Jump to content

Revolver 44mag


Runeby

Recommended Posts

Tror det er hipp som happ, med mindre du spør Hassel. :mrgreen:

Jeg gikk selv for en 629-6, og angrer ikke mye på det.

 

Rugeren er vel en del mer solid mens S&W er penest.

Tviler på om du kommer til å slite ut Smith'en uansett.

 

 

Lykke til med valget.

 

Har også en S&W 629-6 og er veldig fornøyd med den. Eneste er at avtrekket må trimmes hvis du har noen som helst slags ambisjon om å skyte doubleaction.

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrekker DA til felt og også til magnum 2. Da kan også langt løp og litt vekt være en fordel. Personlig så ble jeg så postivt overasket av det gode avtrekket (Godt, ikke superfantastisk) i min første Ruger Superredhawk (.454 casull) at det var starten på min nå tungt inngrodde ruger fetisj.

 

Men den revolveren jeg syns det var tristest å selge, for å bytte inn i ruger var nettop min eminente, lekre og tidligere "kjekt å ha" revolver (Når jeg bodde i Texas...) som var en S&W m29-2 med 4" løp.

Link to comment
Share on other sites

Min Ruger i 454 er faktisk veldig bra i avtrekket, der er det skiftet slagfjør, ellers orginal, så jeg har vel fremdeles noe å gå på. Men en Smith er jo bankers da, sålenge den går likt i lås på alle kammere, og der er det mange Smither som feiler. Tviler på at det skjer med min Ruger. Men de nyeste Smithene virker å være gode i mekanismen, virker som de er likt sammensatt, eldre Smither kan være svært forskjellig tross samme modell.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I valget mellom de to, og til magnum 2 ville jeg valgt S&W m629 classic.

Faktor kravet er ikke spesielt hardt, så du trenger ikke Rugerens ekstra soliditet, jeg foretrekker å ha DA mulighet til felt,selv magnum felt. Samt at det kan være litt stress å lade og tømme SA revolver på standplass, det tar ekstra tid og blir let mer peiving med våpenet. I tilegg er det mange som kan S&W så det skal gå greit å få et meget brukbart DA/SA avtrekk på den revolveren. Ikke det at det er noe problem med ruger heller, men det er ikke så mange som kan topp trimming i norge.

 

Skulle du ha brukt jernet til MS, Jakt eller generelt skyte ting langt borte ville jeg valgt rugeren.

Link to comment
Share on other sites

Spurte, ettersom jeg kom over en DW 44mag som jeg kjøpte. Personlig så synes jeg denne er ett nydelig eksemplar. Men skal jo samtidig legge meg flat å innrømme at jeg knappt nok er på nybegynnerstadiet når det gjelder håndvåpen.

Derfor spørsmålet, å takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Siktene og skjefte er rundt 2000.

Det er mulig det er foretatt en avtrekksjobb, og det er montert trykkpunktskule (stift).

Uansett er prisen for drøy.

Ville sagt at rundt 6-7000 er nok.

Tror jeg heller ville satset på denne og byttet løp til et par tusinger:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=24638241

Vet forresten hvem selgeren er, og der blir du neppe lurt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...