Jump to content

AR.COM HUNTING DVD + bonusDVD med Norske Safarijegere.


Rino Hals

Recommended Posts

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sånn for å le litt av lovgivningen rundt sånt som dette:

 

Hva er forskjellen på dette og fildeling? :lol:

Det er de samme 0 og 1 tallene som gjør det mulig å se filmen.

DVD plata er bare mediumet.

Hva er forskjellen på fildeling og biblioteker? :lol:

 

Jeg liker i alle fall tiltaket! Ikke alle bibliotek som vil kjøpe inn slike filmer.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen er vel at "utgiver" i utgangspunktet gir ut disse filmene nettopp med tanke på at kopiering og vidresendelse skal skje, samt at det skjer med hans tillatelse.

 

Jeg vil derfor IKKE sammenligne "fildeling" og det vi gjør her.

 

Beklager shooter 2.. Listen er allerede sendt ut og filmene blir sendt i morgen..

 

EDIT:

 

Da er filmene levert til Poacher som er nr 1 på listen......

Link to comment
Share on other sites

Har sett litt av filmene nå. Moro at "alt" filmes. For de som ikke har sansen for slikt blir nok 7 timer med filming av busker og bøfler vel mye.

Ganske spektakulært med bøffel-double!

Sjeiken vet å bruke både børsa og grunkene sine til gangs.

Link to comment
Share on other sites

Har fått dvd fra Rino og endelig tid til å se på film :D

 

Her er alle 5

Kammer_DVD_003_%28Large%29.jpg

 

Dette er da "bonusfilmen" fra de Norske og medlemmer på kammeret

Kammer_DVD_004_%28Large%29.jpg

Artig å se folk jeg kjenner utenlands på jakt :D

 

Dette er film No#1 fra Saeed (AR.dvd 1) skal ses ikveld håper jeg.

Kammer_DVD_005_%28Large%29.jpg

 

Dette er film No#2 fra Saeed (AR.dvd 2)

Kammer_DVD_006_%28Large%29.jpg

 

Dette er film No#3 fra Saeed (AR.dvd 3)

Kammer_DVD_007_%28Large%29.jpg

 

Dette er film No#4 fra Saeed (AR.dvd 4)

Kammer_DVD_008_%28Large%29.jpg

Link to comment
Share on other sites

TIL DERE SOM IKKE KOM PÅ LISTEN............

 

Som skrevet tidligere så håper jeg at noen klarer å kopiere de to DVDplatene jeg IKKE klarte å kopiere.

 

Blir dette gjort så skulle det ikke være noe stort problem å lage ett ekstra sett som kan sendes til ei NY LISTE.

 

Men inntil dette er gjort vil jeg ikke gå i gang med noe slikt.

 

Grunnen til å ende den listen vi allerede har er at den er veeeeldig lang, samt at det erfaringsmessig vil ta uhyre lang tid å nå frem til alle.

 

SÅ folkens... Se å få i gang kammerånden og kopier...

 

OG... Hvis en eller annen klarer å kopiere de to ORGINALDVDene så vil jeg ha orginalene tilbake!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er filmene kikket igjennom.... Dere har mange timer med glede å se frem til.

Det er dog et minus film # IV funket ikke hos meg. Testet på dvd spiller, pc & mac + dvd hos familie.

 

Jakta til Saeed er "litt" over mitt budsjett :lol: men spennende å se likevel. Likte godt filmen fra de Norske. Blir litt annerledes å se jaktfilm om og med folk man kjenner :D

Det kommer også tydelig frem en som er stolt av "poden" sin :mrgreen: Skulle bare mangle, da han er en god skytter ser det ut for.

 

 

DVD pakka, gikk med posten idag til Seawolf

Link to comment
Share on other sites

Da er det kjørt både dag og nattkino i heimen :D

Mye bra og afrikafeberen er akutt tilbake igjen.

Ny tur blir i mai neste år, i utgangspunktet Namibia, men har også fått et godt tilbud fra Botswana.

Og denne seansen gjør at det KRIBLER.... :mrgreen:

Nå er det bare å få blåst noen hundre skudd gjennom 375 Ruger´n ....

 

Jeg fikk samme problemet som Poacher med DVD nr 4, men Rino er klar med plan B slik jeg fortår det.

Pakken går i posten i morgen til Bamrud!

Link to comment
Share on other sites

Ta kontakt med meg Finn Ole.. Så avtaler vi hvor/når vi kan møtes. Har DVD nr 4 her, samt "din egene private kopi" av DVDen av jakten deres...

 

Ellers gleder det meg at dette ser ut til å fungere. Kanskje noen på listen kan kopiere og sende ut ett sett til og dermed korte ned ventetiden på listen?

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært i kontakt med et par jegere samt sønnen min Joakim her på kammeret og "fått lov" til å sende ut et par kopier av Safarien og jakten deres.
Den filmen vil gjerne jeg ha en kopi av. Til odel og eie. :wink:

Det er i orden!!! Men på en betingelse. At jeg IKKE redigerer bort lyden!! OK? :lol:

Denne filmen har jeg fått et eksemplar av. Lå nok en del jobb i redigeringen der ja. :mrgreen:

Her har vi ikke noe å skamme oss over. :D

 

Hva du ikke gjør for kundene dine Rino.:wink:

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått drivi med "nattlig aktivitet" noen netter i form av å være hengslengt på sofaen med potetgull og noe godt å drikke.....

og selvsagt sett på DVD'er fra AR.com hunting. :D

 

Samme problem med DVD #4. Har fått sett på deler av den dvd'n, men når den stopper i ett merrasig og viser stillbilder, så tok det litt tid. :lol:

 

Leste i tidligere innlegg om at Rino hadde en plan B. Men det er bare at han har gitt meg originalen DVDnr 3 .

..Så Rino.. Har du en plan C ?

DVD 4 er i hvertfall ikke noe å sende videre. Og dette er originalen. :?

Link to comment
Share on other sites

..Så Rino.. Har du en plan C ?

 

Noen plan C finnes desverre ikke. Så lenge det er orginalDVDen som krangler så er det ikke mer jeg kan få til.

 

Vi lar sendingen bare gå videre med 3 av de 4 DVDene.

 

Vi får la DVDen med deg Bjørn og Ronny bli en trøst og erstattning for DVD nr 4.

 

Hold tilbake de DVD-platene som er til overs i sendingen F.O. så får jeg dem av deg ved anledning.

 

Ellers er det gledelig at "sendeplanen" vår fungerer og at DVDene er på safari i Norge.

 

Du er vel neste på listen Kjell Olav. Kan du gi meg beskjed hvis du får kopiert? (DVDene fra AR krever DL.plater)

 

Rino

Link to comment
Share on other sites

Den er grei Rino.

Jeg holder tilbake dvd #4 og originalen av #3 jeg fikk av deg, og sender resterende til Kjell Olav.

 

Men det er nok en svikt i rutinene allerede. Skulle det ikke sendes med kopi av sendelisten ?

 

 

Jeg kan ringe Kjell Olav for å få adressen. ..Eller at du mailer meg lista slik at jeg får lagt den i pakka som turnerer videre.

Link to comment
Share on other sites

Skulle det ikke sendes med kopi av sendelisten ?

 

 

Liste men navn og adresse på alle sammen ble sendt til alle på PM i Desember. Ikke slett den.

 

Skulle den være borte fra noen av dere så si fra så skal jeg sende ny.

 

Listen er sendt til: Poacher-Seawolf –Bamrud -Kjell Olav-Jofla –Kiwi –Jaktlykke -Skaaning –

Boomcar –Kramer –Cardinal –Skinne –300 win mag –FoxPro –hjortejeger78 –Reidar SS -

Chiefen.v-2 –Jeger64 –Hjortefot –nordlandsdrevern –Buster –Beagle –Puma – Donner -

El Nino - Johnsen -Oddvar -Cas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Jeg foreslår også at denne tråden blir brukt aktivt av alle på listen. Når poacher sender til nestemann så gir han beskjed her, og mottager gir beskjed om at den er mottatt osv osv. Og det samme med nestemann på listen osv osv. Jeg har send listen med nick, navn og adresser på PM til alle som har skrevet seg på...

 

Håper at dere har disiplin nok til at det skal fungere denne gangen.....

 

Vennligst følg opp dette!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kan de som er på listen være vennelige å følge det som er skrevet i tråden.

 

Det kan da ikke være så vrient å si fra når du mottar filmene og når du sender dem??

 

Gjør dette så vet vi til en hver tid hva som skjer, og hvor filmene befinner seg.

 

Hvis dette er vanskelig er det bedre for alle om dere ber om å bli slettet fra listen!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vel. Egentlig så viste jeg vel at det ville ende slik ennå en gang.

 

Det var absolutt siste gang jeg gidder å legge masse tid i å få til dette.

 

Når filmene ikke har vært innom fler enn 6 stykker siden romjulen så sier det seg selv at dette er håpløst!

 

Dette er synd for jeg har laget to sett med andre jaktfilmer om bøffeljakt, elefantjakt og leopardjakt (til sammen nesten 10 timer) av og med kjente jegere og skribenter som jeg tenkte å sende ut på samme måte. Men det kommer ikke på tale!!!!

 

Jeg er oppgitt, tom for forslag og gidder ikke følge med i denne tråden lenger.

Link to comment
Share on other sites

Ja, her har vi visst en tråd som har dukket opp i kolonnen til venstre....

 

Jaktlykke får dvdene tilsendt så snart jeg får ordnet brenneren..

 

Oppdatert: Har sendt pakken til Jaktlykke.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja, her har vi visst en tråd som har dukket opp i kolonnen til venstre....

 

Jaktlykke får dvdene tilsendt så snart jeg får ordnet brenneren..

 

 

Tråden har vært oppe tidligere og har ellers ligget som prioritert under jaktreiser så den har ikke vært vanskelig å finne. (kunne også evt søkt etter den for å legge inn oppdatering).

 

Ang pkt 2. Det er nå FEM uker siden de ble sendt til deg har du ikke fiksa brenneren til nå får du sende dem videre uten å kopiere dem (noe andre allerede har prøvd og ikke fått til)! Eller evt hvis du ikke har sett dem.

(og takk for at du sørget for at vi ikke får sett de andre filmene til Rino... :roll: )

 

Vi gidder IKKE vente lenger.

Det er mange igjen på listen og hvis vi skal bli ferdig i år foreslår jeg at det settes en grense på maks en uke. Har man ikke rota seg til eller fått tid til å se dem på den tiden får man

sende dem videre usett. Så kan man heller be om å få dem igjen til slutt. Samme om man ser man blir opptatt elller bortreist.

Link to comment
Share on other sites

Det var din PM Cardinal som gjorde meg oppmerksom på tråden forresten - jeg bruker ikke såå mye tid på kammeret at jeg får med meg alt..

 

Nå er jeg dritt lei av å jobbe dag og natt, og dvd'er har kanskje ikke vært det som har stått øverst på lista... Beklager det.

 

Å lese på Jaktreise- rommet har ikke akkurat vært prioritert tid..

 

Ordner som sagt en alternativ løsning i starten av uka.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hva skjer her???

 

Hvis du fortsatt sitter på DVD:er KIWI så kan jag godt tenke meg å sitere deg:

 

dritt lei

Da med følgende ............................................................stygge ord. Ganger 1000. :twisted::twisted::twisted:

 

Nå har disse DVD:er vært på reise? i snart seks månader å du står som nummer 6 på listen. Dette er alt for DÅRLIG. Ikke sitt på DVD:er.

 

FÅ UT FINGERN å send dem videre til Lykke så vi får fortgang i saken. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...