei..Argumenter en nevnt ovenfor.

Men jeg holder en knapp på Varmint utgaven.

Men så får man kjøpt justerbart avtrekk til 452 for $20.

Søk på deler til 452/453/455 her på kammeret. Jeg har laget et topick om deler til nevnet våpen.

453 er veldig vanskelig å få tak i..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har vell strengt tatt ikke letet så mye etter 453 i Norge,men jeg fant en i Sverige litt før jul. Men jeg endte opp med en 455 Varmint.

Fikk den fra våpendoktor i dag,å har lagt ut nye bilder av den på bloggen min: http://pulversjaktblogg.blogspot.com/20 ... n-gun.html

Dær er å noen linker på montasjer som passer på 11 mm spor for en meget billig penge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har funnet en ulempe med 455..

Man MÅ ha en momentnøkkel etter demontering/løpslifte.

Jeg fikk min fra våpendoktoren nylig. Men jeg klarer ikke få tilbake den samme presisjonen som jeg hadde når den var montert fra fabrikk. Å det blir litt plunder å skal ta den med til våpendoktoren hvær gang man event skal bytte løp..

Så ja en momentnøkkel for dem små bitsene er et must..men hvor få tak i dette til en billig penge?(skulle fulgt med når man kjøpet riflen :roll: )

Jeg er faktisk rimelig frustrert nå.

Klarer ikke å få 5 skudd i lappen på 50 m. Er alltids en eller 2 fluer som popper opp. Å ikke finner jeg noe møster for hvor mye den sprer eller når dette skjer. Har vell skutt rundt 300 skudd nå,å det nærmeste jeg har vært er 5 skudd med en spredning på ca 2,5 cm. På 100 m er spredningen mel 5-10 cm..noen ganger mer.

Link to comment
Share on other sites

I.f manualen skal skjefteskruene settes til med 5 eller var det 6 nm moment..det samme skal skruene til løpert sette til med. Husker ikke helt hva som skulle ha hva,men den ene skulle ha 5 nm og den andre 6 nm..uten rett moment..dårlig pressisjon dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Løpsskruene skal ha 5nm og skjefteskruene 6nm. Har å funnet ut at dette er MEGET viktig å få rett på denne børsa. Ser ut til at det blir søylebedding på min i og med at stokken må av for løpsbytte. Da burde jo "problemet" bli mindre.

 

Jeg kjøpte den minste momentnøkkelen på biltema. Funker nogenlunde greit den. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Maleve ... entnokkel/" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

har 452 american i 22mag (22wmr) og er veldig fornøyd med presisjon og funksjon. den er ikke kresen på hvilken ammo jeg benytter heller kort sagt ei glimrende jaktbørse. skal man klage på noe så er det den gamle gjengangeren om cz sitt dårlige avtrekk... vet det kan poleres justeres men syns det er godt nok på børsa mi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...