Jump to content

Chat på kammeret.no


H. Nilsen

Recommended Posts

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har litt lyst til å prøve å legge ut chat på et domene jeg har. hvis jeg får det til kan dere se på den og eventuelt linke til den istede for den gamle? (HNilsen får da selfølgelig tilgang så han kan endre instillinger hvis det er nødvendig)

men dette er bare hvis jeg får det til å funke for dette har jeg aldri prøvd før ;)

Link to comment
Share on other sites

viewtopic.php?f=9&t=18844

 

Hav med den som står i første innlegg der da? (PS - har ikke fletta peil) Likte den adskillig bedre enn dagens, men tror folket er åpen for det meste jeg. :wink:

 

Jeg er på begge og jeg forstår ikke hva som er så fantastisk mye bedre med den nye teknisk sett. Den har en masse rare smileyer og avatarer også er den treigere og mindre oversiktlig. Dersom grensesnittet til everywherechat ikke er godt nok laster man bare ned en irc klient etter egen smak. Det er plenty av gratis programvare på nettet, jeg benytter mirc32 under Windows 2000/XP/Vista og xchat under Linux.

 

Hvis man mener at slike ting som smileyer, avatarer og andre messenger-rariteter er det essensielle for en chat-løsning er det sikkert bedre med noe slikt som blir referert til her. Jeg håper i alle fall at det er flere enn meg som synes at det man leser er det viktigste for en chat løsning ikke at det plinger og forsøpler innholdet med rare ikoner hele tiden. :roll:

 

Før man begynner å foreslå endringer kan det kanskje være en ide å prøve å definere hva man ønsker fra en chat løsning? Det virker lite gjennomtenkt å bare hoppe fra løsning til løsning uten å vurdere hvordan man ønsker at selve chat-løsningen skal fungere. Hva er det som er galt med everywherechat bortsett fra det kosmetiske kan være en god begynnelse.

 

Min egen preferanse er at man kan få med seg innholdet på en enkel og grei måte. Jeg pleier som regel å jobbe eller se TV mens jeg har en chat session åpen. Masse lyder og rare fonter, ikoner, avatarer osv gjør det vanskeligere å følge med. For min del er det to ting som står i høysetet: Enkelhet og stabilitet. Når jeg bruker en klient som siler ut andres fontfarger osv. har jeg det slik jeg liker det. Ingen avatarer og ingen som kupper chat'en med hele bilder osv. slik man kan med f.eks. ajax. Samtidig er det viktig for meg å ha fleksibiliteten til å koble meg opp via irc siden jeg ikke kan fordra web-baserte løsninger av prinsipp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper i alle fall at det er flere enn meg som synes at det man leser er det viktigste for en chat løsning ikke at det plinger og forsøpler innholdet med rare ikoner hele tiden. :roll:
Det er flere enn du som synes det.

 

For min del er det to ting som står i høysetet: Enkelhet og stabilitet. Når jeg bruker en klient som siler ut andres fontfarger osv. har jeg det slik jeg liker det. Ingen avatarer og ingen som kupper chat'en med hele bilder osv. slik man kan med f.eks. ajax. Samtidig er det viktig for meg å ha fleksibiliteten til å koble meg opp via irc siden jeg ikke kan fordra web-baserte løsninger av prinsipp.
Amen!

 

Det viktigste med en chat er folka som er der og det som diskuteres/chattes om. Og selvsagt stabilitet.

Link to comment
Share on other sites

Eg må sei meg einig med både Thor og Sako30-06 her. Eg har brukt chat`en lenge og har aldri hatt problemer verken med å komme inn eller undervegs i chat.

Og eg har testa den nye, som linken viser til her, joda den såg jo grei ut den, men kva er poenget med å skifte når ein har ein som fungerer ?

 

Er det mange som fortsatt sliter med å komme inn på kammer chat ?

Er det dette som er grunnen, eller er det smileys og dilldall som er forlokkende på ny chat ?

Link to comment
Share on other sites

Personlig kan jeg leve med en enkel og grei chat. det største irritasjonsmomentet for min egen del er at jeg ikke bestandig har tilgang til chatten (fordi jeg brannmuren hindrer meg)

det burde også vært mulig å hente nickene fra kammerdatabasen, så hvis man er pålogget kammeret.no slipper man å logge inn på chatten (slipper også alle guestxxx nickene)

smilefjes er ikke nødvendig, men morro ;) (og det er jo fordi det er morro vi er her?) ;)

Link to comment
Share on other sites

Jo ser den den Ilatad, men det er verkjeleg for å chatte ein er der inne, ikkje for å drive NM i smileys sending, ikkje sant ? ( :mrgreen::twisted::roll::lol:8):?:shock::o:) ) :mrgreen:

 

Men skjønner poenget med at du blir hindra av brannmur så det er problem å komme inn. Det er ikkje så bra. Og det med at den henter ut Nick, tja er det så vanskelig å skrive inn Nick i påloggings bildet då ?

Link to comment
Share on other sites

men det er verkjeleg for å chatte ein er der inne, ikkje for å drive NM i smileys sending, ikkje sant ?

 

Jo det er for å chatte og for noen hører smileys med når de chatter. jeg har forresten aldri sett noen som spamer med smileys (og jeg har brukt det meste av chatte sider og program)

 

er det så vanskelig å skrive inn Nick i påloggings bildet då ?

 

nei for all del, jeg har ikke noe problem med å skrive nicket mitt, men jeg synes folk skal identifisere seg når de bruker chatten, jeg synes ikke det skal være mulig å ha guest nick på chatten og ved å linke til en database slipper de som kansje ikke er så veldig datakyndig å spekulere på om de gjør det rett (må ta hensyn til de som ikke er like datakyndige som andre)

Link to comment
Share on other sites

Har litt lyst til å prøve å legge ut chat på et domene jeg har. hvis jeg får det til kan dere se på den og eventuelt linke til den istede for den gamle? (HNilsen får da selfølgelig tilgang så han kan endre instillinger hvis det er nødvendig)

men dette er bare hvis jeg får det til å funke for dette har jeg aldri prøvd før ;)

 

Hvis dere synes dette er dumt regner jeg med en mod sletter inlegget ;)

 

Jeg har nå holdt mine ord (selv om jeg ikke fikk tilbakemelding) og har laget en chat. Flere av kammerbrukerne har prøvd den og tilbakemeldingene er stor sett positive.

Jeg håper styre kan snakke litt sammen og bli enige om hva de vil gjøre.

Hvis den tar for mye kappasitet på serveren kan jeg kjøpe meg et eget domene og kjøre chaten derifra

Jeg har også funnet koden for å linke chatten til medlemslista på forumet så det skal være mulig å slippe pålogging (da slipper vi at uvedkommende kommer inn)

 

hvis dere vil ta en titt/prøve litt kan dere gå hit: http://www.ktv.no/~mste-ktv/phpfreechat-1.2/

 

håper som sagt at dere kiker på det og ikke legger dette på is bare fordi det ikke er så mange som bruker chaten. ;)

Link to comment
Share on other sites

1.Ha aktuelt vindu/skjermbilde fremme på skjermen.

2.Hold nede "Ctrl" og trykk knappen "Print Screen". (du kan slippe knappene etterpå du har gjort dette)

3.Åpne da foreks programmet paint på din pc.

4. Gå inn på "edit" og trykk "past".

 

Og vips der har du den!

 

Ps: må lagre Paint dokumentet som ett eller annet slik at du har det og kan sende det!

normal_untitled.bmp

 

 

 

Mvh

 

John

:mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...