Jump to content

Kammerets figurjaktskyttere


slemmo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I morgen skal jeg skyte NM, og jeg har enda ikke bestemt meg for hvilken hagle jeg skal bruke :shock:

 

Gleder meg til jeg er ferdig med å skyte. I figurjakt blir det så altfor mye tid til å tenke underveis syns jeg..menmen, skal vel gå bra håper jeg :)

 

Lykke til med dere andre som skal skyte :!:

Link to comment
Share on other sites

Skyter NM på søndag litt over kl 09.00. Glad jeg skal ut tidlig for i denne varmen blir slitsomt å gå runden litt ut på dagen.

 

Mulig vi sees Påsan, har lyst til å ta meg en tur i morra for å skyte litt press. Eller på søndag når vi skal skyte finale..... :shock::mrgreen:

 

 

Tvi tvi.......

Link to comment
Share on other sites

NM for min del ble tragikomisk. Begynte dårlig, og verre ble det. På det første dobbeltholdet fikk jeg meg en real overraskelse. Hadde bra drag på den første figuren, og dro på skuddet. Figuren reiste rundt wieren, hagla glapp ut av skuldra mi, jeg slo tommelen min i nesa mi...au! Figur nr. 2 fikk jeg aldri skutt på, grunn? - Begge løpa hadde gått samtidig på første avtrekket :shock: Skaut omigjen det holdet, uten videre suksess. Resten av løypa gikk som det begynte, dårlige treff på alt som var, skaut bak stort sett alt. Det ble 157 tilslutt :lol:

 

Nå kommer jeg til å gå til innkjøp av en halvautomat til slikt bruk..traphagla er for høy til å skyte figurjakt med.

 

Men jeg lærte en ting ut av dette NM'et; at å ha store forhåpninger til en selv, fører til en real mental smell! Skulle prøve å gjøre det ENDA bedre enn i fjor...noe som ikke lykkes så fælt.

 

Var iveg i dag for å se på finalen. Hadde en fra foreningen i finalen, og selv om han lå langt bak de beste (194 p), er det moro å se på de som kan faget. Alltids noe å snappe opp.

 

Det å vinne NM-gull to år på rad er en prestasjon av de sjeldne! En skal være rimelig kald for å stå alene med 200 poeng og fortsette den gode skytinga i finalen!

 

Tilslutt litt ros til arrangøren. Virket som alt gikk på skinner hele veien. Under løypa var det litt kø på èn eneste post, og det var naturlignok den siste.

 

L.O.R.

Link to comment
Share on other sites

Det gikk til helvete for meg også, jeg hadde ingen nerver ift. stevnet, men får ikke sove om natta i varmen, var helt ute og skøyt generellt dårlig hele veien, mistet til slutt 29 poeng.

 

Nå våkna jeg for et kvarter siden, svett og fæl igjen, hvis ikke denne varmen gir seg snart så vet jeg ikke om jeg overlever :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er godt fornøyd med skytinga på NM.

Fikk totalt 197 poeng som holdt til en delt 3. plass kl A og en 6. plass totalt etter finalen. Mistet 3 poeng på 4 posten andre skuddet på rådyret, den posten har satt seg fast i skallen som en møkkapost og jeg greier ikke for alt i verden å skyte fullt der.... :oops: Ellers gikk skytinga glatt og jeg hadde gode treff på de andre figurene.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det har vist seg at det ble utropt feil vinner i juniorklassen.

 

Vinner av juniorklasse er Martin Kjelsrud Løten JFF :!:

Han vinner en hagle med verdi kr. 4 790,00.

 

Til Raymond Amundsen Sør-Odal JFF som først ble utropt som vinner kjøpes det en riflekikkert etter hans ønske som plaster på såret + gavekortet på kr. 500,00.

Link to comment
Share on other sites

Kult ! Han mannen der er bare kald som is 8) Tok han Lilleødegård på omskyting igjen da?

 

Er det noen andre enn meg som kanskje har en følelse av at omskyting blandt de beste er litt "feil"? Jeg mener, her går denne personen gjennom en løype, feilfritt, og så kan han risikere å havne på noenogtyvende plass dersom han er litt uheldig på et skudd?

 

 

.Thag

Link to comment
Share on other sites

Er det noen andre enn meg som kanskje har en følelse av at omskyting blandt de beste er litt "feil"? Jeg mener, her går denne personen gjennom en løype, feilfritt, og så kan han risikere å havne på noenogtyvende plass dersom han er litt uheldig på et skudd?

 

Er ikke finaler ganske vanlig i skytesporten da?

 

For egen del så synes jeg finaler er morsomme og spennende, både å se på og ikke minst være med på. Det er dessuten likt for alle. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Figurjakt høres ut som glimrende jakttrening! :) Spesielt skulle jeg gjerne øvet på storfugljakt :mrgreen: . Noen steder fra Oslo og litt østover som tilbyr mulighet for slik trening? Bør jeg melde meg inn i en forening?

 

Har forresten nettopp postet nytt emne under "Hagleskyting" der jeg ber om tips om foranhold ved storfugljakt. Kanskje noen av figurjaktskytterne som kan ha en oppfatning?

Link to comment
Share on other sites

Figurjakt høres ut som glimrende jakttrening! :) Spesielt skulle jeg gjerne øvet på storfugljakt :mrgreen: . Noen steder fra Oslo og litt østover som tilbyr mulighet for slik trening? Bør jeg melde meg inn i en forening?

 

Har forresten nettopp postet nytt emne under "Hagleskyting" der jeg ber om tips om foranhold ved storfugljakt. Kanskje noen av figurjaktskytterne som kan ha en oppfatning?

 

Det kommer med erfaring, enten på jakt eller konkurranse/trening.

De to stevnene som er nærmest Oslo er på Ås og Nesodden, eller så starter sesongen i Østfold rundt Mars og i Hedmark i April. Jeg er jo ivrig nok til at jeg drar hele Østlandet rundt på figurjakt og lerduekonkurranse, selv om Hedmark er litt langt unna.

Link to comment
Share on other sites

Føler meg ikke helt klar for å delta på stevner enda ... -Vet du om noen steder rundt Oslo der man kan trene seg litt?

 

Det er svært få som har figurjaktbaner i drift utenom konkurranser, så den eneste måte å få skutt det på er egentlig å delta.

Men du skal være temmelig dårlig for å komme sist på et figurjaktstevne ;)

Ellers er det jo lerduebaner rundtomkring Oslo.....Løvenskiold, Oppegård, Nittedal osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ang trening, veit jeg Ås Jff lagde to, eller tre vaierbaner på Ålerudmyra for noen år siden, men vedlikeholdet av disse kan vel ha vært så som så. Ellers så er det vel stevner som gjelder.

 

Absolutt tilhenger av konkurranseformen, da jeg i tillegg mener det er den hagleskytinga

en rifleskytter lettest kan mestre. For noen år siden var vi to av tre på pallen i FM-Akershus rifleskyttere.

(Tar jo i hagla en gang i blant, men blir mest rifle.)

Link to comment
Share on other sites

Har forresten nettopp postet nytt emne under "Hagleskyting" der jeg ber om tips om foranhold ved storfugljakt. Kanskje noen av figurjaktskytterne som kan ha en oppfatning?

 

Ang foranhold på skogsfugl så har det en lei tendens til å bli akkurat litt lengre fram enn det jeg trudde da jeg trakk av 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Stevnet går på Ålerudmyra og er åpent for alle. Påmelding fra kl 09 - 12.

Ta med klasseføringskort hvis du har. :)

 

 

NEI,NEI,NEI!! :lol: Stevnet går på Nøstvet gård, som ligger på andre siden av dalen nedenfor Tusenfryd. Det er merket fra parkeringen ved Tusenfryd. Ser ut som mye snø har smelta,og stevnet er annonsert i lokalblekka idag, så da blir det nok smelling :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...