Jump to content

GSG 1911 .22LR


Edderkoppen

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg en slik GSG 1911 i høst.

Importør er Pedersen Våpen i Kristiansand.

Kjøpte den for sivilpistol 5 og trening.

 

Har skutt ca 500 skudd med den. Har fungert feilfritt så langt.

Den har god presisjon og ett greit avtrekk.

Avtrekket er 1911 så det kan enkelt tunes ned mot 1 kg.

 

Den har novak siktespor slik at det er mulig å skifte ut siktene med andre med slike spor.

 

Man må være obs på at rekylfjæren ikke er lik i begge ender. Den må settes inn riktig vei, hvis ikke vil sleiden låse seg noe voldsomt.

Må bruke makt for å få demontert sleiden og rette feilen. Har fått det til en gang selv :oops:

 

Skal gjøre noen små forbedringer på min iløpet av vinteren.

Grepssikringen er litt vanskelig å klemme inn hvis man har det travelt. Krever ett godt grep.

Skal bytte den ut eller pinne den fast.

 

Venstre sikringsfløy er veldig skarp i kanten og firkantet. Skal runde den av og gi den en litt annen profil.

 

Samt justere avtrekk og fjerne magasinsikringen. Slik at jeg kan ta avtrekk uten å ha i magasinet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg fikk min GSG 1911 i dag :D Har ikke skutt med den enda, men har demontert den og smurt den opp. Kvaliteten virker overbevisende, og den virker robust bygget. Kjøpte adapter og A-tec lyddemper også.

Det som er synd er at jeg må jobbe mye denne uka, så jomfru-skuddet kommer nok ikke før helga :|

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har fått skudd ca 200 skudd med min nå. Kvaliteten er som olseng seier overbevisende. Det som føles billig er at siktene er laget av plastikk. Jeg kommer å bytte mine med novak faste sikter. Pistolen har også magasinsikring, den fjernet jeg ved å ta vekk "ekstradeler" på fjærhuset. :mrgreen:

 

Min liker ihvertfall ikke winchester ammo. Den går bra med CCI standard. Har hatt noen klikk, mange av dem skyldes at jeg kommer borti sleiden med tommelen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fler oppdateringer og erfaringer her settes pris på!

 

vurderer dette våpenet selv, så hadde vært fint å høre hva dere syns om det etter litt bruk.

 

funker det f.eks greit med subsonic ammo? mener å ha lest at sleiden er litt treig, og tenker at subsonic ammo kansje sliter med å drive den...?

Link to comment
Share on other sites

Samboeren og jeg kjøpte hver vår for litt over en mnd siden. Tipper de har gått ca 3000 skudd hver, de 1500 siste med A-Tech lyddemper.

Kjøpte de fra Pedersens Vaabelager i Kristiansand med polert sikring, deaktivert grepsikring, deaktivert magasinsperre, avtrekksjobb og Novak og Kimber sikter.

Standard våpen koster 3.990,- totalt kom det på 6.400,- per våpen.

Våpenet til samboeren måtte tilbake til justering, men etter det har de begge fungert feilfritt.

Bruker stort sett Geco ammunisjon og erfarer kanskje 2 klikk pr 500 skudd, men disse fyrer alltid ved bare å trekke hammeren.

 

Det er imidlertid viktig å lade magasinet riktig, slik at alle patroner ligger i samme vinkel og at øverste ligger godt i spenn. Ligger den løst eller i for lav vinkel så spretter første patronen ut av våpenet når man slipper sleiden tilbake, og du må dra den en gang til for å få skudd i kammer.

Lader du det riktig derimot så skyter den hver gang.

 

A-Tech demperen til 450 kr demper lyden svært bra. Om den kan skyte subsonic vet jeg ikke, men det står noe i brukermanualen om at den er gira for HV-ammo.

 

Alt i alt vil jeg anbefale dette våpenet til alle som er ute etter en 22 til moroskyting, og som ser ut som et våpen. Hvis jeg ikke tar feil veier den like mye som en 1911 i 45ACP.

Finishen blir litt fort slitt, men den skal ikke på utstilling, og den er så funksjonsfri at alle feil putter jeg på ammo, og det at det er en 22.

 

Mvh

Nyfrelst pistolskytter

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 11 months later...

Har til nå skutt i overkant av 500 skudd med denne! Rimelig, presis og gøy pistol!

 

Får av og til funksjonsfeil med slapp ammo(type subsonic), vanligvis at hylsen kiler seg fordi den ikke blir kastet ut med stor nok kraft. Med litt hissigere ammo har den fungert helt feilfritt!

 

Alt i alt: anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte meg en Colt 1911 22lr Gold Cup Trophy på jakt og friluft på Hvalstad til 3290 kr, så da får jeg testet selv om denne duger.

Skal prøve med diverse ammo i dag, håper at den går greit med CCI standard og/eller Topshot, jeg har skjønt at GSG 1911 trenger litt kraftigere ammo.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Har fått GSG 1911 i hus.

Prøvde 7 skudd, å dro hjem igjen.

Måtte strippe ned å pusse/slipe av litt på div punkter.

Renset og smurt inn med ny olje.

 

Virket allerde mye bedre. Går smooth..ere

Testes mere i morgen på pistol banen.

_______________________________________

 

Prøvde GSG med hvite grep. :) Kompis som har liggende. Grrrrrrrrr! :)

Som jeg liker meget godt. Så det blir å bytte de med Orginale. For de er litt spisse på greps rillene eller hva det kalles.

Disse hvite er litt tynnere.

Passet hånden min utmerket.

 

2enn3hs.jpg

 

Og lyddemper må man nesten ha 8) . Hadde fra før, på CZ 455, så trengte bare adapter til GSG.

-Standard pluss gikk underlyds.

___________________________________________________________________________________________________

 

Ellers så tittet jeg litt her..

http://www.youtube.com/watch?v=EaPxOM8Z ... re=related

Så små jobb skal gjøres etterhvert.

 

Mere vet jeg ikke. Ikke før i morgen kveld.

For nå skal GSG soves inn i nytt hus.

Go Natt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...