Jump to content

Vepsestikket 2010


FN G1

Recommended Posts

Hmmm, kan se ut som noen skryter på seg litt her 6 stager og 150 skudd vil gi 25 skudd i snitt per stage.

Tviler vel litt på at det blir fult så mye, men blir nok en hel del mere enn anonserte 100...

 

Men for all del skal en reklamere så er det vel lov å dra til litt :D

 

her er noen linker med videoklipp fra vepsestikket 2009

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Stage byggingen starter i aften :D

Været er meldt bra, og det kan nevnes at det er friområde med sandstrand i gangavstand (ca 800m) fra banen, vanntempraturen er ganske grei, om man er under 16 år.

Makrellen er kommet, og kan fanges fra samme sted :D

Sponsorpremier skal være på plass, og bidragsyterne vil være tilstede på banen for å vise fram, og selge.

Link to comment
Share on other sites

Stagene ble kjempebra de altså.

 

Er kjempefornøyd med alle de finnurlige tingene vi har fått til.

Ser frem til en deilig dag på banen med solbrendthet, dehydrering og anafylaktiske sjokk grunnet mygge stikk.

 

Håper mange kommer og skyter dette konge stevnet. Vi sees på stage 5

Link to comment
Share on other sites

:D Takk for at dere samler all den utfordrende faenskapen som det går an å stappe inn i et level 2 stevne og servere den sånn midt i trynet på oss... hehe :mrgreen::lol:

 

Meget bra stevne, bra vær, bra stager, bra løsninger, god gli i løypa (untatt når jeg fikk forkiling, da vanket det noen kreative forbannelser, men det var etter kirketid så da går det bra :P ).

 

Ellers,litt sånn til ettertanke: Det har de siste åra vært en liten trend der oppmøte på level 2 stevner har minsket virker det som.

Å arrangere et slikt bra level 2 stevne krever masse forarbeid og initiativ, og jeg ble på arrangørens vegne litt lei meg da det ikke var flere som møtte opp, det er tross alt level 2 som er inngangsporten til bredden og volumet i sporten vår. La merke til at det var flere nyutdannede skyttere som synes dette var helt topp å stille opp på.

 

Så et spørsmål til dere som reiser på stevner: Hva er det som fører til at en reiser rundt å skyter stevner, kontra det å la være å skyte stevner?

 

Er det god annonsering/"lobbyvirksomhet" i forkant?

Er det gode erfaringer fra forrige år som fører til at en tar turen igjen neste år?

Hva er det som "trigger" en skytter til å stille på et, for vedkommende ukjent stevne for eksempel?

Hvordan kan vi øke oppslutningen på level 2 ?

Link to comment
Share on other sites

Tilbake fra Vepsestikket. Skuffende dårlig oppmøte, det var fint vær, skikkelige stager og betjeneing på 5 av 6 stager til enhver tid = det gikk lynraskt å gjennomkjøre.

 

Begynte på stage 6, en startet på bakken å skjøt 4 skiver hvor av 2 var "trange", sprang noen meter før 2 nye skiver og mag skift og trapp opp stilas, her var det 2 luker, 4 skiver i stående luke og 2 skiver i knestående luke. Jeg hadde ikke fått beskejd om sikkerhetsvinkel i høyde så jeg pekte meg vistnok ut men "slapp" straff. Jeg hadde 14 Alfa, 8 Charley og 2 miss (skutt gjennom/snittet hard cover = fikk ikke godkjent treffene). Jeg hadde bra tid i følge dem men tiden er ikke skrevet på min kvitering. Litt skummelt å klatre opp stige med pistol, men ellers greit.

 

Stage 1. Poppet tippet opp en skive, trykk på knapp å elektrisk motor dro frem 2 skiver som kunne skytes i 4 åpninger, skivene returnerte samme vei tilbake. Slagplanen var å felle popper, skyte skive som kom frem, trykke på knappen og skyte 1 skudd i hver av skivene i første åpning og så gjøre det samme i neste åpning. Det gikk dritt med planen for skyting av bevegelig mål i de 2 første åpningene, så først på returen fikk jeg skutt den siste skiva. Hadde 4 Alfa og 1 Charley, tid 16,61. Riktig fremgangsmåte hadde vært å først trykke på knappen, skyte popper, skive som dukket opp ble da "venteskive" å så skyte beveglige skiver i de 2 nærmeste åpningene.

 

forts

Link to comment
Share on other sites

Stage 2. Stepp til høyre, skyte 2 skiver, springe mot venstre fremover og skyte en skive i forbifarten (lappet 1 skudd = hadde 3 alfa), springer til vegg på venstre side (lapper nok et skudd = tom - men det har ikke hjernen registrert), så når jeg kommer til andre enden av veggen så blir det klikk. 21 Alfa og 5 Charley, tida står ikke på kvitteringen.

 

Stage 3. Popper rett frem, springe frem, skyte skive til høyre, skive til venstre et steg frem og 2 nye skiver til venstre, vende å 1 skive til høyre, 2 skritt ny skive til høyre og en skive til venstre. Ble litt feil med hvilken fot som var frem og bak men ellers greit, 14 Alfa, 1 Charley tid 16.97.

 

Stage 4. En springer på toppen av 5 sandhauger å skyter 5 skiver, 10 Alfa og tid 12,22. Tror dette var beste stage.

 

Stage 5. Trekk 2 skiver, springe mot høyre opp på en plattform rett frem som bestod av 2,5 paller opphengt i hvert hjørne = beveget seg MYE, 2 skiver måtte skytes på denne plattformen. Mag skift å så skyte 2 skiver som dukket opp til høyre etterhvert som en gikk fremover, skjøt 2 til høyre, deretter 2 rett frem til venstre før jeg returnerte å skjøt de 2 siste til høyre. Trent på å gå å skyte, å det har gått rimelig greit på slett betong i hula i Moss. Ute i det virkelige liv var det litt værre, 15 Alfa, 2 Charley, 1 delta, 2 miss, tid 18.55. Lærdom; jeg er ikke kapabel til å gå å skyte sikkert i friluft.

 

OBS, Jeg ahr skrevet "dagbok/Blogg" i feil tråd :oops:

Link to comment
Share on other sites

Stevnet ble svært bra, masse arbeid lagt ned, og ikke minst en god slump penger brukt på matriell.

Og ca 10 deltagere utover våre egne medlemmer.... Dette stevnet har vi arrangert årlig i ganske mange år, og deltagelsen har bare sunket. Enten lager vi elendige stevner, eller så må det være noe annet galt.

Ihvertfall er det tvilsomt om jeg gidder å bruke en uke av livet mitt en gang til på å administrere, planlegge, bygge og rydde et slikt stevne igjen.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg der FN G1

Mye arbeid, planlegging, tid og materiell innkjøp, til relativt liten nytte.

 

Stagene var gjevnt over bra og de fleste som var der tror jeg storkosa seg.

Oppslutningsmessig tror jeg vi må finne på noe. En årsak til dårlig oppslutning kan være at det var for tett oppunder Red Apple.

En ide for senere stevner kan være å kjøre hard mailpropaganda mot klubbene rundt om, eller begynne å ha bindende forhåndspåmelding. Da får man et grunnlag for hvorvidt man bør kjøre stevnet eller ikke.

 

Men en ting er sikkert vi har hatt det gøy både under planlegging og utførelse av stevnet.

Link to comment
Share on other sites

Er jo veldig synd at folk ikke møter opp på det som arrangeres, vi "plages" litt med det her i midt-norge også.

 

Har vel med prioriteringer å gjøre også, det er jo ganske mange matcher nå. Er jo NM sivilpistol denne helgen, Red Apple neste helg.

 

Det krever vel bare enda mere planlegging om når på året man skal arrangere. Ser jo ut som om de fleste av oss er "gladest" i å arrangere tidlig på sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Det var ett stevne jeg vurderte men fant ut at det ble for langt denne helgen. hadde nok litt med "timingen" å gjøre.

Det er mange stevner nå på våren og markedet blir kanskje litt mettet.

Høsten er derimot en stille tid og kunne kanskje være noe å vurdere? Vet ikke.

Link to comment
Share on other sites

Dere må ikke la "ikke ankommet NFPS medlemskort" stoppe dere i å delta på stevne, iallefall level 2, Hvis du har godkjent kvittering på betalt medlemskontigent NFPS samt lokalklubb kontigent så bør det holde, evt at du også får sekretæren i klubben din til å bekrefte din status, velkommen skal dere iallefall være.

 

Ellers: Jeg tror at en liten intensiv infomail innad i hver klubb fra klubbsekretær til hvert medlem funker bra, jeg prøver å få det til i god tid før hvert stevne, og da virker det som om folk er lettere å motivere enn hvis de skal "tenke sjæl" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har vel med prioriteringer å gjøre også, det er jo ganske mange matcher nå. Er jo NM sivilpistol denne helgen, Red Apple neste helg.

Var på NM I sivilpistol i helga og oppmøtet var rett og slett labert...

Har nok litt troen på at mange stevner går oppå hverandre og at folk derfor ikke har både råd og penger til og ta dette så fortøpende som det no er.

Tror det kunne vert mye og henta på et stevne på høsten når det er lite som skjer...

Link to comment
Share on other sites

Dere må ikke la "ikke ankommet NFPS medlemskort" stoppe dere i å delta på stevne, iallefall level 2, Hvis du har godkjent kvittering på betalt medlemskontigent NFPS samt lokalklubb kontigent så bør det holde, evt at du også får sekretæren i klubben din til å bekrefte din status, velkommen skal dere iallefall være.

 

dessverre ikke fått innbetaling heller...

men dukker nok opp neste gang, (hvis dere vill ha en rooooookie som bruker litt tid :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde kjempelyst til å delta FNG1, og jeg synes du skal ta deg tid til å arrangere neste år også!

 

Desverre hadde jeg lagt andre planer før jeg viste om dette stevnet, så slik ble det bare. God reklame, og ikke minst beskjed i god tid er viktig for min del. Minst 3 måneder varsel er viktig for å få hele prioritetskabalen til å gå opp.

Link to comment
Share on other sites

Er en del personer involvert for å bygge, drifte et slikt stevne, om det skal ha noelunde kvalitet, og å holde folk motiverte til en slik jobb på den fineste tiden av året er ikke lett, og ihvertfall ikke lettere når man føler at det var nesten bortkastet arbeid.

 

Tiden på året, tror jeg er like bra som noen annen, tidligere har argumentet vært at høsten, da var alle de store level3 stevnene unnagjort og sesongen var liksom over.

 

Som nevnt av andre i denne tråden, er det betenkelig om level2 stevnene blir vekk, eller kvaliteten på dem blir dårligere, pga økonomi. Slike stevner burde være selve inngangsporten i utdannelsen av nye skyttere, og RO mannskap. De er og viktige som prøvesteiner for gode stager til større stevner.

 

Hva det blir til for neste år, får klubben diskutere internt, kansje vi går opp et hakk, og kjører et level3, blir neppe tatt noen avgjørelse på dette før årsskiftet uansett.

Link to comment
Share on other sites

FNG1:

Vi var en gjeng fra kr.sand som hadde lyst til å dra, men det kræsja litt med flytting.

Er leit å høre at det ikke kom fler på stevnet.

Men mist ikke motet av den grunn :)

 

Det pleier å komme en del folk på L2 stevner vestover, på Lista og Stavanger.

Mulig det kreves litt mer forarbeid på annonsering og mail beskjeder ut til klubbene?

I vår klubb er det overraskende få som vet om nfps.no eller triggerfreeze.com.

 

I den anledning kan jeg vel benytte sjangsen til å reklamere litt for

vårt:) L2 pistol 8.august - Knollen Open 2010

Link to comment
Share on other sites

Det er langt å kjøre for ett Level II, jeg var i Porsgrunn på riflestevnet høsten 08 og det 52 mil tur/retur. Lang tur for 4 timer med skyting/venting.

 

Ikke det at jeg ikke ville delta, men "Kost/nytte analysen" faller dessverre igjennom for min del her - Vinstra Mountain Match modellen kunne kanskje vært noe å tenkt på ?

 

2 level II stevner på etterfølgende dager, gitt at de kjørte rifle og det nå forbudte hagleprogrammet. Men en Level II rifle og en Level II pistol eller en kombinasjon av pistol/sivilpistol hadde vært attraktivt for min del.

 

Det er vel enklere å arrangere 2 X level II enn en level III ? :)

Link to comment
Share on other sites

Er mye enig med Flashman her.

For min del blir det ca 35mil tur-retur.

Med 40l diesel, bompenger etc ble det for mye.

 

 

En 8 stagers lvl II på en dag hadde nok vært mer aktuellt.

Skyting på to dager, blir for dyrt da jeg må til med overnatting, mat kjøpt ute etc. Har ett par slike stevner i året og det er i grunnen det jeg har råd til.

 

 

Tror også ekstra markedsføring, kanskje spesiellt blant klubber på sør og vestover kunne hjelpe.

Her på Østlandet er det såpass mange stevner at nok mange hopper over de som er sør og vest for omr rundt Skien.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også man burde markedsføre seg spesiselt mot ferskinger på slike stevner. Det er for mange som bare trener eller skyter klubbstevner.

Ellers er jeg veldig enig med herr flshman at at to level 2 på to dager hadde vært mye fetere...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...