Jump to content

Minkfangst 2011


flanged

Recommended Posts

  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det syns jeg å. Jeg er bare 13 (blir 14) :D Jeg har kjøpt en syningfelle for mink, en conibear 120 og to conibear 160 fra fangstmann.no.

Det er lit vanskeli for meg å drive med fangst hjemme, men jeg har prøvd meg lit oss besteforeldrenne mine. men jeg fikk ikke noe :( men det var mit på vinteren når det var masse is på ellva, og den sto bare ute i to dager.

Skal bygge kasse til conibear 120.

Har hørt at tørfisk er besste åte til mink på vinteren. 8)

Link to comment
Share on other sites

Denne fellen er bygd opp som en kasse, men du tror vell ikkje at otern kan gå inn i den?

 

vet hvordan fellen ser ut, men må enten bygges inn i kasse med selektiv del (rør), eller du må montere et rør direkte på denne fellen slik at den eneste veien inn til åtet er gjennom røret.

 

tviler på at en oter kommer seg gjennom et 30 cm langt rør men innvendig dimm på 7 cm. oter (og katt) er vell en hovedgrunn til at det er nettop 7 cm som er max dimm på inngangshullet.

 

laget nettop en kasse til en conibear, brukte avløpsrør i pvc fra biltema (69 kr for 1 meter, 99 for 2meter/nok til 3/6 feller)

denne har en innvendig dimm på 69,5mm og utvendig dimm på 75mm

 

normal_IMG_0994.JPG

 

normal_IMG_0993.JPG

 

satt den faktisk ut i dag sammen med 2 røyskattfeller 8)

 

 

 

edit:skriveleif

Link to comment
Share on other sites

Joda, har fisket mye i Brusvepullen, som jeg kaller den. Men nå må vi dra tråden tilbake til det den egentlig handler om, minkfangst. :) Hva slags feller bruker du? Her går det i Aasbø-feller, hvis jeg en enkelt gang gidder å prøve :roll: Er ikke så ivrig lenger, har kanskje rundt 40 mink på samvittigheten. Vet dog at min far noterte 114 mink tatt i Rinna :wink:

Link to comment
Share on other sites

Visst du leser denne minkfangst tråden, minkfangst tråden 2010, og tråden fangst og feller her på kammeret får du mange gode tips og åte valg osv...

Måten eg har lært meg og fange mink på er ved og lese mye stoff om den.. Gå inn på google, njff sine sider og søk om mink, minkfangst osv osv.. Dette leste eg om igjen og om igjen og om igjen..

Deretter gjekk eg ut i terrenget og leita etter områder minken kan befinne seg, som eg har lest om :D og¨så går du inn igjen og leser meir om minken :D Søker og leiter i naturen og søker og leiter på internett ;) Etter kvart lærer du deg områder minken ferdes i og kor du skal sette fellene dine..

Klart kan eg fortelle deg ka du skal bruke til åte og kor du skal sette fellene dine, men det lærer du ingenting av og kansje du fanger 1-3 mink..

Fangsten avhenger av kor interessert du er og kjent du er i område.. Jo meir tid du bruker på fangst jo meir fange du :) Det er mine beste tips til deg :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...