Jump to content

Heckler&Koch USP Custom Sport 9mm NÅ MED BILDER.


Federal86

Recommended Posts

Hei jeg lurte på om det var noen som hadde erfaringer med følgende pistol

Heckler&Koch USP 9mm.

 

 

 

Pistolen er kjøpt å jeg er kjempefornøyd.

 

 

100_1199.jpg?t=1216860560

Field strip.

 

100_1188.jpg?t=1216860189

Kan ikke akkurat klage på presisjonen.

 

100_1184.jpg?t=1216860664

 

100_1211.jpg?t=1216860713

 

100_1194.jpg?t=1216860818

 

100_1205.jpg?t=1216860869

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tja... ingen direkte erfaring med en i .45 ACP. Kompisen min som hadde en 9mm byttet den ut med en glock forholdsvis fort.

Det er en helt grei tjenestepistol, men med litt høy kjærnelinje i følge det fleste og sikkert middels presisjon men høy funksjonerings rate med fabrikk ammo.

 

Noen spesiell grunn til akkurat denne modelen? ville nok anbefale 1911 eller glock om du absolutt skal ha .45 av det som er tilgjengelig her på berget. :)

Link to comment
Share on other sites

Er 9mm jeg skal ha gitt.

Modellen jeg leter etter er da USP custom match avtrekk/Match løp/justerbart sikte.

Ver du hvorfor han byttet den ut men en GLOCK?

 

Grunnen til at jeg mest sannsynling går for denne er egentlig ganske grei.

Jeg liker grepet mye bedre på H&K enn på GLOCK.

Å GLOCK er jo noe som alle har.

 

Vis jeg engang skal kjøpe meg 45 så blir det nok en 1911.

Å det blir ihværfall ikke den nye PARDINI GT 45 såkalt verdens beste felt pistol.

Fordi den var ihværtfall ikke mye imponerende.

 

Men nå er da 9mm jeg skal ha i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Her er mine erfaringer med denne pistolen:

 

1. Holdbarhet: Nærmest evig. I gjennomsnitt er det fint lite du behøver å bytte i løpet av 50 000 skudd.

2. Presisjon: Som en gjennomsnittlig tjenestepistol. Kan vel sammenlignes med bla Glock her.

3. Pris: For basismodellen er den vel litt dyrere Glock, men på linje med CZ75 sp01. Så prisen synes jeg er grei.

4. Lett å få tak i reserve deler: Dette vet jeg ikke da jeg ikke har erfart at denne har gått i stykker. Om ikke annet så bør vel forhandler i Norge kunne bestille opp deler til den, men vær obs på at dette kan ta litt tid.

Link to comment
Share on other sites

Er 9mm jeg skal ha gitt.

Modellen jeg leter etter er da USP custom match avtrekk/Match løp/justerbart sikte.

Ver du hvorfor han byttet den ut men en GLOCK?

 

Grunnen til at jeg mest sannsynling går for denne er egentlig ganske grei.

Jeg liker grepet mye bedre på H&K enn på GLOCK.

Å GLOCK er jo noe som alle har.

 

Men nå er da 9mm jeg skal ha i første omgang.

Sorry, du linket til en .45 acp versjon

Mener å huske at kompisen mi byttet fordi han skaut bedre med glock, og det er et hav av mer muligheter med glocken. Kjernlinja (Løpets høyde over hånden) er "bedre" på glock no som regle gir bedre rekyuloptak og raskere oppfølgingskudd. Men kompisen min skyter praktisk og ikke felt.

du skriver at du liker grepet på glock bedre, og da er det det som har størst betydning i valg av ellers like våpen.

 

Det eneste jeg gjør oppmerksom på er at du nok må regne å tape mer penger ved videresalg av en USP,. en av en glock. de holder prisen bedre.

Link to comment
Share on other sites

Min første pistol var en H&K USP i 9x19

Holdbarhet og funksjonssikkerhet er helt på topp (som hos Glock 17)

Prisen er som på standard tjenestepistoler ganske lav (7000), - Glock 17 (6000).

Det er lett å få tak i reservedeler om du noen gang skulle trenge det. Før det er aktuelt, tror jeg du har skiftet våpen.

Presisjonen er meget bra til å være en tjenestepistol. Kjernlinjen er dog høy. Det gir munningsvipp og lengre tid før du er på målet for neste skudd.

I feltløypa stiller du med et klart handicap i forhold til de med topp våpen som feks Pardini GT 9/45. Skal du hevde deg med H&K, må du nok opp på en Expert.

 

USP og Glock 17 er som en Toyota Landcruiser. Du velger den på Paris-Dakar.

På asfalterte Nürenburgring vil du med Landcruiseren ikke kunne stille opp mot en Porsche Carrera. Slik vil det være med USPen mot Pardini i en moderne feltløype. Tro meg - jeg har begge (+Glock 17, STI og BUL i 9x19)

Link to comment
Share on other sites

Sorry, du linket til en .45 acp versjon

Mener å huske at kompisen mi byttet fordi han skaut bedre med glock, og det er et hav av mer muligheter med glocken. Kjernlinja (Løpets høyde over hånden) er "bedre" på glock no som regle gir bedre rekyuloptak og raskere oppfølgingskudd. Men kompisen min skyter praktisk og ikke felt.

du skriver at du liker grepet på glock bedre, og da er det det som har størst betydning i valg av ellers like våpen.

 

Det eneste jeg gjør oppmerksom på er at du nok må regne å tape mer penger ved videresalg av en USP,. en av en glock. de holder prisen bedre.

 

Takk for svaret Hassel.

Men jeg tror du missforstår meg litt her, jeg sa at jeg liker grepet på H&K best.

 

Selv om prisen på USP custom går fortere ned enn på en GLOCK så gjør ikke det meg noen ting.

Siden jeg skal nok ha USP custom i mange mange mange år framover.

Link to comment
Share on other sites

Min første pistol var en H&K USP i 9x19

Holdbarhet og funksjonssikkerhet er helt på topp (som hos Glock 17)

Prisen er som på standard tjenestepistoler ganske lav (7000), - Glock 17 (6000).

Det er lett å få tak i reservedeler om du noen gang skulle trenge det. Før det er aktuelt, tror jeg du har skiftet våpen.

Presisjonen er meget bra til å være en tjenestepistol. Kjernlinjen er dog høy. Det gir munningsvipp og lengre tid før du er på målet for neste skudd.

I feltløypa stiller du med et klart handicap i forhold til de med topp våpen som feks Pardini GT 9/45. Skal du hevde deg med H&K, må du nok opp på en Expert.

 

USP og Glock 17 er som en Toyota Landcruiser. Du velger den på Paris-Dakar.

På asfalterte Nürenburgring vil du med Landcruiseren ikke kunne stille opp mot en Porsche Carrera. Slik vil det være med USPen mot Pardini i en moderne feltløype. Tro meg - jeg har begge (+Glock 17, STI og BUL i 9x19)

 

 

Takk for et grundig svar nhd.

Jeg forstår hva du mener med et handikap.

Men for å være helt ærlig så synes jeg PARDINI GT 9/45 ikke akkurat var særlig imponerende.

Ihværtfall når de mener at den er verdens beste felt pistol.

Men modellen jeg er ut etter er USP custom.

Å jeg har veldig sansen for denne USP Custom pistolen.

Link to comment
Share on other sites

USP custom er en utmerket pistol. Justerbare sikter og det forbedrede avtrekket (samme som på Expert?) vil gjøre at den hever seg et par hakk i feltløypa i forhold til en USP standard.

Lykke til :-)

 

Det er nettopp det den er tror jeg.

Å det var jo du som anbefalte den på SL.

Link to comment
Share on other sites

Har du sansen for pistolen, den ligger gost i labben og du ikke innbiller deg at det er jernet som avgjør om du vinner i felt løøypa eller ikke, så tror jeg USP er et godt valg for deg!

 

Å det gjør den ja, lå perfekt i hånda.

Så lenge jeg får tak i den modellen jeg vil ha.

Så vet jeg hva ferie pengene går til i år.

Link to comment
Share on other sites

Min første pistol var en H&K USP i 9x19

Holdbarhet og funksjonssikkerhet er helt på topp (som hos Glock 17)

Prisen er som på standard tjenestepistoler ganske lav (7000), - Glock 17 (6000).

Det er lett å få tak i reservedeler om du noen gang skulle trenge det. Før det er aktuelt, tror jeg du har skiftet våpen.

Presisjonen er meget bra til å være en tjenestepistol. Kjernlinjen er dog høy. Det gir munningsvipp og lengre tid før du er på målet for neste skudd.

I feltløypa stiller du med et klart handicap i forhold til de med topp våpen som feks Pardini GT 9/45. Skal du hevde deg med H&K, må du nok opp på en Expert.

 

USP og Glock 17 er som en Toyota Landcruiser. Du velger den på Paris-Dakar.

På asfalterte Nürenburgring vil du med Landcruiseren ikke kunne stille opp mot en Porsche Carrera. Slik vil det være med USPen mot Pardini i en moderne feltløype. Tro meg - jeg har begge (+Glock 17, STI og BUL i 9x19)

 

 

Hvordan kan du eie så mange pistoler til tilsynelatende samme bruksområde?

Selv har jeg lenge sett på muligheten til å skaffe meg en CZ Shadow, i tilegg til Glock 17. Men jeg ser jo at disse har de samme bruksområdene, og da får jeg sikkert blankt avslag på søknaden.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok flere grunner til at jeg har fått disse tillatelsene:

-Et fornuftig politikammer som forstår at det viktige er organisert AKTIVITET (approberte stevner).

-Når jeg leverer søknad, sender jeg med aktivitetsoversikt i en tykk perm med mitt navn uthevet med gul marker.

-Jeg har lav "wannaberambofaktor". På håndvåpen har jeg ikke kikkert, laser, skinne, rail, komp osv osv. Jeg har kun et enkelt lys til USPen.

-Jeg bekymrer meg ikke over at 500 S&W magnum blir forbudt. Om jeg trenger slik ildkraft, bruker jeg langvåpen.

-Jeg diskuterer ikke hvor liten aktivitet jeg kan ha og likevel få beholde våpen.

-Jeg er aktiv med pistol i tre ulike organisasjoner.

-Jeg er først og fremst skytter, - ikke våpeneier.

Link to comment
Share on other sites

Her er mine erfaringer med denne pistolen:

 

1. Holdbarhet: Nærmest evig. I gjennomsnitt er det fint lite du behøver å bytte i løpet av 50 000 skudd.

2. Presisjon: Som en gjennomsnittlig tjenestepistol. Kan vel sammenlignes med bla Glock her.

3. Pris: For basismodellen er den vel litt dyrere Glock, men på linje med CZ75 sp01. Så prisen synes jeg er grei.

4. Lett å få tak i reserve deler: Dette vet jeg ikke da jeg ikke har erfart at denne har gått i stykker. Om ikke annet så bør vel forhandler i Norge kunne bestille opp deler til den, men vær obs på at dette kan ta litt tid.

 

 

Takk for svare ditt Richard.

Nå driver jeg bare å venter på et svar fra min forhandlere anngående den aktuelle modellen.

Så da er det nok 99% sjangse for at jeg skal bestille denne modellen.

H&K USP Custom Sport 9mm.

 

http://www.hkpro.com/uspcustomsport.htm

Link to comment
Share on other sites

Det er nok flere grunner til at jeg har fått disse tillatelsene:

-Et fornuftig politikammer som forstår at det viktige er organisert AKTIVITET (approberte stevner).

-Når jeg leverer søknad, sender jeg med aktivitetsoversikt i en tykk perm med mitt navn uthevet med gul marker.

-Jeg har lav "wannaberambofaktor". På håndvåpen har jeg ikke kikkert, laser, skinne, rail, komp osv osv. Jeg har kun et enkelt lys til USPen.

-Jeg bekymrer meg ikke over at 500 S&W magnum blir forbudt. Om jeg trenger slik ildkraft, bruker jeg langvåpen.

-Jeg diskuterer ikke hvor liten aktivitet jeg kan ha og likevel få beholde våpen.

-Jeg er aktiv med pistol i tre ulike organisasjoner.

-Jeg er først og fremst skytter, - ikke våpeneier.

 

Dette var veldig godt skrevet det synes jeg virkelig.

Veldig godt skrevet som sagt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har jeg vært å hentet min USP Custom sport.

Jeg er glad jeg fant en forhandler som hadde den på lager fordi vis ikke så måtte jeg ha ventet i 6uker på da den skulle komme fra Tyskland.

 

Den er min aller første H&K å det blir spennende å se hvordan den klarer å samle osv...

Jeg ble ganske positivt overasket når det til å med var med prøve skive som viste hvordan den samlet.

 

Jeg kjøpte også 1000skudd med 9mm.

 

Skal nok få prøvd den i løpet av helgen.

 

Det var faktisk verdt å sitte i kø ut av oslo i en lang lang stund.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært å prøvd ut min USP.

Jeg ble veldig overrasket over god den var å skyte med.

Kjempe god pistol, elsker avtrekket.

De justerbare siktene var også et must.

Siden skuddene gikk til venstre de første rundene.

Men så justerte jeg siktet å da satt skudda mitt i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Ghost når jeg skyter praktisk...

vet ikke om jeg vil anbefale det... :? jeg blir liksom ikke helt trygg på det, selv etter to sesonger.

Om du Ikke skal skyte praktisk og "Må ha" super rigg. anbefaler jeg med glede de rimelig "plast" hylstrene fra Uncle Mike / Blade Tech osv

Link to comment
Share on other sites

Da tror jeg holder meg unna disse ghost riggene vis det ikke sitter trygt så.

 

Men jeg har funnet dette hylstret

 

http://capsicum.no/webshop/catalog/prod ... 1b51519f4a

 

Å det virker ganske allright noen som har noen erfaringer meninger om dette hylstret?

Jeg vil liksom ha et hylster som ikke slitter på pistol unødvendig, å som den sitter trygt i.

 

Har sett på fobus hylster men synes de er en smule for simpel.

Link to comment
Share on other sites

Hei, er det noen som vet hvor jeg kan få fatt i Custom sport magasin basepads? De gir bedre grep enn standard USP basepads, og jeg antar at de kan brukes på standard USP magasiner. Grepet blir litt for kort med originalen.

Link to comment
Share on other sites

Da tror jeg holder meg unna disse ghost riggene vis det ikke sitter trygt så.

 

Men jeg har funnet dette hylstret

 

http://capsicum.no/webshop/catalog/prod ... 1b51519f4a

 

Å det virker ganske allright noen som har noen erfaringer meninger om dette hylstret?

Jeg vil liksom ha et hylster som ikke slitter på pistol unødvendig, å som den sitter trygt i.

 

Har sett på fobus hylster men synes de er en smule for simpel.

 

Til skyting der det har noe å si hvor raskt man kan trekke (IPSC) vil jeg valgt CR Speed, Ghost, Guga Ribas eller et Safariland konkurransehylster. Samtlige har låsemekanisme som gjør at pistolen ikke ramler ut. Når du så skal skyte slår du av låsen, og du har et lett og raskt trekk. Om du glemmer å slå av låsen gir du deg selv en real "wedgie" så du glemmer det stort sett bare en gang... Om du ikke skal trekke så innmari raskt, kjøp noe av det andre har nevnt, kjøp noe billig som sitter godt. Helst "plastikk", så slipper du å tenke på vedlikehold også.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Da har jeg vært å prøvd ut min USP.

Jeg ble veldig overrasket over god den var å skyte med.

Kjempe god pistol, elsker avtrekket.

De justerbare siktene var også et must.

Siden skuddene gikk til venstre de første rundene.

Men så justerte jeg siktet å da satt skudda mitt i.

 

Vurderer å gå til innkjøp av en selv. Er du fortsatt fornøyd med din?? Har du byttet ut noe på den? i såfall hvor fikk du tak i delene?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke byttet noe deler på den, min USP er jo en custom sport så den har alt man trenger.

Match avtrekk, justerbare sikter, stor mag floorbase.

 

Det som jeg har kjøpt til min pistol er et slik Hogue Handball grep.

Med dette greppet så sitter pistolen min perfekt i hånda.

 

 

Jeg er fortsatt glad i pistolen min gitt.

Når skuddene ikke går der de skal så er det som regel min skyld.

My Gun Go Bang Every Time.......... :D

Link to comment
Share on other sites

hei

 

Bare et lite spørsmål.

 

Er på jakt etter en magasin lader til HK P30.sett litt på midway men den modellen er ikke nevnt. noen som vet om noen andre typer kan brukes og i såfall hvilken type/benevnelse.

 

9mm

 

på forhånd takk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Bare en liten opplysning til de som evt vurderer slike Hogue grep (og lign.), så er de IKKE lov i Praktisk Production hvis det er noen som skyter det.

Til annet bruk går det jo greit.

 

Jeg bruker min kun til øvelse og militær felt å en å annen plast flaske.

Pistolene skal vel være 100% orginale i Praktisk Production?

Link to comment
Share on other sites

Nesten 100% orginale. Lov til å bytte sikter til ett annet merke pluss grip tape i begrenset omfang.

Mitt innlegg var ikke nødvendigvis tiltenkt noen spesielle i den tråden, men evt andre som kikker innom eller finner den via søk i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da har jeg endelig fått prøvd min nye nye plast vidunder, HK USP 40 Custom Sport, og jeg liker den veldig godt! Like kontrollerbar som min Para P14 (45ACP) og jeg traff like bra. Tror denne greia med høy kjærne linje må være sterkt overdrevet. Er det virkelig slik at f.eks. en Glock er så mye lettere å kontrollere enn en USP i samme kaliber?

Jeg melder meg herved inn i tupperware klubben! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...