Jump to content

Kammerets figurjaktskyttere


slemmo

Recommended Posts

Arti stevne i dag. Det hadde blitt gjort noen småforandringer fra i fjor, stort sett til det bedre.

 

Jeg åpnet greit, men med bom på rådyrbog, 2 hagl i skillefiguren og 2 hagl i gåsa, ble det ikke rart.

 

Litt arti med harepressen. I fjor måtte jeg være med i omskytingen om 2. plassen med 6 hagl, i dag ble det skutt 24, 20 og 19, som de tre beste. Folk må ha ligget i hardtrening :lol:

 

Gratulerer med en 2. plass på harepress, Kjell Olav :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg åpnet også greit frem til rådyret hvor jeg mista 4 poeng, så mista jeg 3 til på vippa til slutt fordi jeg forventet høyere vipp på andreskuddet ;)

 

Må nesten gå ut fra at jeg er i en stigende kurve nå frem mot NM :D

 

 

Vi får sørge for noe bedre identifikasjonsmetoder foran neste stevne, litt vanskelig å kjenne igjen folk man aldri har sett;)

Jeg er vel forøvrig den eneste som pleier å ha fiskersiden.no caps, så den saken er grei.

Link to comment
Share on other sites

Mange takk for det Påsan. :D

 

Det ble borte 9 hagl på stien for meg i dag, greit det, men men 8 av de forsvant på ett skudd jeg trodde satt. :oops::)

 

Det er merkelig hvordan det der fungerer, i motsetning til deg så fikk jeg full uttelling på to figurer i dag hvor jeg var sikker på at det gikk til helvete, men sånn er det bare noen ganger, noen dager har man bare flaks og noen dager ikke.

 

For min del synes jeg det er en bra dag så lenge man har mistet under 10, klarer man det har man skutt godt.

Link to comment
Share on other sites

Da begynner det å nærme seg NM, jeg regner med de fleste er inne i seriøse oppkjøringsprogrammer :wink:

For min del er det tidlig til sengs og tidlig opp, sunn mat, ikke noe whisky til maten og daglig tørrtrening. Dessuten ser det ut som skytevesten jeg har bestilt er ankommet moderlandet, så endelig kan jeg se ut som en ordentlig skytter også, såfremt størrelsen ble riktig da :)

Men en skikkelig skytevest må jo garantert gi noen ekstra poeng, det er vel det de er lagd for!....i tillegg sparer man seg jo for den psykiske belastningen det er å bli mobbet for å IKKE ha vest :lol:

 

Hvis det er noen av dere som skyter på lørdag som har tenkt dere oppover på søndag også så hadde det jo vært morsomt å få beskjed her, så kan vi ta en liten samling.

Link to comment
Share on other sites

Skal trene hele to dager denne uka :shock::lol:

Meldte meg på i kampen om noen poeng i "årets jaktskytter", all den tid det ble bra med poeng på NM- jaktfelt. Jeg er vel egentlig ingen god haglskytter, men håpet om noen poeng sammenlagt, er til stedet. Gleder meg i alle fall...

 

Slemmo: redd jeg blir mobbet nå....tenk å IKKE ha skytevest :?:lol:

Link to comment
Share on other sites

Men en skikkelig skytevest må jo garantert gi noen ekstra poeng, det er vel det de er lagd for!....i tillegg sparer man seg jo for den psykiske belastningen det er å bli mobbet for å IKKE ha vest :lol:

 

Sorry Slemmo, det var ikke meningen å mobbe deg så hardt på søndag :oops::mrgreen:

 

Her er nedkjøringen i full gang, lite søvn, pizza til frokost og kvelds, grillmat midt på dagen og øl til alle måltider. :wink:

 

Nåja, tror nesten jeg skal spandere ett par pakker med vismut jeg har liggende på noen figurer i løpet av uka. Litt tørrtrening blir det også, nesten flere ganger hver kveld :oops::lol:

 

Vi sees på søndag.......

Link to comment
Share on other sites

Like før nå..eller, noen har vel skutt i dag også. Ser ikke ut til at været blir all verden, men det går nok bra for ivrige skyttersjeler.

 

Skal reise klokka 07:00 på søndag, skytetid såvidt over 10:00.

 

Vil ønske alle på fra kammeret som skal dit LYKKE TIL :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ut 11.00 på søndag, hvor lang tid det tar aner jeg ikke, men om noen ser en blå fiskersiden.no caps, kahkifarget berettavest og Beretta Urika med Doctersikte på skinna så er det bare å hilse på. fatter ser også nesten sånn ut men er i 50åra og er mer pinglete enn meg, så det burde ikke være noe stress ;)

Link to comment
Share on other sites

Og vips så var jeg norgesmester junior.

 

Mistet 2 hagl på skudd nr. 4, men det var det eneste. Fylte finalen og endte opp med 248. Er veldig fornøyd, litt flaks skal man vel ha...

 

Var 199% sikker på at jeg dro bom på holdet etter rådyret....syntes skuddet gikk laaaaangt foran :? men bra gikk det :D

 

Bra arrangement; tror jeg bare måtte vente litt ved ett hold, + sisteholdet i finalen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja da veit jeg hvem du er iallefall ;)

gratulerer med tittelen....det er jammen ikke dårlig å skyte 198.

Selv mista jeg 8 på post 8 og fikk 4. plassen i C, ellers gikk resten av stien helt problemfritt, så det var jo litt surt å knote på den ene figuren, men jeg er uansett kjempefornøyd med 192 poeng.

Jeg måtte skyte om for 4 plassen og fikk prøvd meg to ganger på omskytingsplassen selv og skøyt fullt begge gangene så det hadde jo vært morro å vært i den ordentlige finalen.

 

Kjell Olav har en verre bommehistorie enn meg, men den får vi sikkert høre etterhvert ;)

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra skutt Påsan og gratulerer med tittelen :!: Det er alltid moro med juniorer som skyter så bra som du har gjort i dag. Vi kommer til å sees mer etter hvert. :D

Gratulasjoner til Slemmo også, skikkelig bra skutt og en fin 4. plass.

 

Egne prestasjoner: Joda, hadde virkelig godfølelsen når jeg gikk ut fra start. Det gikk innmari glatt på de 13 første skuddene, kjempefine avtrekk og skikkelige treffer hele veien. Men på post 10, skudd nr 14 så skjedde det noe jeg ennå ikke helt forstår. Skudd nr13 gikk på en hare som kom fra venstre og den traff jeg godt, så ett skudd på reven som kom langsomt og fint fra høyre, finner den helt greit, kornet på hagla nøyaktig der jeg synes det bør være og ett bra avtrekk med "ettersving" i pipa. Fikk null, råbom, smultring, shitt. Skjønte ganske enkelt ingen ting der å da, og gjør det vel ikke helt ennå :cry::oops: Men det er sånn det er, av og til stang inn, andre ganger ut. Resten av stien gikk greit med bra skudd, 190 poeng . Ble nr 30 i kl. A totalt..........

 

Men null da gitt, f.......

Link to comment
Share on other sites

Takk :D

 

Synd med det ene skuddet ditt...spesielt når man IKKE ser at man drar ut. Du får ta det igjen på Maarud neste år :wink:

 

EDIT: så litt på hagla di; var det en Benelli? ev. modell? Ser ut til at det blir ei ny hagle i huset :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er en Benelli Comfort. Sikker veksling, lite skitt i mekanismen og god å skyte med. Vi sees sikkert på Furnes 3. aug så kan du kikke litt på den. Synd det ikke er harepress der du kunne ha testet på. På Grue 10.aug blir det sikkert en mulighet til å teste på haren. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pokker at dem avlyste den'a gitt. Jeg var skikkelig sugen på revansje etter et ræva NM :(

 

Ja, jeg hadde en total bom på tiuren som kommer nedi det juvet jeg. Syntes jeg hadde bra pådrag og at alt stemte, men det stemte visst ikke helt ifølge han som sendte den :oops:

 

Mista på div. andre figurer også jeg, så det var ikke bare den ene figuren som ødela. Egentlig like greit det, for da hadde det vært enda kjipere.

 

Lykke til til dere som drar til Furnes, og grattis til dere som gjorde det bra i NM :D8)

Link to comment
Share on other sites

Det blir litt kjøring ja, en del av stevnene går jo i nærheten av der jeg bor så det er greit, men de fleste går rundt Kongsvinger og det blir fort en drøy time.

Men til Skaubygda 7 September blir det vel ikke så langt Slemmo? :wink:For meg blir det frrrryyyyktelig langt :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Skal prøve å få blitt med på endel stevner i Hedmark i vår/sommer. Har noe jeg må forsvare på Finnholt til sommeren 8)

Har invistert i ny hagle til formålet.

 

MEN: for å forsvare det, må det vel "noe" mer trening til :lol: Er vel grenser for hvor mye flaks man skal ha.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Sånn passe :oops:

Har vel skutt et par hundre skudd på figurer til nå i år. Begynte så vidt i slutten av februar og har prøvd å skyte litt når det passer seg sånn, mao alt for lite. :wink:

 

Du har skutt et par stevner alt ser jeg.........Uansett så blir det moro å komme i gang igjen. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...