Jump to content

Langhold


Roe

Recommended Posts

  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dersom det er banen til et dfs lag vil jeg foreslå et samarbeid med dem ang innskyting/ trening til dfs felt. Skytterlaget kan foreksempel lage egne gonger formet som felt figurer, en slik bane inærheten hadde vertfall blitt brukt av meg i feltsesongen.

Kansje kan dette rekrutere folk begge veier å skape et positivt miljø mellom dfs skytere og langholds skytere.

 

Ikke minst tror jeg feltskyttere og langhold skytere kan lære mye av hverandre. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har ingen motforestillinger mot DFS feltskiver kappet i stål som selvanvisere, men det er verdt å merke seg at:

 

Det er jeg privat som betaler anlegget og å avvike fra rette linjer ved kapping av stål driver prisen opp, opp, opp

 

Tanken var jo selfølgelig at skytterlaget (evt de skyterne som er interesert) fikset figurer og sånt på egenhånd, kan jo få med flere på dugnad osv om dfs folket ser nytteverdien av et sånt anlegg og kansje en del av dem blir hekta på langhold 8)

Om et sånt anlegg var i nærheten av meg ville jeg nok også prøvd meg på gongene saueren :D

Det må jo ikke være feltfigurer for at det skal funke.

 

Skjønner selfølgelig at du prioriterer langholdskytingen, og beklager om jeg på noe vis tar fokus vekk fra dette.

Link to comment
Share on other sites

foreksempel figuren tønne har målene 40x50 og makshold 475m så en 40x40 gong funker sikkert helt fint på foreksempel 500m med diopter, sikkert ikke enkelt men 8)

Uansett lykke til med dugnad/skyting osv.

Blir morsomt å se bilder osv derfra når derre kommer igang :D

Link to comment
Share on other sites

vist det er noen plukke meg opp/hiv meg av i valnesfjord så kan jeg alltids være med.

 

har riktignok ikke utstyr får å drive med langholdsskyting(foreløbig) men fruen er fra kjærringøy så jeg kan være med som tolk ovefor lokalbefolkning,dele ut glassperler,ildvann og sånt :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har veldig lyst å komme til Kjerringøy og skyte langhold sammen med dere, blir det langholdskurs?

 

Når det gjelder dugnad, syns jeg det er langt å dra fra Narvik for noen timer med dugnad. Kan da heller bidra med kroner eller utstyr til banen, hvis det er aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...