Jump to content

Hundegård


Kammerherren

Recommended Posts

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hei Finnlight 338WM

 

veit du om ramirent på orkanger har slike "B" elementer liggende?

 

Usikker, har i kke pratet med de i det siste. Var hos UCO nå etter påske å hentet 30 elementer. Så de trenger nok noen dager før de fylles opp igjen. Jeg tok det de hadde.

 

Jeg samler det jeg kan få mtp fremtidig pensjonat drift.

Link to comment
Share on other sites

Ser enkelte i tråden bruker så mye som 6-7000krpå en liten flekk av en hundegård.

Hvis en bryr seg litt om estetikk, så er det ikke en stor investering.

Jeg har også oppvarmet vannskål og en varmeovn inne i huset.

(samt en heltidsansatt handler som tørker setterne mine i ræva etter de har gjort fra seg :wink: )

 

Dersom jeg bare skulle rakla sammen no skrap som enkelte andre i tråden :mrgreen:, hadde jeg klart meg med en bærumstier jeg også ;)

 

Ta en titt på http://www.kkimport.no/

 

Jeg har også brukt takplater "bølgeblikk" som vegg.

Ikke forsøk deg på hønsenetting, hundene tygger seg lett igjennom.

Link to comment
Share on other sites

 

Ser enkelte i tråden bruker så mye som 6-7000krpå en liten flekk av en hundegård.

 

Jeg har pr idag 120m2 med hundegård, og har "materialer" for ca 500m2 til liggende. Dette har ikke kostet meg mere en ca 1500kr fedig bygd. Å da har mesteparten av de pengene gått til verktøy og diesel.

 

 

Hundegården min kom på 100.000 i materialer og innvetar, så jeg synes nå ikke at 6-7.000 er så altfor mye.

 

Det jeg har lagt vekt på er at den skal være Praktisk, Praktisk, Holdbar og Passe inn på tunet.

Link to comment
Share on other sites

Her er min. Elementer fra KKimport, 4tom4 sville i bunn med netting under, og fylt 15-20 cm pukk inni. Har bygd hundehus inntil veggen på garasjen etter at bildet ble tatt, med inngang til hundehus inni garasjen, altså en 2 roms :lol:

Ble vel 4-5 tusen totalt, vel verdt pengene spør du meg! Solide greier, pluss at det ser bra ut!!

 

w2f0c9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hundegården min kom på 100.000 i materialer og innvetar, så jeg synes nå ikke at 6-7.000 er så altfor mye.

 

Steike! Men så har du også bygget et helt hus da ;)

 

 

Min hundegård er ca 24 kvm og elementene er fra KK-import. To av veggene er husvegger. Bunnen er dekket med armeringsmatter og oppå der er det 3 tonn med singel.

 

17 elementer + frakt:

9000 kroner

 

Armeringsnett:

12 stykk = 200 kroner?

 

Singel:

1200 kroner

 

Altså litt over 10000.

 

208512_10150215124951970_567821969_8884358_2136644_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Og hvis jeg ser riktig, har du en impregnert ramme under elementene..

 

I prisnsippet er den veldig lik egen hundegård og inndeling. Jeg har også en vinkel, mulighet for avdeling, singel, ramme under troax, samt variasjon når det gjelder beskyttelse for både vær og vind.

 

To ørsmå forskjeller. Jeg hadde ikke flat tomt, slik at jeg først bygde opp der hvor det var behov for å vatre en ramme for elementene. Fordi jeg ikke hadde et naturlig eksisterende hjørne (huset), er to av mine vegger i hundegården snekret.

 

Og så har jeg benyttet meg av en liten detalj, som jeg ikke tror har så stor betydning, men det skader ikke, og jeg hadde muligheten. Dette er at jeg ikke har knust, men rund singel i hundegården. Denne kjøpte jeg fra et sandtak.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kan virkelig anbefale kkimport, utrolig god service, rask levering og gode priser. Har selv varianten som heter Troax siden jeg har ganske store polarhunder i min gård. Som underlag bruker jeg slike betongheller med singel "støpt inn" i toppen av hella. Fungerer veldig bra, sliter passe godt på klørne også (om sommern klypper jeg nesten ikke klør). Syns disse hellene har akkurat passe struktur, har sjelden poteproblemer på mine hunder, da de blir passelig "herda" av strukturen på disse hellene. Har laga sluk i enden av hundegården, og hellene er lett å skure/reingjøre og spyler rett ned i sluket.

Har en større bod i tilknytting til hundegården, inne der har hundene hver sin kasse de kan ligge i. Hundene har alltid god plass inne når det blir varmt ute, og lunt inne når det blir kaldt ute.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...