Jump to content

Navn til tispe (gordonsetter)?


omega

Recommended Posts

Siden Dachs er så godt i gang med å samle inn forslag til sin nye foxterrier, kliner jeg like godt til med en liknende tråd. Men denne gangen er det en kompis av meg som skal kjøpe gordonsetter-tispe, som er på utkikk etter gode navneforslag. Noen?

Link to comment
Share on other sites

For min del er det tradisjon tro: Hannene skal slutte på o, og tispene på a.

 

For min del falt Keira godt i smak. Passe sært, og ikke hørt det på noen hund noen gang. De fleste stussa første gangen, men nå trives jeg med det. På samme måten var det med NEG-hannen min, Rondo.

 

Kaller'n bikkja Nadja får'n nok ei utrolig snill og rolig bikkje (mitt nydeligste). Bestefar har hatt 2 laila'r. Dolly også. Detta er jo alle harehunder. Skrev ned ei LAANG liste med navneforslag til Keira, som jeg fant igjen forrige dagen, som jeg seff kasta.

 

Hvordan er boffen? Søt og yndig, eller tøff og djevelsk?

Link to comment
Share on other sites

En fornuftig venn du har altså!

 

Det heter seg at "navnet skjemmer ingen", men av og til er det slik at det kun er ett navn som passer. Det går liksom ikke an at en pinglete hund heter Rex, Varg eller Nero f.eks 8)

Vet han noe om hvordan valpen er? Tøff, luring, tjuvradd, slesk, forsiktig osv? Det kan være lurt å vente med dåpen til de har hatt valpen hos seg noen dager og ser antydninger til personlighet. Da kommer det ofte av seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg oppkalte KV'n min etter B'Elana Torres i Star Trek Voyager, hadde noe av det samme temperemenet som liten valp (halv klingon) og dessuten en liknende, veldig søt rynke i panna

 

320x240.jpg

Er i hvertfall ingen andre som heter det samme:-)

 

En gordon setter er vel kanskje mere typisk Okampa

 

200x150.jpg

 

 

/D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Det var alltid en veldig lang seanse hver gang vi tok ut den eldste Rhodesieren vår for å gå på do når han var liten. Følgelig ble han kalt "Sherlock". No shit, Sherlock. Den yngre Rhodesieren vår ble prompte kalt "Watson".

 

Mitt opprinnelige forslag for navn til vår labradortispe var "Hillary", hun er tross alt en gulmaget tispe. Dette ble nedstemt (veto) av zhe frau så vi endte opp med "Freya".

Link to comment
Share on other sites

Synes Ronja er fint på gordon setter, Ronja var jo ravnsvart i håret, og så kjøper du en irsk setter hann som du kaller for Birk så har du vennen hennes fra filmen som var rød i håret :P:P

Min første gordon het Shira, liker ennå det navnet, den jeg har nå heter Biri.

 

Men liker og navn fra plasser jeg jakter som Maisa (et fjell) Irgas (også et fjell) det siste egner seg på hannhund. Andre har kaldt opp bikkjene sine fra fjellvatn som Leina og Dalfar...Sarek nasjonalpark i Sverige..osv

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...