Jump to content

mus/rotte jakt 09


jakt_fred

Recommended Posts

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er det noe kaliberkrav? Eller er det som med all jakt at, jo grovere jo bedre?

 

Trodde jeg skulle få taket på ei mus i går, men den smatt unna i siste øyeblikk.

Får vel prøve igjen til helgen.

 

du er helt rett :wink: ja døm kan snike seg unna innimellom se :cry: er veldig trist det der, tok en i hælja og blodspruten sto :lol:

 

men vi får fortsette å telle hvor mange mus dere har tatt :wink: skitt musejakt

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dertil egnet spesialtilpasset jeger som har fått jobben, ikke at jeg er lat men han er mye flinkere enn meg og feller.

så her i huset kjefter mor hver gang han kommer med dagens fangst og jeg skryter og forteller at han er en knakandes god jeger.

 

Jaktsesongen varer hele året og har ingen pauser.

i tillegg er han så feit at småfuggern får leve.

Link to comment
Share on other sites

Men litt særriøst så har jeg sjekka fellene jevnlig i dag (vært sjuk så har vært relativt lite annet å gjøre :( ) Men døm har stått urørt så venter bare at et skal komme et klask fra taket her i kveld.. Gleder meg faktisk mer til å sjekke fellene i morra, enn å ta en sjokolade fra kalenderen som jeg heller ikke i år har klart å la være å kjøpe :lol:

Link to comment
Share on other sites

kan en 16 åring jakte mus med rifle?hvilken kaliber er bra?er musa lur?hvilken åte liker musa?...er helt fersk. :lol: og ønsker selfølgelig serriøse svar! :mrgreen:

 

Du må nok opp i 7.62, helst panserbrytende for å ta de små jævlene :mrgreen:

 

Har også hørt at cal 50/12.7 funker greit...............

Link to comment
Share on other sites

Henta tilbake et innlegg fra 30 juni 8)

 

Har ikke fått sovet de siste nettene. Så jeg har tilbrakt litt tid med å sjå på det nyslåtte jordet, hvor det har vært utallige troster,måker men også hare og rev. Så i natt så så jeg katta hadde fanga noe nede på jordet, vart jo ekstremt stolt frodi jeg aldri hat sett den ta noe som helst.(Untatt at den forsøkte seg på haren natta før :shock: ) Men jeg tok nå med meg kniven og gikk nedpå der for å sjø hva detta var.

Når jeg kom fram så jeg noe stort å grått ligge nedi ei grop, lurte på om det ikke var en fugl i mørket, men hadde heldivis vett nok til å pirke borti med slira istedet for fingern. Takk og lov for det, for der hogg det til med et sett gule tenner :lol: . Dette var første gang jeg så ei rotte på så nært hold, så jeg vippa den om av gropa for å sjå den bedre. Og der satt den og hveste og beit etter katta hver gang den nærma seg. Men tilslutt så fikk den beti seg fast i ansikte til katta (heldigvis bare pels) , så da tenkte jeg nok var nok. Så jeg hjalp katta litt....

 

Så nå har jeg vært på min første (og sanyneligvis siste) rottejakt med kniv :lol:

 

 

Noen som slår den? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hiver meg på her :D.Mye mus på sørlandet i år. Nå kom frosten og dermed også musa nærmere hus. Den 8 satt i fella nå til morran.

 

Syntes de "nye" fellene som har langtids mat er geniale. Tøm og spenn opp med engang. Så slipper inn i kjøleskapet og rappe noe av osten hver gang :lol:.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes faktisk en hund som er avla fram til mus og rotte jakt.

Machester terrier.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Manchester_terrier

 

Dodi al fayed har tatt rottejakta skikkelig seriøst.

Etter hva jeg har blitt fortalt en årlig tradisjon at Dodi arrangerer rottejakt i kjelleren/krypkjelleren på Harrods( et av londons største kjøpesentere) for spesielt inviterte.

Da starter de rottejakta og helt sikker noe godt i glasset i kjelleren Hvor folk blir plasert ut på anviste poster med 22.lr. og avslutter med en heildundranes fest i topp etagen. Før så brukte de manchester terriere til å drive fram utyske. Men folk var litt for "triggerhappy" så det gikk litt for hardt utover bikkjene. Så nå bruker de radiostyrte biler med kamera til jobben.

En begivenhet jeg gjerne skulle vært med på. Men står desverre ikke på gjestelista

Link to comment
Share on other sites

Dagens tips: Smør musefella inn med mat!

 

Fanget 11 mus på 1 felle(!!) på ca 36 timer. Tok en elgpølse, og skar av en bit og smørte hele fella inn med den.

Hva bruker dere som "agn"?

 

En god dusj, smøre inn håret med diverse produkter og et fint smil pleier å fungere flott! "Pølsa" pleier jeg ikke å vise frem med en gang, da denne ofte skremmer bort musa av uvisst grunn. Men du har tydeligvis fått inn teken med 11 stk på 36 timer!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...