Jump to content

Kammerets figurjaktskyttere


slemmo

Recommended Posts

  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Var på Revlemoen idag. Forhåpningene var ikke de helt store, men kanskje det var det som gjorde at jeg fylte runden :)

Veldig arti runde, med varierende vansklighetsgrad på holdene. Det siste holdet syntes jeg var det desidert vanskligste.

Dumt å åpne sesongen slik, kan bare gå en vei nå.. :lol:

 

Tror det var to til som fylte.

Link to comment
Share on other sites

Revlemoen er en fin sti :D

Jeg mista 16 poeng, men hadde vel over 40 i begge skillefigura, trur jeg. Det var 43 i den 1. ihvertfall. Den andre er jeg litt usikker på.

 

De 10 poenga som plager meg mest, er at jeg bomma på post 1. Jeg har hatt en blodpropp i avtrekkerfingern, så jeg har nesten ikke følelse i den. Det blir bare værre og værre. Så jeg kjente ikke at jeg hadde begynt å trykke inn avtrekkern, så skuddet gikk ikke på rett tidspunkt. Satt langt bak figuren. Så jeg måtte lære meg en annen litt teknikk resten av løypa, og det funka....mista bare 6 til :D

 

Alt i alt godt fornøyd med årets 1. figursti. Er heldigvis ikke lenge til neste 8)

 

Grattis til dere som fylte. Jeg missa på sånne enkle jeg, men den doble, der minken på venstre side, og grevlingen på høyre side....skudd nr.. 2 som ser ut til å ha en rakett i ræva. Den ble full, og det ble minken også. men men, morro er det uansett om man mister litt. Bare det ikke blir for mye utover her.

Link to comment
Share on other sites

Bra skutt det Kenneth.

 

Da skal du sikkert til Kongsvinger og Skogen?

Kan ta en kaffe og skravle litt vettu... :)

 

 

Takk skal du ha. Jeg er tålig fornøyd sjøl også med resultatet 8) Jepp, klart jeg skal dit :D:D

 

Hm, kaffe og en prat ja.....der kommer angsten min inn i bildet igjen, så jeg er nok redd jeg bare skyter, og stikker igjen så fort som tusan. Militær taktikk.....fort inn, fort ut :lol:

 

Dessverre, men tusen takk for tilbudet. Det hadde vært hyggelig det :D8)

 

Prøvde å manne meg opp til å ta kontakt med folka på Kammer standen på messa også, men det skjærte seg helt for meg. Jeg måtte bare tusle videre.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer Kjell Olav :D:D

 

Jeg mista 14 jeg. Mista vel 3-4 på den doble stillestående råbukken :shock:

Jeg takler ikke stillestående figurer. Samme gjelder på jakt.

 

Mista 1 poeng på alle de doble etter denne bukken, så det er jeg veldig fornøyd med. Mista 4 på figur nr. 1. Da følte jeg at dagen starta veldig bra gitt :oops:

 

Jepp, jeg drar til Skogen imorgen jeg også :D

Link to comment
Share on other sites

Takk :)

 

Det er bra skutt Kenneth.

Du stod vel i kø opp bakken mot den stillestående råbukken du også tenker jeg, da er det lett å miste konsentrasjonen. Det er fort gjort å miste poeng på stillestående mål, og det er nesten lettere å få et lite "napp" i hagla da enn på bevegelige figurer.

 

Huff, å miste på første holdet det er pyton, men du greide deg bra inn da. :)

 

Skogen, here we come. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg juger vel kraftig hvis jeg sier jeg ikke sto i kø der ja.....brukte vel bortimot 20-25 min. før i det hele tatt fikk skyti. Mister vel ikke så mye konsentrasjon om jeg står i kø egentlig, men jeg lar frustrasjonen over treige folk på posten ta litt overhånd......jeg møtte bl.a han som hadde forsvinni fra posten, for dem var opprinnelig 3 der. Jeg aner jo ikke grunnen til at han løp for livet, men han stressa fælt. Kanskje han måtte på dass :lol:

 

Og jeg må jo også si at jeg tenker mye på bilen min som ble stjært på onsdag også, så jeg var vel ikke helt konsentrert pga. det heller. Men det er ikke god nok unnskyldning :oops:

 

Kan vel bare si det sånn at jeg fikk ikke ting til å klaffe igår, og når jeg driter meg ut allerede på figur 1, så hjelper ikke det så mye på selvtilliten gjennom resten av løypa heller :lol: Men som du sier, så henta jeg meg greit inn igjen, men det blir for mye poeng som forsvinner på sånt tull.

 

Men det var jo bare den 2. figurstien min i år, så jeg har vel rundt 8 igjen å ta hevn på :twisted::lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ser det går bra i Rescon Mapei-cupen, Kjell Olav :D

 

Skaut på Kongsvinger jeg og, men resultatet nærmet seg tragisk. Hadde BOM på grevlingen på et av de siste holdene, gikk i ei furu det skuddet gitt :oops: Mistet all videre motivasjon, og skaut 2+3 på neste dobbeltholdet :roll: Enda så mistet jeg 5 hagl før det.

 

Nei, jeg er ikke istand til å skyte bra om dagen, ikke engang favorittgrena mi, elgbane....

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke klage. :D

 

Skytinga fungerer over all forventning for tiden, særlig med tanke på at jeg knapt nok har løsnet et eneste treningsskudd på lang tid, har kun skutt konkurranser. Var ikke helt fornøyd med stevnet på Skogen, litt dårlig fokus på to poster og det var kjappe 8p borte, ellers har det gått bra...

 

Det snur sikkert med det første Påsan og du er igang igjen.

 

Vi hilste så vidt på prøve-NM i helgen men fikk ikke tid til å prate på posten der, vi tar det senere.... :)

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens,figurjakt er noe av det råeste dere kan drive med.

Det er faktisk så nære opptimal jakt som det går ann å komme,skikkelig gøy å være med på.

Hvis det finnes et stevne nær deg så meld deg på.

Folk fra Furnes, Vang og spesielt Glåmdalsdistriktet har skjønt det, der blir det arrangert mye stevner(Mapei Recon Figurjakt mesteren)Med Hagle som 1 premie.

Var selv med på Korperud (Brandval)den 21 Mai mistet 14 hagl.

Vennlig Hilsen

Hilton

Link to comment
Share on other sites

At det er bra jakttrening er det ikke tvil om, skyter en samtidig litt leirdue står en bra rustet til jakta.

 

Skøyt fullt på Brandval men hadde litt for lite hagl i skillefiguren med 11 poeng til å komme helt til topps, endte på en 5 plass. Men skytinga fungerer bra nå og det er det viktigste nå frem mot NM og FM. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mista vel 14 på Korperudbanen, hvis jeg husker riktig. Husker ikke åssen det gikk med skillefiguren, men tviler på at det ble noe særlig bra. Husker seriøst ikke at det var skillefigur der en gang jeg :oops: Skal ta revansj på prøve NM på lørdag, også på Austmarka på søndag.

 

Grunnen til prøve NM på lørdag er at jeg skal være postmannskap under prøve NM på mandag og under hele NM.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mistet 14 jeg også på korperud,skillefiguren var den lille anda eller rugda om du vil, like ved vannkanten før du kom på veien igjen.

Til etteretning så er Prøve NM på finnholt mandag 1 Juni (2 pinse dag)

Hilton

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at jeg skal skyte på Austmarka, prioriterer et elgbanestevne i Nannestad istedet. Prøve-NM derimot, det skal jeg prøve å få slengt meg med på.

Har ikke skutt figurjakt siden stevnet på Kongsvinger, så det skal til å skyte bra i helga for å få igjen litt selvtillit.

Link to comment
Share on other sites

Post 1. And 21m.

 

Post 2. Jerpe 19 m.

 

Post 3. And / Hare 18 og 23 m.

 

Post 4. Rådyr 22 m.

 

Post 5. Jerpe 23 m.

 

Post 6. Tiur 21 m.

 

Post 7. Tiur / Tiur 19 og 20 m.

 

Post 8. Rådyr ( stillestående ) 22 m.

 

Post 9. Mårhund 21 m.

 

Post 10. Mår 23 m.

 

Post 11. Grevling 19 m.

 

Post 12 Jerpe 18 m.

 

Post 13. Grevling / Rev 19 og 23 m.

 

Post 14 And / And 20 og 22 m.

 

 

Dette er NM-løypa, som sikkert har ligget på nett ei stund. Noen av dere som skyter mye figurjakt som kan si hvordan vansklighetsgraden er på løypa, eller må holdene sees før slikt kan sies?

 

Skal skyte prøve-NM i morgen, så da får en vel sett selv. Lenge siden jeg har skutt nå, så jeg gleder meg litt til å komme igang igjen.

 

Skytetia mi på NM er lørdag 10:46. Passe tid, har ikke så langt å reise.

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens,figurjakt er noe av det råeste dere kan drive med.

Det er faktisk så nære opptimal jakt som det går ann å komme,skikkelig gøy å være med på.

Hvis det finnes et stevne nær deg så meld deg på.

Folk fra Furnes, Vang og spesielt Glåmdalsdistriktet har skjønt det, der blir det arrangert mye stevner(Mapei Recon Figurjakt mesteren)Med Hagle som 1 premie.

Var selv med på Korperud (Brandval)den 21 Mai mistet 14 hagl.

Vennlig Hilsen

Hilton

 

Først: Jeg syns figurjakt er kjempegøy !! Men med fare for å banne høylydt i "figurjaktkjerka", så mener jeg skyteformen har veldig begrenset treningsverdi, i hvertfall for meg... Selv er jeg en ihuga skogsfugljeger, som bare jakter på støkk. Jeg er av typen som MÅ trene for å få noe i sekken. Og etter mange år, vet jeg at skeet, og gjerne lerduesti/sporting er det som gjør meg til en habil fugleskytter om høsten.

Figurjakta fokuserer jo veldig på trange børser, og heftige kjernetreff som det eneste saliggjørende, mens tilsvarende i viltet er en katastrofe, hvis en vil spise det man skyter. Slik er vel lerdueskyting mer realistisk, en treff er en treff,enten det den er delt i to eller blir en svart sky.

Jeg tør vel også påstå at jeg blir bedre på ringduene, etter å ha trent lenge å vel på 4-plata på skeetbanen enn å skyte harapress. Når det er sagt, skal jeg skyte i morra og på NM, det blir gøy !! :D

Link to comment
Share on other sites

Prøve-NM unnagjort. Resultatet mitt var ikke rart å skryte av, fattige 166 poeng. Mistet 17 hagl i den første råbukken, mer enn nok til at videre motivasjon raser av en. Mistet litt hele veien, var altfor "heit" og skaut for langt fram på mange figurer. Ble tilogmed borte et hagl på den stillestående bukken, hvordan det var praktisk mulig veit ikke jeg :roll:

Nå har jeg skutt hele 5 figurstevner i min tid, men jeg syntes da at løypa var vanskelig, med noen lure figurer. Hadde ingen bom idag, men etpar skudd var farlig nærme en "0".

 

Håper drittskuddene ble unnagjort idag, og at NM går bedre (noe verre skal da godt gjøres å få til).

 

Hvordan gikk det med dere andre?

 

L.O.R.

Link to comment
Share on other sites

Rota bort 18 poeng på post 3,4 og 5 var det vel og fyllte resten, jeg var også litt langt fremme på flere av figurene men det gikk akkurat alikevel, synes løypa var ganske grei egentlig, men noen litt lure figurer. Når det er mye lange avstander så kan det være litt ugreit å vurdere foranhold også synes jeg, jeg tenker gjerne at når figurene står på 23 meter så må man legge på litt godt foran, men det er jo ikke alltid tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Skøyt 190p og var nesten fornøyd med det, ble nr 9 i kl A. Mistet 5 på første rådyret, kom litt langt frem på andre skuddet. Så ble det borte 3 på skillefiguren, syntes jeg hadde et bra skudd, men det er mulig jeg ikke greide å bli med den nok ned da den sank temmelig mye. Mistet to til på en figur tidlig i stien, på hvilken post det var husker jeg ikke i farta men det var på et skudd jeg mener traff bra. Litt skjerpings og fylte resten inn.

Vi tar det til NM. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Svar til jaktfalken.

Jeg mener at figurjakt også passer til folk som er fuglejegere,på de fleste figurjakt stevner så er det faktisk flere fugler som kommer skliende nedover eller bortover,det være seg tiur,ender,eller rugder.Enkelte stevner har også pendler med fugler på.

Til og med på prøve NM var det en Mår som kom løpende oppover tre stammen,prøv den som vil det er ikke lett.

På en reel jaktsituasjon har de fleste helt andre shoker i løpene sine,uten noen fare for å skyte filler av bytte sitt.

Men for all del så hjelper det sikker på med å trene trap og leirduesti.

 

Hilton

Link to comment
Share on other sites

Spiller vel liten rolle om det er jakttrening eller ikke. I alle fall ikke for meg. Hagleskyting er og blir en idrett, helt opp til olympisk nivå. Jeg jakter ikkje, har aldri jaktet og vil sansynligvis heller aldri gjøre det. Men hagleskyting og konkurranser er rasende gøy(personlig liker jeg ikke figurjakt, men det er uvesentlig).

 

Og treningsverdi for jakt spiller liten rolle, når det er et stevne jeg vil vinne.

Link to comment
Share on other sites

Svar til hostesaft.

Detsverre men jeg tror nok vi sitter på hver vår planet.

Jeg tror fortsatt at figurjakt er fin trening til jakta.

Dessuten så er det veldig sosialt,da det gjerne er flere som går ut sammen.

 

Hilton

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...