Jump to content

Hvordan kjøpe TC Encore?


Rango

Recommended Posts

Jeg har bestilt TS Encore prohunter i hos Winge, men det tar over et år før de klarer få inn noe. Synes det er helt utrolig at det skal være så vanskelig.

Er det noen som har klart å få kjøpt en slik rifle av dem i det siste?

Finnes det noen forhandlere i Danmark?

Link to comment
Share on other sites

Nå hadde jeg ikke opplevelsen av flere ganger i året leveranser fra TC til S.E. Linstad, når han hadde TC agenturet heller, men etter at Winge overtok, synes jeg det har blitt en vits. Da de overtok, lovet de å få inn G2 i løpet av noen mnd´r, men hørte aldri at de fikk inn noen. Skulle ha en selv og hadde kjøpere til et par til. Synes egnetlig de bare roter det til, men slik blir det når et stort firma som S&W kjøper opp et lite og sistes produkt kommer som tillegg til utvalget hos en Norsk forhandler, som gjene vil, men må la økonomi styre.

Link to comment
Share on other sites

Hei C.Patron!

Normalt kommenterer jeg ikke slike utsagn som du har kommet med og jeg forventer ikke at du vet årsaken til ventetiden, men stirret du dypt ned i spåkula når du skrev dine ord her på kammeret!!! Herregud for noe pisspreik du kommer med.

Jeg kan kort informere deg om at vi (WVAS) har tatt inn mer TC det første året vi fikk TC under våre vinger en hva Linstad klarte under hele sin periode som TC Importør.

 

Til dere som venter på TC produkter, Winge Våpen AS beklager at ventetiden/statusen er slik den er, men vi kan dessverre ikke gjøre mer en å vente på at våre ordre blir ekspedert av TC.

 

MVH

Jan

Link to comment
Share on other sites

Har fremdeles en utsøkt TC til salgs :wink:

 

Og som nevnt - tror jeg faktisk Winge har noe rett - da jeg iløpet av årene - har måttet skaffe det meste av TC med egen hjelp.

 

Og jeg er ikke bransjetilknyttet :) (men antar at bransjen hadde vært tjent med det :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen C.Patron.

Det står mye våpen/deler i rest og noen gamle ordrer fra 2008/2009 har ennå ikke blitt ekspedert og det er faktisk mulig at "dine" 3 stk G2 ligger i en av disse ordrene!

Et 100 % korrekt svar på disse 3 stk G2 kan jeg desverre ikke gi deg nå, da jeg har ferie og er uten mulighet til å kontrollere status på denne saken.

 

Desverre opplever vi at dette ikke fungerer optimalt og tro meg, vi liker det svært dårlig.

 

Mvh

Jan

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen Winge. Jeg er ellers godt for nøyd med dere jeg, men i forhold til TC har dere nok et problem. Å si at dere har skylden lar jeg være, for enkelte fabrikanter har en uforholdsmessig lang levrings tid og TC har nok helt klart kommet i den kategorien etter at S&W ble eiere. Men over tre år fra en bestilling, gjør nok at enkelte ordre da blir uaktuellt. Det virker for meg som dere ikke har brydd med å ta inn G2, for Encore har da vært tilgjengelig, men selvfølgelig rammet av lang leveringstid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke vært den som har slitt ut ms- banen her i alta men er der nok til at higet etter en tc contender eller encore nå virkelig melder sin interesse. og siden de fleste eiere av slike våpen forlange blodpriser har jeg vel mer eller mindre gått for å kjøpe nytt.

Men når det skal være så himla vanskelig for en relativt stor importør å skaffe dette må jeg si meg sjokkert.

Har vært i kontakt med Winge flere ganger med våpenkjøp og bortsett fra en liten missforståelse er jeg kjempefornøyd med Deres service. har ingenting å utsette på en sådan kompetent forhandler, men hva er det som er så vanskelig med disse tc`ene da? må vi se oss om utenfor Norges land...?

med hilsen fra en som er på trappene til å bli Contenderfil... :D:D

 

 

ps: hvis noen har en til en fornuftig pris send meg en pm.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Løfter denne igjen.

 

Er det noen som vet om det fortsatt vanskelig å få tak i Encore og ekstra løp?

 

Det hadde vært topp med en rifle med feks .22lr, 7mm-08, og kaliber 12 løp. Da hadde jeg hatt et fungerende multikalibersystem, men hvis det ikke er mulig å oppdrive slike rifler innen rimelig tid, så blir det liksom litt mindre interessant.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hvet ikke hva problemet til Winge våpen er og lurer på hvorfor de ikke importerer TC Encore. I svaret til meg selv insuinerte jeg at det er penger som er problemt og penger som er svaret, men det vet jeg ingen ting om.

Winge ville ikke si hva som var problemet men de hadde engasjert en advokat i saken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke forstått det slik. Slik jeg har forstått Winge er det en kombinasjon av kapasitetsproblemer hos TC i forbindelse med at de ble overtatt av Smith and Wesson, og tungvint amerikansk byråkrati, som har slått maks uheldig ut. De kan nok kanskje oppdatere direkte i denne tråden om de har anledning selv. Mitt inntrykk er iallefall at det er på vei til å løse seg, så jeg er mer optimistisk enn på lenge.

 

Grunnen til at jeg har holdt ut i snart et år er at det er en TC Encore jeg har lyst på, ikke bare en hvilken som helst .223rifle. I tillegg har de holdt ut masetelefonene mine hver måned :) Og mitt inntrykk er iallefall at de tar dette meget alvorlig selv, samt at de hele tiden spiller med åpne kort overfor meg som kunde.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå ventet 14mnd på en del til min Encore. Får til svar at T/C ikke vil sende deler. (Eller noe i den rettning) Høres jo merkelig ut, men sender de ikke våpen skal det vel noe til at de sender deler. :?

Heldigvis, i denne sammenheng, har brodern akkurat flytta til Texas. Så hvis T/C klarer å levere delen der må det vel være mulighet for at det skulle gå ann å sende den hit. Men jeg skulle gjerne hatt noen piper til pangen også, mange egentlig. Men det blir vel værre. :roll:

Så det får jeg vel se om det går ann å gjøre noe med senere.

Link to comment
Share on other sites

Før TC ble overtatt av S&W, var deres service avdeling svært generøse med reserve deler. Hadde ikke noe problem med å få div contender deler (fjærer, pinner, avtrekkere, haner o.a.), men da S&W overtok og jeg skulle ha noe til Encore, måtte jeg betale. Ville tro at deler fortsatt kan kjøpes fra TC, men det som kreves lisens for der, går naturligvis ikke. Send en mail og hør. Hender det tar litt tid, men regner med at det kommer svar. Jeg har selv både ringt og mailet med dem.

Link to comment
Share on other sites

Vel.. Sendte mail til dem også, i august, og forklarte situasjonen. Men ikke fått svar enda. Regner med det er litt mer enn normal svar tid for kundebehandlinga dems. :(

Kan prøve igjen, og fortelle dem at jeg faktisk vil betale for delen, selv om jeg mener det er en garanti sak når den ryker etter 3mnd og ca 200skudd. :evil:

Link to comment
Share on other sites

til dere som klager over winge...velkomen i klubben

finnes forhandlere og impotører jeg selv sliter med

når det kommer til en rifle jeg selv vil ha

men jeg har nok insett jeg ikke kommer til og få denne rifla nettopp

forde impotør og forhandler ikke ønsker og ta inn varen for meg

selv om alle kostnadene blir betalt fra min side

jeg synes selv at winge er noe av det bedre jeg kan snakke med

opplever at winge gir meg en god service

så i denne saken støtter jeg winge nettopp forde at dem styrer ikke

ordre utsendelsene fra statene

det er nok beklageligvis ikke så uvanelig og måtte vente 6-12måneder på en vare der ifra

Link to comment
Share on other sites

Er vel kanskje slik at det er T/C jeg klager på i og med at de ikke svarer de heller.

Men det må vær lov å bli oppgitt når man må vente så lenge.

Har forresten ikke fått svar på mail fra Winge heller de siste gangene.

 

 

Har kikket gjennom Ed's, og ser ikke delen jeg trenger der heller. (Trenger swingout delen på hanen.)

Midway har den ikke, brownells har den ikke og jeg har nå sjekket rundt en del ellers også..

Så hvis noen har tips om hvor jeg kan få tak i en slik del( eller har den til overs selv) blir jeg meget takknemelig.

Våpnet er jo ikke ubrukelig uten den, men tungvint er det. Og det er jo en fare for at man kan glippe hanen ved nedspenning.

Så på noe jakt har den ikke fått blitt med enda. :S

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ventet siden februar. Men etter sigende skal det nå nærme seg en løsning med TC og eksport til Norge :D

Var innom Winge i dag. Han sa "Det var på vei". Viste ikke hva, hvor og når. Men han sa hvis Smith hadde sendt så tok det et par uker. Da tenker jeg en måned. Han mente at de ikke hadde fått alt i 223 de hadde bestilt. Det er Jan som har oversikten over dette og han var ikke der.

Link to comment
Share on other sites

Er også med i venteklubben :cry:

 

Har ventet i ca ett års tid nå, og begynner å bli utolmodig. Har derfor sjekket litt rundt ang å få bestillt seg en Encore fra utlandet, mer bestemt USA, men dette er som de fleste kjenner til ikke så lett. Det er i grove trekk ingen som ønsker å eksportere, MEN......

 

Jeg har funnet en kar som driver en våpenforretning i USA, og han har bla har spesialisert seg på å importere og eksportere det man møtte ønske av våpen og deler. Han er svært service innstilt og svarer på mail etter 1-2 dager. Jeg har fått oversikt over alle dokumeneter man trenger og hvordan de skal fylles ut, og det er ikke så vanskelig som man skulle tro.

Man trenger:

- Importlisens (skjema ligger på UD sine sider)

- DSP-83 (End user statement som skal til US state department)

- Kjøps ordre

- Letter of intent(Ett skriv du lager selv som sier hvorfor du kjøper våpnet/hva det skal brukes til).

 

Som sagt har jeg fått forklaring til utfylling av alle skjemaene. Det er også svært praktisk at alle dokumentene sendes samlet til en mann som fikser resten. Kan dog ta noen uker å få dokumeneten behandlet i det amerikanske byråkratiet.

(+Man må selvfølgelig ha ervervstilatelse fra politiet som sendes til Tollvesnet når våpent kommer til fortolling i Norge)

 

Våpnene skaffes til normal pris + hans fortjeneste på 25$ pr gjenstand + frakt.

Eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt noe er at det koster 450$ å få eksportlisens av State department, men denne prisen gjelder enten det er 1 eller flere våpen man søker om.

Derfor lurer jeg på om det er noen som kunne tenke seg å være med å handle, så deler vi på utgiftene. :D

Høres det interessant ut så ta kontakt

 

PS: man trenger ikke å kjøpe/søke om det samme våpnet. Flere forskjellige våpen kan søkes om på samme eksortsøknad og prisen blir fortsatt 450$ totalt, så er det noen som har lyst på noe annet, er det bare å hive seg med. :!: :!:

Link to comment
Share on other sites

Eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt noe er at det koster 450$ å få eksportlisens av State department, men denne prisen gjelder enten det er 1 eller flere våpen man søker om.

Derfor lurer jeg på om det er noen som kunne tenke seg å være med å handle, så deler vi på utgiftene. :D

Høres det interessant ut så ta kontakt

 

PS: man trenger ikke å kjøpe/søke om det samme våpnet. Flere forskjellige våpen kan søkes om på samme eksortsøknad og prisen blir fortsatt 450$ totalt, så er det noen som har lyst på noe annet, er det bare å hive seg med. :!: :!:

 

 

 

Da driver han med ett bra påslag.

US State tar ett årsgebyr på $2750 og $250 for hver søknad for de som driver som profesjonelle eksportører.

 

Og husk, skal du ha med flere på å dele, må du huske at det kun kan være en mottaker i Norge. Dvs han som skal stå som mottaker på eksportpapirene, må søke om og få innvilget importlisens på hele pakken. Det betyr igjen at du må ha ervervstillatelse på alle våpna og så "selge" dem til de andre når de er ferdig importert.

 

 

 

What are the new fees?

 

The Department is adopting basically a three-tier registration fee schedule. The schedule is as follows:

 

The first tier is a set fee of $2,250 per year. This applies to new registrants. It also applies to registrants renewing their registration who did not submit any applications during the twelve month period ending 90 days prior to the expiration of the current registration.

 

The second tier is a set fee of $2,750 for registrants renewing their registrations who have submitted and had final action taken on ten or fewer applications during a twelve month period ending 90 days prior to the expiration of their current registration.

 

The third tier is a calculated fee for registrants who have submitted and had final action taken on more than ten applications during the twelve month period ending 90 days prior to the expiration of the current registration. For these registrants, the fee calculation is $2,750 plus $250 times the total number of applications over ten. To insure fairness to those registrants in this third tier who may have many applications but all of a low value, there is a provision for a reduced fee if the fee calculated above is greater than 3 percent of the total value of all of their applications. In such cases, the fee will be 3 percent of the total value of all applications or $2,750, whichever is greater.

 

http://www.pmddtc.state.gov/registration/faqs.html

Link to comment
Share on other sites

Klipt fra mail

The cost if the export license alone is 450.00 US (which includes all necessary export paperwork - SED, invoicing, DSP-5, etc

 

I følge selgeren så er den totale kostnaden 450$, men om dette også innkluderer betaling til ham vet jeg jo ikke. Nå klarte jeg ikke å finne at han hadde skrivd i noen mail at han tok 25$ pr gjenstand, men mener betemt å huske det.Men jeg ble plutslig litt usikker på akkuratt det....

 

Kan ikke en person stå som importør og få våpenene sendt til seg, så levere denne personen alle ervervstilatelsene (sin egen og de andres)til Tollvesnet (som fyller dem ut og sender til politiet) og deretter sender pakken til importøren, som så sender enkeltgjenstandene til de som skal ha dem? På den måten slipper en person å søke om erverv av samtlige våpen for å selge dem videre.

Har ikke gjort dette før så er jo greit å ha det avklart dersom man skulle sette igang(kan jo også bare ringe Tollvesnet)

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke en person stå som importør og få våpenene sendt til seg, så levere denne personen alle ervervstilatelsene (sin egen og de andres)til Tollvesnet (som fyller dem ut og sender til politiet) og deretter sender pakken til importøren, som så sender enkeltgjenstandene til de som skal ha dem? På den måten slipper en person å søke om erverv av samtlige våpen for å selge dem videre.

Har ikke gjort dette før så er jo greit å ha det avklart dersom man skulle sette igang(kan jo også bare ringe Tollvesnet)

 

 

 

Tipper det gebyret inkluderer 200 dollar til han for jobben.

 

Det siste må egentlig Tollvesnet svare på

Men jeg vil tippe på at du må ha ervervstill for å få dem på importsertifikatet.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke en person stå som importør og få våpenene sendt til seg, så levere denne personen alle ervervstilatelsene (sin egen og de andres)til Tollvesnet (som fyller dem ut og sender til politiet) og deretter sender pakken til importøren, som så sender enkeltgjenstandene til de som skal ha dem? På den måten slipper en person å søke om erverv av samtlige våpen for å selge dem videre.

Har ikke gjort dette før så er jo greit å ha det avklart dersom man skulle sette igang(kan jo også bare ringe Tollvesnet)

 

 

 

Tipper det gebyret inkluderer 200 dollar til han for jobben.

 

Det siste må egentlig Tollvesnet svare på

Men jeg vil tippe på at du må ha ervervstill for å få dem på importsertifikatet.

Det står ikke noe om det i omportsertifikatet. Sjekk dette:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/dok/veiledninger/2006/nedlastbare.html?id=270555

Du plikter deg til å gi beskjed om at de ikke kan reeksporteres.

Det er tollen som krever bevis på at du har kjøpstillatelesen. Importsertfikatet ser bare ut som en bekreftelse på at våpnene ikke blir eksportert igjen.

Hvis alle kommer samlet på tollen med hver sin kjøpstillatelse så burde det være mulig å få utlevert våpnene. (tenker litt høyt)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...