Jump to content

Ny bukse, Finnskogen Hybrid


Join

Recommended Posts

Ny bukse fra Norrøna. Finnskogen Hybrid står definetivt på skal kjøpe lista. Prøvde den i helga, men valgte å vente med kjøpet for å støtte lokal forhandler :wink: Den virket utrolig lett, luftig og behaglig med god passform. Gode luftemuligheter i siden og borrelåsstramming med strikk i livet. Vet ikke om hele buksa er vanntett, men i allefall sete og forsiden fra oversiden av kneet og ned.

 

De har også en "lik" bukse i solid bomull/polyester med stretch i sete og knær, Dovre Hybrid. Vet det har vært litt diskusjoner ang synkende kvalitet og litt for moderne snitt i det siste fra Norrøna, spes på jakkene, men disse buksene virket i allefall bra på snittet, så får vi se holdbarhet etterhvert. Den gamle finnskogen buksa mi har i allefall vært solid nok, og gjør fortsatt en god jobb, men god lufting på varme dager gjør at jeg kommer til å investere i Hybridbuksa :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kjøpte Dovre Heavy Duty foreløpig, da Norrøna ikke får etterlevert Finnskogen Hybrid før første uka i september :roll: Håper jeg rekker det før jakta. Er veldig fornøyd med Dovre buksa, men den er jo ikke like lett og luftig som Finnskogen er. Det eneste jeg kunne tenkt meg annerledes, var at belgen på lårlommene hadde gått helt rundt, og ikke bare på forsiden. Luftinga fungere upåklagelig, og buksa virker meget solid.

Link to comment
Share on other sites

Vet de bommet med opplaget, eller skal vi si det slik. De kommer med en bukse de ikke helt vet hvordan blir mottatt, og d.... seg ut. Nå er det også reklame på buksa i Fjell og vidde, lansert som bukse for den tidlige jakta og varme dager. I begynnelsen av september, forhåpentligvis :?: er for sent hvis de skal utnytte "nytt produkt til jakta" effekten, desverre :cry: Når det er sagt, så finnes den i endel store str, men jeg trenger 48. Venter i spenning :roll:

Link to comment
Share on other sites

Fikk prøve ei i dag. Litt for trang i låra, og allerede vel i lengste laget i beina, så den utgår for meg. Virker til å ha litt slangkere snitt enn orginale finnskogen-buksa, eller så er det bare rumpa mi som har blitt enda større enn jeg tror, siden jeg prøvde den :wink:

 

Kom hjem med ei Härkila X invisible i stedet. Fikk så godt tilbud på den at jeg måtte slå til...

Link to comment
Share on other sites

Villmarksbutikken på Jessheim hadde en del slike på standen sin på Elverum da jeg var der fredag.

Bakerst på stativet finner jeg ei som etter sigende skal passe min korpulente kropp.

Går mot prøverommet da jeg får se at den buksa hadde jo %#&¤¤%&¤¤%# ikke knapper for bukseseler :shock:

Ser på de andre på stativet, og nei, det er ikke produksjonsfeil.... norrøna har glemt knapper på hybridbuksene sine

 

(ellers virket buksa veldig grei, selv om jeg er Harkila-mann ;) )

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Jada, buksene går utenpå det meste: Etter at Norrøna begynte å kjøpe klærne fra Kina, forsvant både snitt og sammenheng mellom størrelser. Alt er i bestefarsnitt, og bukmålet er det samme i alle størrelser... OG de har gått over til micro små glidelås som man før bare fant på dameundertøy.

 

Jeg har slitt ut Norrønaklær over en 35-års periode både i jobb og fritid, og dagens produkter er ikke verdt navnet, og slettes ikke prisen. Men du verden hvor de gjør seg på byen en lørdags formiddag!

 

Kjøp noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt å høre at det er flere enn meg som har den oppfatningen. Ganske trist i grunn at et norsk merke som for bare 10-15 år siden var ensbetydende med kvalitet, nå har dårlig snitt og vesentlig dårligere kvalitet enn før. :(

Link to comment
Share on other sites

Har både finnskogen jakke og finnskogen hybrid bukse. Superfornøyd! God passform og gode detaljer. Jeg er 189cm og ca 80 kg da, så det kan være årsaken til at jeg liker passformen. Bergans passer meg ikke, og jakkene til chevalier passer ikke heller. Kan virke som chevalier og bergans passer bedre til dem med normal "middelaldrende mann" kropp(kaller ingen feit her altså :lol: )

Hybrid buksa er vid nok til å få utenpå jaktstøvler, har enkel stramming nederst og genial justering av livvidde synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Da får du vel handa nedi brystlommene på Finnskogenjakken også du, da? Og åpner og lukker glidelåsene på stikklommene med en hånd?

 

Jeg har hatt, og har, det meste i grønt fra Norrøna. I dag ligger de i et absolutt lavmål produktmessig, og er absolutt ikke verdt prisen.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Ole-Johan. Har brukt mye Norrøna, og de var av det beste du kunne få for penger. Etter at produksjonen ble flyttet er de ikke det. Nå virker det som om de øker lengden på bena, når de øker livvidden. Det er selvsagt riktig opp til str. L Når det gjelder større størrelser blir det feil. Hvis livvidden øker med alderen, øker ikke benlengden med alderen. Man kan nok ikke forvente at småvokste syersker fra Asia skal vite det. Nordiske størrelser fortoner seg sikkert som monsterstørrelser, og de regner vel med at monstre vokser i alle retninger ikke bare rundt livet....

Hvordan jeg kom frem til dette? Skulle kjøpe meg ny bukse i XL, men skulle du sett. Beina sluttet godt under hælen. Kan fungere med støvler og stramming, men rusling i sokkelesten på hytta blir ikke helt det samme :?

Link to comment
Share on other sites

Da får du vel handa nedi brystlommene på Finnskogenjakken også du, da? Og åpner og lukker glidelåsene på stikklommene med en hånd?

 

Jeg har hatt, og har, det meste i grønt fra Norrøna. I dag ligger de i et absolutt lavmål produktmessig, og er absolutt ikke verdt prisen.

 

Ja jeg får til det :roll: Eneste jeg må bruke to hender på er glidelåsen på de store lommene. Jeg er som sagt meget fornøyd, forstår at du ikke er det og det er vel greit nok det? Jeg hadde som sagt også den "gamle gode" finnskogen jakken, og registrerer f.eks at glidelåsene var kraftigere på denne uten at jeg bekymrer meg for glidelåsene på den nye modellen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...