Jump to content

Bilder og kammerforslag


jaktlykke

Recommended Posts

Kammeret er i sin spede barndom enda og det tar vel litt tid før ting faller helt på plass. I mellomtiden legger jeg spørsmålet mitt her selv om det ikke akkurat er drift men mer praktisk / teknisk art...

 

Bilder:

Folk ønsker å legge ut bilder og ikke alle har en hjemmeside å linke til. Vil kammeret lage en egen side a la blinkskudd.net hvor brukerne kan legge dem?

Og vil bilder som legges ut få en automatisk nedskalering slik som på sluttstykket? Jeg la nettopp ut et bilde av bikkjene og det ble stort; ergo har jeg nedskalert det selv før jeg la ut på nytt. Det hadde vært lurt om det ble automatisk for ellers vil nok endel slite med å laste dem ned på sine modembaserte PC-er og små skjermer...

 

Nyhetskammer:

Jeg foreslår at det opprettes en egen kategori som heter nyhetskammeret der nyhetssaker av interesse kan linkes til/postes.

 

Reisekammeret:

Hva med en kategori som omhandler jakt i inn- og utland? Da tenker jeg kanskje ikke først og fremst på reiseskildringer men mer av råd og vink på reisen (papirer, evt. vaksiner, hvem skal man kontakte - kort sagt tips).

 

Aktivitetskammeret:

Her kan medlemmene legge ut informasjon om tid og sted for f.eks jaktfelt eller andre konkurranser. Gjerne en kalender hvor man bare trykker på datoen og så popper det opp info.

 

Tjenestekammeret:

Her kan ligge f.eks medlemsblogger, diverse linker, medlemsgalleri (nærmere presentasjon om man vil), hjelpefiler mm.

 

Debattkammeret:

Her er takhøyden og temperaturen vesentlig høyere enn ellers og man kan diskutere mer betente saker (kanskje være slik at man må være innlogget for å kunne lese innlegg her?)

Link to comment
Share on other sites

Enig med Lykke i det hun skriver. Et forslag i tillegg: Til konas store fortvilelse samler jeg blant annet på bøker. Jeg vil gjerne ha anbefalinger på hva jeg bør lese og/eller kjøpe. Til gjengjeld så kan jeg kanskje gi noen anbefalinger selv. :D

Link to comment
Share on other sites

Jaktlykke sitt forslag anngående automatisk nedskalering av bilder støttes til fulle.

En "bildedatabase" hadde vært gull, slik at man unngår å miste bilder i tråder som desverre skjer etter en tid hvis folk linker til bilder fra alle mulig steder.

 

En avd. for Gode kjøp der man kan poste hvis man kommer over salg av ting som er relevant for hobbyen vår.

Link to comment
Share on other sites

Hepp.

Da hiver jeg meg på med en anmodning om at man oppretter en langholds/drugehold tråd. Tenker på at det kan bli en ressurs for blant annet ytreballistikk.

Ellers har jeg endel spørsmål angående dreiebenker, piper etc, og det passer vel best i en kategori ala børsemaker?

Link to comment
Share on other sites

Lurer bare på om det kommer opp en "siste hendelse" liste. Al a den som ligger til høyre på sluttstykket. Ser at det er en rulletekst nederst på siden som om handler bevegelse på tråder de siste 5 min. For egen del syntes jeg den blir litt "bortgjemt" nedesrt på siden

 

Ellers så kunne jeg ønsket meg et slags trofe kammer hvor det lå bilder og info angående bedømmelse av gevirer. Og med under grupper som f.eks. elg, hjort, rådyr og utenlandske trofeer. Og med en prioritert link til utregningsmetoder for de forskjellige gevirene.

 

Og kanskje en kan få njff sin trofe ansvarlig til å gi slipp på noe av det matrialet han sitter på angående ti på topp lister i de forskjellige viltartenen. Og evt ti på topp lister i hvert fylke. Det hadde kanskje vært mulig å høre om han var interresert i å oppdatere listene også :D

 

Bare en tanke.

Link to comment
Share on other sites

Lurer bare på om det kommer opp en "siste hendelse" liste. Al a den som ligger til høyre på sluttstykket. Ser at det er en rulletekst nederst på siden som om handler bevegelse på tråder de siste 5 min. For egen del syntes jeg den blir litt "bortgjemt" nedesrt på siden

 

Kanskje det kunne vært en ide å hatt en slik rullemeny med de siste/mest populære eller noe trådene på en fremtidig forside? Jeg synes forumsia så veldig ryddig og fin ut uten den lista på høyre side, selv om jeg må tilstå at det var den jeg brukter/brukte mest på ett annet forum. :wink:

Link to comment
Share on other sites

hvis dere ser nederst på sida, så var det allerede en slik på plass før dere postet dette i går kveld.

 

Ja det har jeg sett :) forslaget mitt var å sette den på en eventuell fremtidig forside, fluefiskegutta har sånn og det er så kjekt synes jeg. Når man egentlig har annet å gjøre og ikke burde lese på forumet så er det kjet å svinge innom forsida på fluefiske.net bare for å se om der er kommet noen nyheter, nye artikler og samtidig får man ett lite overblikk i hva som rører seg i forumet. Bare ett forslag.

Link to comment
Share on other sites

Bare et innspill til dugnadsgjengen vedr utvikling av ny funksjonalitet, bilder, forside mm. Det er f.eks fullt mulig å integrere phpBB med Drupal (sistnevnte har mange flotte features som CMS, galleri, - og andre som etterspørres her). Les mer her: http://drupal.org/features. Videre er Drupal partner i Google sitt Open Social (les mer her: http://code.google.com/apis/opensocial/).

 

Eksempler på slike siter er: http://www.mac1.no (les mer f.eks her http://i1media.no/om.html)

 

Bare som innspill, men jeg tror det er mye å hente for Kammeret å sette seg litt inn i de mulighetene som er beskrevet her - jeg syns phpBB kan bli litt begrenset ut over forumfunksjonaliteten (som forøvrig er veldig bra).

Link to comment
Share on other sites

Jaktlykke sitt forslag anngående automatisk nedskalering av bilder støttes til fulle.

En "bildedatabase" hadde vært gull, slik at man unngår å miste bilder i tråder som desverre skjer etter en tid hvis folk linker til bilder fra alle mulig steder.

 

En avd. for Gode kjøp der man kan poste hvis man kommer over salg av ting som er relevant for hobbyen vår.

 

Eget underforum for kjøp og salg, isteden for en "ekstern" side som det er på sluttstykket.

 

mulighet for å laste bilder direkte opp i forumpostinger så man slipper å laste opp til et galleri først og linke dit.

 

 

mine to ønsker

Link to comment
Share on other sites

Bare et innspill til dugnadsgjengen vedr utvikling av ny funksjonalitet, bilder, forside mm. Det er f.eks fullt mulig å integrere phpBB med Drupal (sistnevnte har mange flotte features som CMS, galleri, - og andre som etterspørres her) ...

 

Det lille jeg har prøvd av Drupal har pent sagt rett og sletten imponert meg veldig. Skal dere lage lage noe annen enn bare et forum, så vil jeg i hvert fall anbefale Drupal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...