Jump to content

Hvem fører Glock 17 RTF/Gen4 i Norge?


Fredrik-

Recommended Posts

For å svare på topic hvis noen brukere finner denne posten gjennom søkefunksjonen til forumet:

 

Intersport Bogstaveien fører Glock 3.gen med RTF ramme.

 

Endelig er ventetiden over og jeg sitter med godkjent våpensøknad i 9mm! Jeg skal kjøpe meg en Glock 17 og ser at de fleste butikkene fører gen 3.

 

Hvem fører Glock med den nye rammen (RTF) eller gen 4 med RTF rammen og den nye sleiden?

 

Jeg ser at Pedersens Våpenlager fører den til 6800 kr. Ikke sikker hvorfor den koster så mye mer, men det er nå prisen.

 

Jeg har sendt mailer til XXL avd. Majorstuen, Alnabru og Inforama og venter på tilbakemelding fra dem.

 

Vet du om noen andre butikker som fører de nye glock modellene, sleng inn et innlegg :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei,

Du burde IKKE kjøpe Glock nå!

Gen 4 kommer på shotshow i USA den 19. altså på tirsdag. Det eneste som finnes nå er RTF pistolene de er ikke noe Gen4!

Så regn med å måtte vente til sommeren før 4. Generasjon Glock er hyllevare hos oss her på berget!

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at det blir en 3. gen glock fra XXL til 5300.

 

Jeg har verken råd eller lyst til å betale/vente på bestilling for en glock med prikker på ramma når jeg kan kjøpe en 'vanlig' en i morgen. Nå har jeg snart venta i et år fra jeg ble interessert i pistolskyting, så noe mer venting blir absolutt uaktuellt :mrgreen:

 

Gleder meg som en unge !

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer!

 

Møt gjerne opp i butikken og SJEKK våpen etter merker fra bruk osv når du handler fra XXL.

De forsøkte å selge meg brukt våpen som nytt, greit å være litt på vakt. Sånn bortsett fra det er det helt greit å handle fra XXL, så sant man slipper å deale med de på telefon.

Link to comment
Share on other sites

Hm, jeg ringte ned til XXL Alnabru for 2 minutter siden for å forsikre meg om at de hadde en Glock 17 på lager. Etter litt leting fikk jeg vite at de hadde 1 igjen og at den var helt ny. Deretter sa han at den var prøveskutt av børsemaker.

 

Det at den var prøveskutt av børsemaker synes jeg var litt rart, og jeg spurte om hvorfor det var gjordt. Så vidt jeg vet så prøveskytes alltid pistolene før de turer fra produsent, så hvorfor en børsemaker skulle prøveskyten pistolen forsto jeg ikke - da jeg spurte hvorfor det var slik hadde ikke XXL medarbeideren noen forklaring på det. Han understrek så at pistolen var helt ny.

 

Vet ikke hvordan jeg skal tolke det, er det vanlig at børsemakere prøveskyter pistoler som selges i butikker/XXL? Isåfall har jeg aldri hørt om det. Hjelp :cry:

Link to comment
Share on other sites

En Glock er ny til den har gått 1000 skudd om du spør meg, og etter det er det kun av interesse å telle antall titusener av skudd. Du kan jo prøve å prute en hundrelapp eller to hvis det betyr noe, men noen få skudd har uansett ingen betydning for tilstanden. Noen bryr seg mye om "nytt er nytt", og derfor nullstilles kilometertelling på bil ved klargjøring - for å vedlikeholde en følelse av at "jeg er her først".

Link to comment
Share on other sites

Greia med å få tak i en helt ny pistol rett fra fabrikk er for meg å vite at det ikke er noen små sprekker her eller der, eller hylstermerker på sleiden eller dårlig behandlede magasiner osv. Det er klart at en glock funksjonerer like godt (eller bedre) etter 1000 skudd enn 0 skudd, men det jeg ikke vet når jeg kjøper den glocken som er brukt er om de 1000 skuddene er med Miljøammo +p+ eller hvorvidt det er brukt mykt bly i det hexagonale løpet som kanskje har ført til en eller annen ting eller tang.

 

Er det nytt så slipper man alt det. Ser ikke bort i fra at "jeg er her først"-feelingen spiller et innpass, og det gjør meg ikke noe :D

Link to comment
Share on other sites

En Glock er ny til den har gått 1000 skudd om du spør meg, og etter det er det kun av interesse å telle antall titusener av skudd. Du kan jo prøve å prute en hundrelapp eller to hvis det betyr noe, men noen få skudd har uansett ingen betydning for tilstanden. Noen bryr seg mye om "nytt er nytt", og derfor nullstilles kilometertelling på bil ved klargjøring - for å vedlikeholde en følelse av at "jeg er her først".

 

Det er klart! Men nytt skal være nytt synes jeg. Dersom våpenet er skutt med bør det gis avslag i prisen. Ikke selges som om det skulle være helt nytt. Det er en egen følelse ved at en ting ikke er brukt av andre ja.

Link to comment
Share on other sites

Eksemplet med miljøammo er noe annet, løpet er ødelagt på 1000 skudd.

 

Forstår at det med nytt er viktig for noen, men husk at vi snakker om en bruksgjenstand som en må jobbe mye med for å slite ut, og hvis en klarer det kan en kjøpe en ny. Den er til bruk, ikke samling. Våpenet er uansett testskutt på fabrikk, om den totalt sett har gått 40 skudd ekstra (tall ut fra løse lufta) er ganske uinteressant. En rabatt på 100 kroner er nok til gratis Napoleonskakke og kaffe på vei hjem.

Link to comment
Share on other sites

xxl har jo helt ekstremt dårlig kontroll på systemene når det gjelder ammo og våpen deler.

Var innom xxl på mandagen og da hadde de ingen ting inne selv om at det stod i systemene at de hadde det.

 

Var heller ikke imponert over våpen kunnskapen på xxl inforama.

Er det så vanskelig å skaffe kvalifisert personel, i disse finans krise tider.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

"Hverken rammen eller sleiden på pistolen på bildet er gen 4. Jeg er redd du har blitt lurt og fått fullstendig feil informasjon; Glock markedsfører gen 3 og gen 4 parallellt, men har aldri levert hybrider med gen4 ramme og gen 3 sleide i noe marked, hverken europa eller USA."

 

Er dette feil eller ikke?

Fordi ifølge denne tråden så er vel dette feil.

Link to comment
Share on other sites

Den Fredrik har kjøpt er 3.Gen RTF2 etter det jeg ser på bildene.

Gen4 har en anelse mindre ramme enn Gen3 og en ny profil på grepsflatene, dvs. litt større prikker enn Gen.3 RTF rammene.

RTF står for Rough Texture Frame. Noen av disse utgavene kom også med såkalte "Fishbone" sleide serrateringer, men er meg kjent bare tilgjengelig i USA.

 

- Gen4 har fått utskiftbar bakstykke på grepe (M/L). Ved å bytte til Medium bakstykke får du tilnærmet samme rammestørrelse som på Gen3.

- Større magasinutløser. Denne kan nå også reverseres for venstrehånds skyttere. Man må da benytte Gen4 magasiner med utfresning på begge sider av magasinet, ellers kan Gen3 magasiner brukes.

- To-delt rekylfjær, som tidligere er brukt på andre sub-modeller av Glock.

- Ramme, sleide og pipe er modifisert som følge av to-delt rekylfjær

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...