Jump to content

1911 9mm magasiner


Terje338

Recommended Posts

Hei,

 

Har akkurat fått min 9mm STI targetmaster i hus og fredag fikk eg testet den litt på bana.

Det som fort irriterte meg litt var at dei orginale magasinene tar kun 9skot.

Ikkje at eg trenger meir slik sett, men for ein heimeladar blir det irritasjon når ein har ammobokser med 5skot per rand, for da går det ikkje heilt opp.

 

Nokon som veit om det er mulig og få kjøpt 10skot magasin her til lands?

Ser at wilson combat har komt med eit nytt 1911 9mm 10skot magasin, men kjem dette under farlige/stygge importregler om ein bestiller fra USA?

 

Terje

Link to comment
Share on other sites

Ser at wilson combat har komt med eit nytt 1911 9mm 10skot magasin, men kjem dette under farlige/stygge importregler om ein bestiller fra USA?

Jeg bestilte nylig to slike magasiner (8 skudds/.45ACP) fra Brownells. De kan fritt importeres til Norge (og eksporteres fra USA, sålenge du ikke bestiller så mange at verdien overstiger den magiske grensen på $100).

Link to comment
Share on other sites

Niki, takker for informasjonen.

Da kan det hende eg bestiller meg nokre magasin derifrå.

 

Men sidan desse nye wilson combat magasinene har den koniske plastikk enden på magasinet er eg litt usikker på om ein kan bruke dette på targetmasteren.

Dette på grunn av at targetmasteren har mag. well.

Nokon som veit om dette går i saman?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei,

 

Tenkte og komme med litt oppdatering, og her er litt info og nokre bilder.

 

Bestilte meg 2 stk wilson combat magasiner fra Brownells (takker for tipset Niki) til ein pris av ca 39USD per stk.

Brownells sendte varene raskt men det tok 1 1/2veke fra varene kom til norge til dei låg i postkassa mi heime.

Prisen totalt kom på ca 700kr med frakt og moms.

 

Desse wilson combat 10skot magasinene ser ut til og vere ein anelse doublestack magasiner og er litt lengre en dei vanlige 9skot magasinene.

 

Her ser du først eit orginalt STI magasin, eit MEC-GAR magasin og til slutt wilson combat 10skot magasinet.

IMG_0365.jpg

 

Her er Targetmasteren med Wilson combat magasinet i:

IMG_0382.jpg

 

Nærbilde sett fra sida:

IMG_0379.jpg

 

Nærbilde sett fra under sida:

IMG_0378.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har du forresten veid pistolen med magasinet? Min veier 1396 gram med standard magasin. Kunne tenkt meg et slikt magasin men dumt hvis jeg gikker 1400 gram.

 

Hei,

 

Tok og målte vekta på standar STI magasinet og Wilson combat magasinet idag og eg vart positivt overaska.

 

Wilson combat magasinet vegde 71.4gram og STI magasinet vegde 74.4gram.

Also er Wilson combat magasinet 3gram lettere :D

 

 

Var og ein tur og luftet handvåpene mine igår og fikk testa dei nye magasinene.

Magasinene fungerte utmerket, og så langt etter ca 1000skot har eg endå ikkje hatt eit einaste funksjonerings feil med pistolen. Bank i bordet :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vi snakker om en STI med et Wilson magasin her så jeg tipper at det går helt fremragende jeg. Har noen Wilson magasiner i .45 og har aldri hatt noen problemer med dem.

I det hele tatt.

 

Annet at de blir så fort tomme når jeg skyter fort...

 

i 9x19 synys jeg det virker som 1911er er mer kilne på funksjonen, uansett materampe.

pistolen min er relativt kresen på magasiner, en kompis sin trojan er også kresen.

kjøper ett først, dumt å sitte med 4-5 magasiner som ikke virker.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har fått testa desse wilson combat magasinene litt meir og sist banetur fikk eg for første gang feilfunksjonering med Targetmasteren.

Desse feil funksjoneringene var kun med Wilson magasinene, og problemet var at patronen hang litt i materampa når sleiden skulle lukkast.

No skal det seiast at fjøra som trekker STI sleiden fram igjen er ikkje særlig sterk, virker som om det er ei pennefjør :mrgreen:

men det trengst vist ikkje sterkare fjøyr i slike pistoler med orginalmagasin.

 

Wilson magasinet har lengre styring (lepper) på patrona og det er nok det som skaper problemet i min pistol.

 

I går kveld tok ej og lada opp nokre magasin og testa dette med mating heime under kontrolerte former, kun for og sjå korleis dei forskjellige magasina matet opp i kammeret på pistolen.

Eg fann ut at og utvide litt fremste del av wilson combat magasina såg ut til at dei matet like lett og enkelt som dei STI magasina.

Skal prøve om det fungerer like godt på bana snart, men har trua på den lille forandringa med leppene skal gi lettere mating.

 

Meir info kommer

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har du fått testet Tripp Research magasinene?

 

Har bare et magasin til SVI'en (9mm single stack) og kunne tenkt meg ett til. Wilson Combat magasinet som fulgte med fungerer feilfritt, så jeg har egentlig tenkt å bestille et fra Brownells ( 35 dollar - Midway Norge 559,-).

Link to comment
Share on other sites

Men hvirfor tar .38 super magasinene opp til 10 skudd men tilsvarende lange magasiner for 9mm parabellum bare vil ta 9 skudd??????, vil mange spørre. Ta skjyvelæret og mål, er et par tideler mer i rumpa på en 9mm enn en .38 s. Så det bygger seg opp og hindrer den siste tiende å få plass. Som Dag Evert nevner, 9mm kan være ganske kultne å få til å fungere i en 1911, og GUESS WHAT: den er ALDRIG vært ment å være der i det hele tatt. Den, 1911'en altså, er konstruert for .45 acp og .38 super og ikke noe annet.

 

Men som humla mot fysikkens lover flyr alikevel, så går det med 9mm i 1911 også. Bare vær forberedt på litt matetrøbbel underhveis, det er helt normalt.

 

Et annet magasin som kan annbefales er Metalform's Spr.9mm magasin. Foldet i forkant på en spesiell måte med en liten "hjelperampe" øverst. Tar bare 9 propper, men så da?

Link to comment
Share on other sites

"springfieldmagasinene" fra metalform, som hassel omtaler, kan bedre funksjonen i kranglete 9x19 1911er. dette magasinet er byget opp litt annerledes enn vanlige 9mm 1911magasiner, og har en liten skrå rampe som hjelper patronen på sin vei opp mot rampen(e) i pistolen.

Link to comment
Share on other sites

"springfieldmagasinene" fra metalform, som hassel omtaler, kan bedre funksjonen i kranglete 9x19 1911er. dette magasinet er byget opp litt annerledes enn vanlige 9mm 1911magasiner, og har en liten skrå rampe som hjelper patronen på sin vei opp mot rampen(e) i pistolen.

 

Kult at jeg kjøpe 4 stk ti 125 spenn pr da :D

Link to comment
Share on other sites

bruker selv wilson combat i min commander. ikke hatt en eneste matfeil eller funksjoneringsfeil på ca 500 skd så landt.

 

En i klubben hadde kjøpt S&W magasiner i .45. dem fungerte ikke med han sin colt. matet ikke. magasinet virket rett og slett for kort. men vet ikke om dette er tilfelle i 9mm også...?

Link to comment
Share on other sites

I en riktig laget eller justert singlestack 9x19 1911 ser det meste av kvalitetsmagasiner ut til å fungere, min, som har fått materampene juster av den duktigste smede vi har på slikt her tillands, spiser alt av kuleformer, uahengig av magasin, ALT mater 100% sålenge det passer i kammeret! før rampene ble justert fungerte den bare med metalform/springfield, og mecgar-magasiner, og kun med rundnesede helmantler.

 

Wilsonmagasinene som tar ti skudd passer ikke i pistolen, wilson har tydeligvis tøyd toleransene litt i alle retninger for å få inn ti patroner, og min oppstrammede colt har ikke plass til dem, de subber i sleiden. jeg kunne antagelig korrigert dette ved å file på magasinklinken, ellet byttet magasinklinke. da ville andre magasiner ha sittet en tanke lavt, og det vil jeg ikke...

skyter hovedsaklig felt med pistolen(trenger bare seks skudd), og er fornøyd med de magasinene jeg bruker:

-mecgar

-colt

-kings

-metalform "springfield"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...