Jump to content

en litt snodig løsning


Recommended Posts

jeg hadde et billig rødpunktsikte liggende etter paintballen, som jeg tenkte på en måte å bruke på salongen, men her har jeg jo et sikte fra før, som heller ikke hadde samme festetype. Jeg fant derfor ut at jeg skulle sette på begge :lol: Sånn det er montert nå, kan jeg se i rødpunkten med venstre, og kikkertsiktet med høyre, uten å bevege kinnet fra kolben (litt flaks må man ha). Jeg tenker å skyte inn rødpunkten på 30m... Sånn jeg har det nå, er kikkertsiktet skutt inn på 100 med federal høyhastighet og 50 med RWS sub, så det blir nok mest for moroskyld på banen jeg gjør dette, for å trene litt på kortere hold osv:) Tenkte uansett dette var noe som få har sett før :lol:

 

festet ved hjelp av en leupold std. ring med base og en gammel picatinny-rail jeg hadde liggende. Siktet er av dårligkvalitet (merket er OPSGEAR), og kosta 50 dollar, prikken er stor, men framstår mye større på bildet enn den egentlig er... :x

 

web.jpg

web.jpg

web.jpg

Link to comment
Share on other sites

hehe.. sett på en ring til du, kanskje ikke nødvendig men som signaturen din sier: Det enkle er sjeldent det beste...

 

du skulle satt på fler sikter, hvis du vinkler det rødpunktsiktet litt opp eller ned så vil du få plass til 2 slike med å sette på fler ringer på kikkerten og kanskje et på toppen også? :D kan du skyte inn på flere avstander. da mangler du kun avstandsmåler på våpenet 8)

Link to comment
Share on other sites

problemet er at det er litt høydeforskjell, så blir litt skjevt når jeg setter på to stk... Tenkte å sette på en infrarød og en vanlig laser, pluss avstandsmåler og bajonett, når jeg først er i siget:P

 

men spøk tilside, dette er ikke et forsøk på tacticool, bare litt for morroskyld :lol: Kan ikke bli sett med denne her :roll:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt uvanlig oppsett på en praktisk rifle detta, selv om et mindre rødpunktsikte som regel velges, og plasseres kl 2 på primærsiktet, og våpnet kantes litt mot venstre (om man ikke er links) når man bruker sekundærsiktet på korte hold

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...