Jump to content

Ny børse, Howa 308


cipheron

Recommended Posts

Ny Howa 1500 i rustfritt, kappet og gjenget løp på 50cm, satt på en Hausken mens jeg venter på "custom" demper.

Nikko 3-9x40 kikkert, grei nok enn så lenge:)

 

Betalte 5500 for pakken hos Interarms og så langt meget godt fornøyd, presisjon er mye bedre enn jeg forventet.

 

howa1.jpg

howa2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ny Howa 1500 i rustfritt, kappet og gjenget løp på 50cm, satt på en Hausken mens jeg venter på "custom" demper.

Nikko 3-9x40 kikkert, grei nok enn så lenge:)

 

Betalte 5500 for pakken hos Interarms og så langt meget godt fornøyd, presisjon er mye bedre enn jeg forventet.

 

 

Hei!

 

Er dette Howa 1500 med Hogue stokken du fikk for 5500,- ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Håper det. Er litt bortskjemt med Sauer`n der, og hadde vel strengt tatt ikke behov for noen ekstra rifle.

Men, jeg greide å definere et kolossalt behov for en rustfri allværsbørse, og dermed var handelen rettferdiggjort.

 

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Hoguestokk på en Mauser, kjempebra stokk.

 

En kompis av meg har Howa 1500. Treffer bra, men den trenger som regel en avtrekksjobb for å bli helt bra.

Men på en så billig rifle er det ikke mye å koste på en tusenlapp for å få et ordentlig avtrekk. :wink:

 

Forresten han har den vanlige synthstokken på sin Howa, litt vel plastikkfølelse spør du meg.

Hoguen er helt konge, til og med bedre enn synthstokken på Saueren min. :(

Synd det ikke er mulig å få Hogue til Saueren. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde jo at jeg hadde kjøpt plaststokk, men da jeg pakket opp rifla, så viste det seg jo at det var Hougestokken :P

 

Ser at jeg må gjøre noe tuning på avtrekket, for å få det på linje med Sauer`n, men, er presisjonen brukbar på børsa, slik mange her hevder, ja så er dette regelrett et røverkjøp! Utrolig kjekk og hendig rifle! :P

Link to comment
Share on other sites

Lei Vidar

 

Det skal jeg gjøre. Har kjøpt noe ferdigrulla 150 grs Winchester. Har ingen erfaring med denne ammoen fra tidligere.

 

Får ikke skutt før tidligst mandag. Må bruke helgen til få satt kikkerten på, samt sirket basene med noe locktite eller tilsvarende.

Link to comment
Share on other sites

avtrekksjobben koster 500 kr på jaktdepotet.....fikk dem til å justere avtrekket på 223 howaen min.og det var absolutt verdt det.vurderer å sende 30.06 howaen også.....fikk børsemaker til å justere avtrekket til 1200 gram,og nå er det bare et lite drag på avtrekkern,så går skuddet.....det er en fordel ,spesielt i glugga etter mikkel....ellers er jeg kjempefornøyd med howa børsene mine. har hatt howa i 7 år,og kommer aldri til å bytte merke 8):roll: ......

Link to comment
Share on other sites

avtrekksjobben koster 500 kr på jaktdepotet.....fikk dem til å justere avtrekket på 223 howaen min.og det var absolutt verdt det.vurderer å sende 30.06 howaen også.....fikk børsemaker til å justere avtrekket til 1200 gram,og nå er det bare et lite drag på avtrekkern,så går skuddet.....det er en fordel ,spesielt i glugga etter mikkel....ellers er jeg kjempefornøyd med howa børsene mine. har hatt howa i 7 år,og kommer aldri til å bytte merke 8):roll: ......

 

Skutt mange skudd? hvordan er pressisjonen? å ikke minst holder den seg etter mange skudd.

 

Er litt nyskjerrig på en howa :D

Link to comment
Share on other sites

Har skutt endel med min Howa nå og vært overasket over meget bra presisjon med det aller meste jeg har prøvd i den.

 

Fikk noe hjemmeladet 180gr Sierra Gameking som jeg prøvde i dag, 17mm og grei samling på 100m i litt vind:)

 

Bilde001.jpg

 

Som sagt 5500 hos Interarms for børse med Nikko 3-9x40 kikkert, kappet løp på 50cm og montert hausken demper og satt på 2fot.

 

Bilde002.jpg

Bilde003.jpg

Bilde009.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da var første testskyting ferdig, med Winchester 150 grs helmantel, og uten trimmet avtrekk. Litt tregt (uvant) enda, men jeg må si det er tilfredstillende å skyte 20 skudd, med samlinger ned mot 18-20mm/100 mtr.

 

Ellers er børsa utrolig hendig i den forstand at den gir et meget godt grep, (Houge-stokk) har en brukbar balanse, og et godt rekylopptak. Denne kan jeg nok komme godt overens med.

 

Nå gjenstår bare litt tuning av avtrekk, litt småpussing for litt bedre glid på sluttstykket, så vil dette bli ei skikkelig flott rifle!

 

En ting er jeg imidlertid helt overbevist om - dette er mye børse for drøyt 5 "lakser"!

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Har selv hatt Howa 308 med plaststokken. Jeg har nå en Howa i 22-250 med laminatstokk. Den har jeg skiftet avtrekk på , satt på et Timneyavtrekk. Har flere kompiser med Howaer i forskellige kaliber , mye børse for pengene. Noen nemner Howa i 6,5x55 , men det kalibret har nå Howa hatt i sortementet noen år nå.

Link to comment
Share on other sites

Litt mere skyting ikveld, etter å ha fikset litt smidigere gange på sluttstykket. Har igjen å tune avtrekket litt. Morsom børse, og forstår godt at denne kommer bra ut i tester. Den går så det griner! :D

 

Må bare spørre, hvordan fikset du gangen på sluttstykket?

Link to comment
Share on other sites

Leiv Vidar.

 

Har en kompis som fikser slikt for meg. Etter hva han sa, brukte han noe "slipepasta" på "sleidene" (eller hva det kalles), og fikk med en gang et glattere, og fint ladegrep.

 

Dette hadde nok sikkert også gått seg til etterhvert. (Etter noen tusen ladegrep kanskje?)

Link to comment
Share on other sites

Eg fekk anledning til å teste mi på 200m i går.

Riktignok ein 308 med tungt løp, men den går godt.

 

Lada 168 grain Partizan med 44 grain N150.

 

Skyter med reim så får ikkje kun testa eigenpresisjon til rifla. Uansett så presterte eg samlingar mellom 35 til 70 mm.. senter til senter.

For meg å vere og til jaktbruk vil eg seie meg fornøygd.

 

Beste eg har hatt med denne rifla er faktisk ca 9,5 mm samling på 100m og støtte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har T3 sv i 223rem med 60cm løp og A-tec CMM6 stål demper. Jeg er hørselsskadet og får fort vondt i ørene ved smell (med påfølgende Tinintus). På banen (der er det reflekterende flater) bruker jeg konsekvent hørselsværn. Ute på en mark med gress og med gåsa i sikte o.l, trenger jeg ikke hørselsværn (ingen reflekterende flater). Og det hele er vel best beskrevet som ett latterligt lite svosj, men med en husvegg eller lignende ved siden av. Så smeller det godt (som med alle overlydskuler i demper).

 

Edited: Endret demper til hørselsværn.

Link to comment
Share on other sites

Har sett på en slik rifle, men lurer fælt på hvor mye av lyden en demper tar bort? Må en fortsatt skyte med hørselsvern eller demper den såpass at dette ikke lenger er nødvendig? Kanskje dumt spm, men jeg er helt grønn ( av misunnelse ) :lol:

 

 

Jeg bruker hørselvern på bane men ikke på jakt..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Villmarksliv har kjørt en test på denne tror jeg.. ihvertfall

en i serien... den med tommelhullstokk..

 

 

http://www.villmarksliv.no/tester/jaktutstyr/article234454.ece

 

der er ihvetfall linken dit hvis noen trenger...

 

Drar opp denne igjen...

Er det noen på forumet som har erfaring med disse tommelhullstokkene til Howa?

Var ikke spesielt postitiv til tommelhullet Villmarksliv ser jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ikke umulig at det blir en ny Howa på meg senere, noe av det jeg liker med dem er stokken som kan være av ymse kvalitet på andre rifler i denne prisklassen.

Stalker: Ja, jeg har en Howa i .223 som jeg desverre vurderer å selge. Flott rifle med god presisjon.

Ganske hendig rifle med kort kasse, dette passer .223'en bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...