Jump to content

SPAM ANGREP!!!


Buster

Recommended Posts

Hvordan er dette mulig?

Må man ikke taste inn en kode osv når man skal registrere seg?

 

På de aller fleste forum må man taste inn tall og bokstaver som står i ei rute.

Dette for å sikre at det er personer og ikke boter som registrerer seg.

 

Alternativet er ett spørsmål, på norsk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anta, dette er ikke mitt område, at dannelsen av denne blandingen av tegn og bokstaver baserer seg på en forhåndsbestemt algoritme. Hvis en klarer å forutse tegnene, vil en kunne omgå koden som genereres.

 

Jeg vil anta at det er dette som har skjedd i dette tilfellet.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Brukernavnet er akurat det samme som jeg har raportert inn så og si hver dag den siste uka. Innlegga blir fjernet, men virker som at brukeren ikke blir fjernet.
Brukar vert og fjerna. Men har ein tendens til å dukke opp igjen.

Det kan rett og slett virke til at der er ein skurk eller to der ute som er flinkare enn oss mods'a innan dette med EDB. Tenke seg til... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplever en del spamroboter/brukere på mine sider også. Noen av dem klarer å registrere seg til tross for sikkerhetskode. Et lite tips: de fleste av disse spambrukerne se ut til å komme fra Øst-Europa eller China. Vanligvis ser jeg på brukernavnet at det er noe muffens fordi de gjerne skiller seg ut fra norske brukernavn. Finner jeg et mistenkelig brukernavn sjekker jeg epostadressen det registrerte seg mer opp mot denne siden: http://www.stopforumspam.com/. Finnes den i dette registeret er det bare å slette eller blokkere. Det kan være en ide å bare blokkere, ikke slette. Grunnen til det er at dersom de kommer innom igjen senere og oppdager at de ikke har konto lenger legger de inn en ny.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...