Jump to content

Kammerets figurjaktskyttere


slemmo

Recommended Posts

  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, stien var fin den.

Som du sier så er det nesten rart att ikke flere enn Tom fylte.

For egen del gikk holdene veldig greit, men jeg tullet det til for meg selv på en standplass. Det ble 195 av 200p og det er forsåvidt ok.

 

Ble nr 2 på harepressen, den var vanskelig nok.

 

Får kline inn de siste 5 på NM, hehe :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve å gjenta fjorårets 200... men det er lettere sagt enn gjort. Fikk en rar opplevelse der nå. På hold 6, skudd en, lystra ikke fingern i rett tid. Merkelig følelse...men fikk av skuddet millisekundet etter. Men da ble det bakpå desverre... Irriterende :evil: , men får ta med det gode, at jeg tok meg inn igjen, og det ble 190. Pressen ja... fin den. Smart å ha små høl, så de slippper å telle i evigheter. Bra tempo på mannskapet der. Måtte klare meg med 8.

Link to comment
Share on other sites

Ett hagl borte

Og så på skillefiguren da Kjell Olav! Den viktigste av de alle :D

Spøk til side; det holdt vel til klasseseier og nummer to totalt? Og masse poeng i cup'en! Grattis.

 

Sjøl ble jeg skikkelig listefyll i dag, men det er jo noen av de dagene også. Gjorde mye rart, trakk av da jeg var halvannen meter foran saktegående figur. Avtrekksfeil og det ene med det andre.

 

Men jeg fikk da hjulpet en gammel onkel rundt løypa! Relativt bratt både opp og ned den runden på Korperud, ikke lett for de som er dårlig til beins.

Link to comment
Share on other sites

Huff ja :oops:

Jeg gruer meg til den posten hver eneste gang, har alltid en følelse av å ikke ha kontakt med figuren i skuddet og da blir jeg lettere nervøs. Har jo gått den stien en del ganger, men det hjelper ikke. Positivt var det at de andre skuddene føltes bra og at skytinga "fløt" for å si det slik. Og jammen skal en være på hugget på Brandval for den stien er ikke helt lett, det er fort gjort å gå på en smell der.

 

Ja det holdt til første i A og poengene tror jeg ble greit fordelt :)

 

Det er fort gjort Spets, særlig på dobbeltposter der det er en figur som kommer jæklig fort for så å bli etterfulgt av en treg "kryper". Da må en "gire om" skikkelig, ellers blir en for kjapp og skyter foran, ikke lett det der.

 

Vi får bare kjøre opp mot NM :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei! Da har jeg meldt meg på NM. Har skjønt at det er viktig med tett skuddbilde på figurjakt, har 1/2, 3/4 og 1/1 (victory choker) Ser at holdene som regel ligger på rundt 20 m. Hva regner dere som skyter en del figurjakt at den ideele choken til NM er? Får man nok hagl i lappen med 1/2, eller må man opp på 1/1??? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Vil minne om at til helga arrangerer Vestby jff, fylkesmesterskap i figursti i Akershus :winke1:

Bare og ta turen, selv om du ikke nødvendigvis er fra Akershus. Selv har jeg dessverre ikke muligheten til og delta i år,

siden jeg prioriterer Kammersmellen, men skal skyte klubbmesterskap der i løpet av uka så stien blir kvalitetssikret på alle mulige måter ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei! Da har jeg meldt meg på NM. Har skjønt at det er viktig med tett skuddbilde på figurjakt, har 1/2, 3/4 og 1/1 (victory choker) Ser at holdene som regel ligger på rundt 20 m. Hva regner dere som skyter en del figurjakt at den ideele choken til NM er? Får man nok hagl i lappen med 1/2, eller må man opp på 1/1??? :mrgreen:

 

Tja...herom strides de lærde. 3/4 er mye brukt nå, og noen 1/1. Har prøvd ut mye selv i det siste, men jeg sverger fortsatt til mine gamle EXTRA-FULL choker i begge pipene mine. Da er det kun en ting som gjenstår, og det er meg :wink: . Men marginene er små i figurjakt, og det går gjerne litt opp og ned. Men skulle jeg våge meg på gi et råd, så er vel 3/4 ganske bra om det skyter bra i DITT våpen.

Link to comment
Share on other sites

Vil minne om at til helga arrangerer Vestby jff, fylkesmesterskap i figursti i Akershus :winke1:

Bare og ta turen, selv om du ikke nødvendigvis er fra Akershus. Selv har jeg dessverre ikke muligheten til og delta i år,

siden jeg prioriterer Kammersmellen, men skal skyte klubbmesterskap der i løpet av uka så stien blir kvalitetssikret på alle mulige måter ;)

 

Skal nå prøve i år igjen. Tør påstå det er blant de vanskligste løypene, ja kanskje den aller vanskligste også :D

Link to comment
Share on other sites

Jaktfalken, ja jeg må si meg enig det at det er en av de vanskeligste stiene, men det er slettes ikke umulig og få en god poengsum på løypa :wink: Stien er vel spesielt godt egenet for dem som skal jakte skogsfugl i form av trening, kjappe skudd med figurer som kommer både vertikalt og horisontalt. Så det er bare ta med seg hagla og ta seg en tur. Kommer med tilbakemeldig ang stien når jeg har skutt den, men tror det skal være de samme postene som var der i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Tar antagelig vis turen til Vestby til helgen.

Har vært på Maarud å skutt i dag, masse folk med 217 skyttere så det ser ut som figurjakt har fått en oppsving.

Fylte stien i dag. :wink:

 

Ang choker så skyter jeg alt med vanlig full. 3/4 er også verdt å teste ut, bruk den som setter det peneste/jevneste skuddbildet med patronen du bruker.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg skutt stien på Vestby, det er samme stien som i fjor, med litt forskjellig hastighet på figurene. Selv klarte jeg jo selvførgelig og rote bort 15 poeng i går, men sånn er nå det. Men dere må gjerne stille opp på Lørdag for og slå meg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar nok turen selv om det er et stykke å kjøre fra Stange til Vestby.

HSE, det gjenstår å se om jeg greier å klå poengene dine, det blir en intern konkurranse på kammeret av det her.... :wink: Ellers vet jeg veldig godt hvor fort gjort det er å gi bort noen på et hold eller to.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fin og variert sti.

Mistet ett poeng på post 2 på rådyret, fikk bare 9 på andre skuddet der. Rotet også på en post lengre ut, der var det en stillestående figur (tiur?) og en hare som kom på skrå i mot, mistet 7 på den. Fikk på en eller annen måte en liten "vipp" på hagla i det skuddet gikk og skjøt over.

 

Dro før premieutdeling da det er noen mil (33 totalt) å kjøre, men hørte nå i stad at det holdt til en fjerdeplass.

Alt i alt greit nok.

Link to comment
Share on other sites

Kommer vel snart på hjemmesidene til VJFF.. Skjøt og dro tidlig grunnet familiearrangement. Ikke min dag i dag,mista 3 på rådyrskallen. Og haran på post 4 gikk helt gæli :( Og så 5 på den haran som kom i mot.. Litt frustrerende idag, da jeg ikke syns selv jeg gjorde no gærnt.. Men sånn er jo figurjakta, små marginer. Fin og utfordrende løype i Ødemørkskogen,syns jeg. Hvis noen vet om noen vanskligere, så si i fra! Jeg vet ikke om noen.. Får prøve meg i Svinndal i morra..så blir det ikke fler før NM for meg.

Link to comment
Share on other sites

Kjell Olav, jeg skal sjekke opp litt med dette at A klassen ikke er lagt ut på nettet. Så det dere sier er at dere slo meg på figurstien? *gruble*

(Liker dårlig og bli slått på hjemmebane, men men... neste år, da blir det andre boller :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

For første gang siden -86 ble det ikke stevne ved Tusenfryd fra Ås JFF i fjor, av forskjellige årsaker. I år blir det, og den går i samme område i år, med små omlegginger ettersom det er hogd ut en del skog. Under befaring i går, fant vi ut at vi skulle fortsatt ha 11 poster, men hvorfor ikke 2 skudd på hver post :D "More bang for the buck". Så det skal bli en fin 22 skudds løype i år. Det blir både doble, der andre figur kommer på smellen, og hvor de kommer på samme slippet.

I tilllegg blir det både duepress og harepress, så det skulle være anledning for å lufta hagla for alle :wink:

Skilting fra parkeringsplassen på Tusenfryd. Sees 6. April :)

Link to comment
Share on other sites

Oppdaget denne tråden nå. Startet opp med hagelskuting sist høst, ble med noen gamle kamrater på lerdueskyting og deltok på min første figurjakt i Arbeidernes Jæger og fiskeforening i Halden. Kjempegøy! Med en S&W keps, en lånt gammel sideligger var jeg i klar ledelse i min patrulje etter 5 stasjoner :wink: Fikk in dårlige treff på pressfigurene og der forsvant medaljesjansene. Men alltid moro (selv om det nok var mye flaks med i bildet) å få skremt opp gutta med vester og dyre børser littegranne :wink:

Blir mere figurjakt nå når våren nermer seg, det er helt klart!

Link to comment
Share on other sites

I tilfelle det er noen interesserte:

 

FIGURJAKT PÅ HARESTOKKEN 2013

 

Kråkerøy JFF og Hvaler JFF arrangerer for 5. år på rad figurjakt på Harestokken. Løypa blir omtrent som i fjor, område rundt Harestokken. I tillegg til figurjaktløypa er det som seg hør og bør også mulighet til å prøve Harepress.

 

Vi har gleden av å invitere til dette arrangementet. Dagen er søndag 17. mars, påmelding fra 10-13. Pris for deltakelse er damer/herre senior kr 150,- og dame/herre junior kr 100,- inkludert skudd. Det blir mulighet til å kjøpe noe å drikke og spise i kiosken.

 

Møt opp. Meld deg på og bli med på en fantastisk ”skyte” dag.

 

Slik kjører du:

 

Ødegårdskilen – Bratte bakke mot Utgårdskilen – Hauge mot Utgårdskilen -

 

Gåsebakke, ta til høyre, parkering, eller bruk parkering i utgårdskilen, fjordfisk

 

Velkommen

 

Hilsen

 

KJFF og HJFF

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
For første gang siden -86 ble det ikke stevne ved Tusenfryd fra Ås JFF i fjor, av forskjellige årsaker. I år blir det, og den går i samme område i år, med små omlegginger ettersom det er hogd ut en del skog. Under befaring i går, fant vi ut at vi skulle fortsatt ha 11 poster, men hvorfor ikke 2 skudd på hver post :D "More bang for the buck". Så det skal bli en fin 22 skudds løype i år. Det blir både doble, der andre figur kommer på smellen, og hvor de kommer på samme slippet.

I tilllegg blir det både duepress og harepress, så det skulle være anledning for å lufta hagla for alle :wink:

Skilting fra parkeringsplassen på Tusenfryd. Sees 7. April :)

 

 

Det nærmer seg nå :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvordan er det for meg hvis jeg vil bruke egen ammunisjon? Hvordan går jeg frem og hva må jeg gjøre? Hvor får jeg tak i ammunisjonen?

 

Det må være en stor fordel å bruke ammunisjon du vet går godt i børsa :-) Så jeg har lyst til å prøve og få til det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...