Jump to content

Jaktdepotet


oglan

Recommended Posts

Har søkt der jeg og fra tid til annen, men kommer bare til en forside, og stopper lissom der. Så får jeg lastet ned hoved katalogen for 2009. Rart!, har vært sånn lenge. De skal jo være en av de store i Norge innen jakt og våpen stæsj, men sidene deres er ikke mye å skryte av.

 

Nå har ikke jeg noen slags erfaring med Jakt depotet, men generellt det er virkelig dårlig service på norske nett butikker. Det er jo igrunnen et stort og voksende bransje, for skal en ha våpenstæsj, må en ofte til nettbutikkene. De lokale sportsbutikkene har slutta med jakttilbehør, og blitt motebutikker. Jeg bruker mye av lønna mi på jakt og våpen, så jeg er på jakt etter en plass å handle, som kan yte litt service. Men har ikke prøvd jaktdepoet ennå da.

Link to comment
Share on other sites

også akkurat idag når jeg skulle sjekke pris på Howa 1500 Varmint og varminterne fra Savage :evil:

 

jeg skal være enig i at nettsiden deres ikke er noe særlig, men å besøke butikken deres(Fauske) er alltid en trivelig og morsom opplevelse.

Link to comment
Share on other sites

dem skulle sikkert hatt noen som var ordentlig datakyndig som kunne ha hjelpt dem med hjemmesida. eller rett og slett ansatt en :D

ikke noe vondt ment men har da egentlig spurt dem flere ganger om hjemmesida og fått samma svar som Kjetilh og oglan

Link to comment
Share on other sites

Mmm?, rart åssen disse(firmaer) som skal leve av oss forbrukere, ikke tar oss mer på alvor. De fleste av oss her i Norge er nå på nett, men det er faktisk skjeldent at skriver du en mail til en firma via "kontakt oss" linken på sidene deres, at du får svar. Vel nå er det ikke straffbart å ha dårlige/ingen nett sider da, men rart nå i 2010. De vanlige ansatte er vel få, og har sikkert mer en nok å følge med kunder butikkutsalget(som sikkert går bra). De som eier firmaene tenker sikkert, at vi greidde nå oss godt før disse internett greiene kom også. Der en får god service idag, er ofte små (en manns deltids) nett butikker. De har skjønt hvor viktig det er å følge med i tiden.

 

Nå tenkte jeg ikke på Jaktdepoet spesiellt. Bare en generell oppfattning om nett butikker jeg har prøvd å komme i kontakt med. Eneste erfaring jeg har med Jaktdepoet er at de har dårlige sider, og at jeg en dag ringte dem, og snakket med en hyggelig mann, men det jeg skulle ha var utsolgt.

Link to comment
Share on other sites

Mmm?, rart åssen disse(firmaer) som skal leve av oss forbrukere, ikke tar oss mer på alvor. De fleste av oss her i Norge er nå på nett, men det er faktisk skjeldent at skriver du en mail til en firma via "kontakt oss" linken på sidene deres, at du får svar. Vel nå er det ikke straffbart å ha dårlige/ingen nett sider da, men rart nå i 2010.

 

ABC Fritid jobber med en forholdsvis stor oppgradering av nettbutikken, og jeg har vært en del involvert i den prosessen. Jeg tror kanskje de færreste forstår hva dette innebærer, både med tanke på tidsforbruk og den økonomiske siden hvis det skal gjøres skikkelig. Og med skikkelig mener jeg da altså en nettbutikk med alle funksjonaliteter som flere betalingsløsninger, fraktløsninger, direkte oppkobling mot lagersystem i bedriften for å ha oppdaterte lagersaldoer - i tillegg til gode produktbeskrivelser og bilder. For ikke å snakke om design, både av system og utseende.

 

For mindre butikker med litt mindre produktspekter, der man har bare ett utsalgssted (nettstedet og evt litt småsalg fra en liten butikk osv) er det mulig å bruke en litt enklere nettbutikk til alt, dvs bruke nettbutikken til å holde oversikt over lagersaldoer, kjøre alle salg via nettbutikken osv. og registrere alle varer manuelt. Jeg registrerer at enkelte klarer å holde det gående med et knapt firesifret antall produkter, og det er imponerende. Det ligger mer arbeid bak enn en skulle tro.

 

Men jeg er forøvrig helt enig i at kontaktmail skal besvares.

Link to comment
Share on other sites

Forstår at det er tidkrevende og ha en nettbutikk "øpp tu deit", men at det er mulig og oppdatere innen 2 år er vel mulig?

Blir vanskelig og beregne hva ting koster eller om de har det når det er flere år siden den er oppdatert.

Har vært gøy og få et svar fra Jaktdepotet om det er noe som skjer på sida deres eller om det bare er sprøyt at den blir oppdatert inne måneden.

De er jo hær så jeg håper på et positivt svar :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sitter å ser i siste utg av bladet JEGER å der reklamerer Jaktdepoet med forskjellige tilbud på flere av sidene, å så nederst på reklamene står det NY NETTBUTIKK!!

 

Kan ikke se noen ny nettbutikk på sidene deres jeg da men, eller er jeg på villspor??

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo en av disse katalog handlerne, og det er ikke tvil om at etter at forige katalogen ble utdatert. Har jeg nesten ikke handlet hos Jaktdepotet, og det tiltross for at jeg nok absolutt er i målgruppen. Og har hatt ett godt forhold til de over noen år nå.

 

De har alltid hatt en kjempe god katalog, og det holder med at den er i pdf format for min del. Eller at hjemmesidene deres virker og reflekterer pris og lagerstatus. Nå er det vel ingenting som virker der i gården. :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...