Jump to content

NM BR50 28 mai på sørlandet


Ole_Netland

Recommended Posts

28 mai 2011 inviterer sørlandets benskytterklubb i sammarbeid med NBSF til Norges første NM i BR50.

 

Sted for NM BR50 blir Birkenesparken Skiskytterstadion, samme sted som vi hadde BR50 i høst for de som var der. 10-20 minutter fra E18 Lillesand.

 

Etter som at det norske regelverket for BR50 trolig vil bli oppgradert i mars vil der komme mer info da om klasser og slikt da.

 

Der vil bli anledning for å skyte i begge klassene, sporter og HV.

 

For de som kommer langveisfra med feks campingvogn så er der stor parkeringsplass 200m fra banen.

 

Og som en ekstra gullerot både for de som reiser langt og kort legger vi opp til F-class 300m på søndag 29 mai, mer info om dette kommer i egen tråd.

 

invitasjon%20BR50%20+%20F-class.pdf

http://sorlandetsbenkskytterklubb.no/files-at-homepage/invitasjon%20BR50%20+%20F-class.pdf

 

fikk ikke vist pdf fila som bilde så la ved en link..... mod kan gjerne rette det om det er noe feil jeg ikke finner ut av...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ser at Skaaning har skrevet noe , men har moderert seg. Jeg får forsøke å være moderat jeg også, men kan ikke unngå å kommentere dette utsagnet fra et styremedlem i en benkeskytterklubb:

(skyting foregår ikke fra bord, der har en mat og brennevin..)

:shock::shock::shock::shock::roll:

Link to comment
Share on other sites

(skyting foregår ikke fra bord, der har en mat og brennevin..)

 

K

Og dette utsagnet kommer fra en person som sitter i styret i en av NBSF`medlemsklubber.

Slike flåsete kommentarer vitner om manglende respekt og ansvar for den oppgaven han har påtatt seg som tillitsvalgt i en klubb tilsluttet Norges Benkeskytterforbund.

Og tar jeg ikke helt feil så har samme person også vært "instruktør" på et "Langholdskurs" som ble arrangert i Sørlansklubbens regi?

Link to comment
Share on other sites

Nå skal vi ikke dra sluttninger og jeg tror nok ikke M67 skrev det i et respektløst hensende.

Dette er nok skrevet som en liten spøk, som er blitt mistolket over alle proposjoner, kjenner jeg M67 rett.

 

Jofla skrev:

Og tar jeg ikke helt feil så har samme person også vært "instruktør" på et "Langholdskurs" som ble arrangert i Sørlansklubbens regi?

 

Hva mener du med dette utsagnet?? Synes dette også er respektløst skrevet. M67 har faktisk bidratt mye i SBSK som styremedlem, og har min fulle støtte videre.

 

Ber om at vi alle roer oss helt ned her. Og vil ikke ha denne tråden nedlesset med diskusjon om dette utsagnet. Ta det heller på PM med meg eller M67.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Jofla skrev:

Og tar jeg ikke helt feil så har samme person også vært "instruktør" på et "Langholdskurs" som ble arrangert i Sørlansklubbens regi?

 

Hva mener du med dette utsagnet?? Synes dette også er respektløst skrevet.

Mvh

TRG-22

 

Hva jeg mener med dette utsagnet? Nøyaktig det jeg skriver.

Nå ser jeg at M67 har moderert innlegget sitt noe - og det indikerer vel at han har tatt signalene.

 

Men jeg blir både provosert - og såret - når jeg leser denne type flåsete innlegg relatert til benkeskyttersporten.

Jeg har jobbet de siste 14 årene får å fremme sporten i Norge, og brukt alle mine kunnskaper og krefter for å legge grunnlaget for at Norges Benkeskytterforbund er der vi er i dag - et selvstendig skytterforbund - godkjent av Politidirektoratet (POD).

Jeg oppfatter det også slik at du - som leder i SBSK - forsvarer denne type utspill fra en av dine styremedlemmer i klubben?

Jeg håper jeg tar feil?

Link to comment
Share on other sites

Da var Quad'en innskutt med go ammoen og er klar til dyst neste helg. :mrgreen:

 

Mvh

TRG-22

 

så da har du fått svidd av noe av den ammoen som er så dyr at bare skiskyttere ellers vil bruke den ja, hehe...

Glad vi ikke skyter samme klasse.

 

jeg fikk også skutt inn sånn tålig med min gamle Otterup fra tidlig 1900 tall, litt ujevn vind får ta skylden for sidespredningen i dag. Så da er jeg klar for BR50 også...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rystet. Og jeg våger et par kommentarer selv om det nok bare pisker opp stemningen :?

 

Over to ting - det mest hårreisende (TRG-22 !! :evil: ); jeg er moderert UTEN at det fremgår i innlegget at det er moderator som har gjort det - hvor (faen) er blåskrifta? Vi har hausa ned den løse kanonen en masse for å påstå atr det forekommer, men nå fikk jeg den selv! :shock: Dette er IMO livsfarlig for et forum, HVORDAN I HELVETE SKAL EN VITE HVEM SOM SIER HVA? Skjer dette ofte? Det øker ikkke lysten til å legge arbeid i jaktreportasjen jeg brygget på helt til istad :forvirra:

 

Nå ser jeg at M67 har moderert innlegget sitt noe - og det indikerer vel at han har tatt signalene.

For å presisere: JEG HAR IKKE MODERERT INNLEGGET MITT!, ikke har jeg tatt andre signaler heller, enn at folk er jævlig hårsåre.

Det lite gjennomtenkte, uskyldige, og helt uten annen mening enn spøk - innleggget skapte helt overdrevne reaksjoner. Noen er tydeligvis jævlig hårsåre. Leter man etter verste mening? Sitter man og skuler på hverandre fra før og er forberedt på at alt er ment som en fornærmelse? Ingen vennskapelige spøker?

Jeg har nå faktisk fått sterk pepper for å skyte fra bord - min mor likte ikke at kjøkkenbordet ble brukt som skytebenk, gardinene ble så svarte :roll: (Bordet var visst til å ha mat på også...)

At det lille tuppet ble så vondt tror jeg må tyde på at der var noe sårt fra før, og jeg tror jeg vil oppfordre til å se seg rundt, og kanskje mest på seg selv - så skal jeg gjøre det samme.

Mer gidder jeg ikke å diskutere det, for det var, igjen, ment som en helt uskyldig spøk, og jeg synes fremdeles at det må en tåle uansett hvor seriøs en er. Er dere SÅ seriøse?

 

Så egentlig så måtte jeg humre litt (unnskyld!) når jeg så hvor hissige folk ble, det var ikke meningen. Men å "moderere meg", ikke faen :wink: Det får andre stå for - MED blå skrift!

 

K

 

PS. Og er det virkelig så uakseptabelt å spøke, så kan jeg vel holde meg vekke. Finne meg en dal og skyte på noen stein oppe i ura - og kanskje ei og anna geit...

Link to comment
Share on other sites

Det der har blitt tatt opp av meg blandt styret dagen etterpå dette skjedde og gitt grei beskjed om at det ALDRI skal forekomme at styremedlemmer modererer innlegg. Etter dette blei tatt opp, så har tilgangen for at styremedlemmer skal kunne gjere dette, blitt borte vekk.. Det kjem ALDRI til å skje igjen..

 

Så hvis det er av trøst kan eg garantere at dette IKKJE skal skje igjen..

Link to comment
Share on other sites

Mauser 68, modereringen ble også gjort i beste mening. Men det blir likevel feil - det har vært klagd på før, og det er bra at feil også fører til forbedringer. Mitt noe lange forrige innlegg skyldes nok mest irritasjonen over at mitt innlegg står som om det var jeg som skrev det, mens det i virkeligheten står noe annet - og at man kunne skrive hva som helst, og få det til å se ut som jeg hadde skrevet det. Prinsippet er ikke bra...

 

At noen hisser seg opp over en liten spøk bekymrer meg LANGT mindre, men bra, igjen, at det tas aksjon.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jamen det er bra, eg forstår reaksjonen din til fingerspissene. Eg kan love deg at med ein gong det der blei oppdaga, så låg min tråd i styret si postkasse.. Men som sagt, no er rettigheitene til at styremedlemmer skal kunne moderere borte, så det skal forhåpentligvis ikkje skje, så lenge moderatorene forøvrig gjer det dei skal. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei M67!

 

Modereringen ble gjort i beste hensikt av meg, da jeg så hvordan tråden utviklet seg. Det at noen personer ikke tålte spøken din, og kommentarene begynte å komme inn. Så ble det tatt afære.

Men dette har vi snakket om tidligere, og beklager hvis jeg har tråkket deg på tærne.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Nuvel, jeg ser jo hensikten med modereringen, - og egentlig er det litt artig at du må moderere meg for å beskytte noen andre mot deres egen fantasi. Uten at jeg ennå helt har skjønt hva de trodde jeg la i det berømte utsagnet... (og igjen, jeg la absolutt ingenting i det, og lover å aldri spøke om benkeskyting ever again)

 

K

Link to comment
Share on other sites

Nå skal ikke jeg kaste bensin på bålet, så jeg nevner ikke navn.

Men jeg er temmelig sikker på at det ikke er kun denne uttalelsen ("spøken") alene, som har fått liv i vepsebolet.....dessverre.

Det er, (og igjen dessverre), ved flere anledninger kommet tilsyne noen holdninger til "det jeg ikke selv driver med" fra "noen" hold, som jeg synes vi kan spare oss for.

Liker man å skyte fra benk, eller kanskje har medisinske grunner også til å fortrekke denne skyteformen, eller om man synes det er gromest å ligge inni et kjerr, i full kamo, og skyte på stålgonger og drite på termos :lol: , så synes jeg vi kan spare oss for fordommer imot hverandre.

Vi liker alle å skyte på litt mere utfordrende ting enn oppskytingskiva til DN, og er genuint opptatt av skyting, presisjon, og skyting på lange og korte hold. Og vi er alle, eller i allefall de fleste, interissert i sosialt samvær med likesinnede, og nå når vi har fått dette inn i ordnede former i et forbund som er godkjent av POD, så synes jeg vi bør begynne å dra i samme enden av tauet. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Forsøker å holde meg til tema i tråden.

 

Slik jeg leser regelverket så er det ingenting som hindrer meg i å bruke magasin i HV-klassen? Kan ikke se at det er noe krav å ladning av enkeltskudd? (samme gjelder vel i og for seg også sporterklassen)

Link to comment
Share on other sites

Nissen skrev:

Slik jeg leser regelverket så er det ingenting som hindrer meg i å bruke magasin i HV-klassen? Kan ikke se at det er noe krav å ladning av enkeltskudd? (samme gjelder vel i og for seg også sporterklassen)

 

Det stemmer det.

 

Har du tenkt å komme??

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Jeg har latt meg fortelle at stevnet ble avviklet i god fart, og at HV ble vunnet av Erik Lund, og LV av Tommy Pettersen, hhv. 715p (tangering av fjorårets vinnerresultat) og 650p.

Været var kliss likt det som var fjor, kliss vått og småblåsete.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Ja, da var NM i BR50 over, og som M67 skrev, så fikk vi en god reprise fra i fjor. Vind og regn fra alle kanter. men i år hadde vi forberedt oss :mrgreen:

 

Jeg syntes det var dårlig oppmøte for et NM, men synd for de som ikke kom.

 

Utrolig hva en pressening med 2 biler kan gjøre.

2iig0sp.jpg

 

Her var det skyting fra nesten alle skytestillinger.

33wthdv.jpg

 

 

Utsikt over området fra skyteposisjonen.

1567ls8.jpg

 

Utsikt til blinkene gjennom kikkertsikte.

24flg5v.jpg

 

Vinnere i Sporter og HV klasse (fra venstre).

zwxkl1.jpg

Tommy (SBSK), Erik (HOBK), Øystein (SBSK) og Anders (SBSK)

 

Og her er resultatlista for HV klassen:

 


  • 1 Erik Lund 239 -- 241 -- 235 -- Total sum 715 poeng 26 x
    2 Øystein Stamland 239 -- 224 -- 225 -- Total sum 688 poeng 14 x
    3 Anders Føreland 217 -- 227 -- 227 -- Total sum 671 ppeng 16 x
    4 Ole Netland 189 -- 200 -- 188 -- Total sum 577 poeng 3 x

 

Sporter klassen:

 


  • 1 Tommy Pettersen 216 -- 221 -- 213 -- Total sum 650 poeng 9 x

 

Jeg vil takke Jaktfall for bidrag på premiebordet med et gavekort. :thumbup:

 

Mvh

TRG-22

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...