Jump to content

Swarovski z6i


kongla

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe meg en Swarovski z6i 2.5-15x56 med B.T.

 

Noen som har noe å utsette på denne? evt ting jeg må passe på?

 

Lurte også på hvor jeg kan få tak i beskyttelse til å ha rundt kikkerten ved frakt(Scope coat)?

Link to comment
Share on other sites

Ser du skriver det støtt og stadig amatør, har du noen sammenlikninger/tester å vise til eller er det ut i fra teori du mener dette?

 

Jeg har ikke sammenliknet med Zeiss o.l. og er ingen ekspert men kan ikke skjønne at det skal være så stor forskjell?

 

Eneste jeg har å utsette er plassering av lysbryteren som er lett å skru på når linsebeskytteren er på og at den kan være litt utsatt mot slag o.l. men har gått bra hittil. Ellers kjempefornøyd (også på reveåtet uten lys :shock: )

Link to comment
Share on other sites

Har du noen linker til de testene du refererer til? Og hvilken teori er det snakk om? Vurderer selv (drømmer om) en Svarowski på en jaktbørse i fremtiden og trodde personlig det knapt fantes bedre lyssterk optikk enn nettopp Svarowski. Er du sikker på at du har sammenlignet elper med epler og ikke appelsiner? (samme forstørrelse etc..)

8)

Link to comment
Share on other sites

kjenner meg ikke igjen i det han skriver her. har selv en z6i 3-18x50 BT og selv denne er meget god på kvelden. har også en Zeiss Diarange 3-12x56 og det du ikkje klarer å skyte med z6 med 50mm klarer du neppe å skyte med zeissen heller. når det kommer til optikk i denne prisklassen er det etter min mening nesten det samme hva du velger, det er topp kvalitet hele veien og det er kun smak og behag som avgjør hva en børr velge. Personlig liker jeg z6en best.

Link to comment
Share on other sites

De testene jeg har sett har vært publisert i vapentidningen. Jeg har referert til de før:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?p=278135#p278135

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?p=411802#p411802

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?p=402364#p402364

 

Basert på teori, forventer jeg at en 2,5-15x56 er dårligere enn 3-18x50

 

Vurderer selv (drømmer om) en Svarowski på en jaktbørse i fremtiden og trodde personlig det knapt fantes bedre lyssterk optikk enn nettopp Svarowski.
PF- og PV-modellene til swarovski er gode sikter i dårlig lys.
Link to comment
Share on other sites

Gikk til innkjøp av swarovski z6i 2.5-15x56 PL retikkel 4, må si jeg er svært fornøyd!. Vurderte zeiss lenge, victory diavari 3-12x56 lys

men fikk se et slik sikte med retikkel 40 og jeg må si at jeg likte det dåårlig i forhold til swaroen og finessene som de har. Eneste som gjenstår er skumringstest, men 2 bekjente har testet oppimot zeiss og kommer til at swaro er favoritt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...