Jump to content

Hva lærte du sist gang på banen/matchen?


Fredrik-

Recommended Posts

Inspirert av denne tråden på The Firing Line. De har skapt en morsom og lærerik tråd, la oss gjøre det samme +)

 

Skriv hva du lærte på siste match/på skytebanen! Mulig dette kan bli en tråd der det dukker opp mange gratis tips.

 

Jeg lærte at det tar tid å venne seg til et glock avtrekk, men det er ingen hindring for å ikke sette alle i svarten!

Link to comment
Share on other sites

Tja...ikke akkurat sist gang, men på kongsvinger open 08 lærte jeg virkelig å ta hensyn til væskebalanse og inntak av næring på lange stevner, spiste god frokost på hotellet, men drakk bare vann og sukkerfri brus hele dagen ellers, gikk tom så det sang litt utpå lørdagen, kom til den lengste stagen, på videoen ser jeg ut som en polsk bærplukker, kikker litt her ,skyter litt der, går litt rundt omkring, skyter litt til...... hehe.

Viktig å innta væske og næring før en blir tørst, særlig under varme dager. Det er så in å ha tekniske klær på seg i skyting og sport nå for tiden, da merker en ikke så godt perspireringen.

 

Man er ikke på diett når man skyter konkurranse, er man vel? hehe.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Synes jeg skyter bedre med en pris under leppa jeg.. Slapper mere av, men har ikke gjort den stor testen med og uten da. Man er jo tross alt på banen for å kose seg! :wink:

 

Enig, men luftpistolskyting blir vanskelig etter 3 kopper kaffe.

For min del hjelper det å tygge tyggis eller suge på en pastill. Har en tendens til å være litt anspent i skulder og nakke, men noe i munnen hjelper på det.

 

Jeg tenkter det samme hver gang jeg forlater skytebanen; "Nå burde jeg hatt en skytelogg så jeg kunne skrevet ned hva jeg har lært". Har enda ikke somlet meg til å finne frem en kladdebok.

Link to comment
Share on other sites

Jaggu er det lenge siden jeg har vært på banen!

 

Men mener å huske at jeg lærte at å skyte jaktprøven på tom mage var en dårlig idé. Første rifla gikk fint, full pott på første forsøk. Så var det rifle nummer 2. Da var jeg skrubbsulten og var ikke helt stabil. Etter to slengere på første runden fant jeg ut at det ikke var noe poeng i å kaste vekk mer ammunisjon selv om jeg hadde forsøk til overs, og reiste hjem for å spise ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg erfarte at jeg bør ta avtrekk i det jeg har et godt skytebilde om det så er etter et halvt sekund, og ikke prøve å presse frem et perfekt siktebilde. Pressingen gjør at jeg anstrenger meg og da stresser jeg et avtrekk uten at siktebildet lenger er optimalt.

 

Jeg erfarte også at jeg kan ta nytt avtrekk uten å slippe avtrekkeren helt frem... Etter å ha eiet pistolen i over et år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lærte at luftpistol faktisk kan være gøy... :mrgreen:

 

:mrgreen: Ja hvem skulle trodd det Hassel? :mrgreen:

 

Også lærte vi at 45-70 ladning for TC Contender passer fint til Marlin, og at 55grain svartkrutt passer fint i Sharps 45-70 8)

 

Jeg fikk i tillegg bekreftet min mistanke om at en Sharps ville vært et fint våpen å eie og skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkter det samme hver gang jeg forlater skytebanen; "Nå burde jeg hatt en skytelogg så jeg kunne skrevet ned hva jeg har lært". Har enda ikke somlet meg til å finne frem en kladdebok.

Dette er noe jeg har begynt med! Jeg er ikke sikker på akuratt hva jeg bør skrive ned, men ideen er iallefall å bruke boka til;

 

- Å dokumentere aktivitet (kjent å ha om polisen skulle bli vrang)

- Å skrive ned erfaringer som jeg kan bruke til å forbedre skytingen

- Å skrive ned hvilken ammunisjon jeg brukte og hvorvidt den gikk godt i det våpenet jeg skjøt med

 

Noen andre parametere jeg burde ta med i skyteloggen?

Link to comment
Share on other sites

Ammunisjonen jeg bruker i 9mm fungerer helt utmerket på sommeren. Nå som det har vært -20 på banen har jeg fått flere feil pga svak ammo. Så temperaturen påvirker.

 

Hvor mye det har å si på presisjonen har jeg ikke testet, men er ikke så bekymret for den delen. Presisjonen til skytteren er uansett ikke så god når gradestokken viser under 20 minus :P

 

Revolveren som er tunet til federal hetter får også mer problemer når det er kaldt og hettene blir hardere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...