Jump to content

Anbefaling av 9mm fabrikkammo?


Woff

Recommended Posts

Må kjøpe inn endel 9mm pistolammo, og har samme pristilbud (pr skudd) på:

 

CCI Blazer Brass 115 FMJ i eske 50 stk

Winchester 9mm LUGER 115 FMJ i bulkeske 100 stk.

 

Noen som har sammenlignet disse to og kan anbefale en av de?

Erfaringer med noen av de to?

(Skal brukes i forskjellige pistoler, vet at det er litt individuelt.) :|

Link to comment
Share on other sites

Har begrenset erfaring med CCI. I en Sphinx jeg hadde spredde de langt over akseptabelt nivå.

Kjøpte noen hundre.

I et tilfelle sto kula igjen i patronesken når jeg tok ut hylsa, altså, patronene separerte seg på vei ut av esken.

Betalte 1,40 stk og kjøpte ikke fler.

 

Dette gjelder selvfølgelig kun en pistol, andre kan ha andre erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Vi kjøpte et parti på 10 000 skudd av CCI Blazer Brass.

De går greit nok i Glocken, litt mer tvilsomme i en Para og en CZ.

Men mantlene spruter som bare uvær! :shock:

Stålmål, bowlingpins og slikt gir en haglstorm i retur.

Jada, vi bruker briller, men det prikker skremmende i ansiktet like vel.

Link to comment
Share on other sites

CCI Blaster (egner seg ikke helt for skyting i dårlig lys pga munningsflamme) er mye brukt i klubben og folket ser ut til å være fornøyd. Greie hylser å lade om hvis det er aktuelt. ligg unna S&B om du vil bruke hylsene i en progressiv presse, de hylsene jeg har vært borti i den senere tid er helt umulige når det gjelder hetter, men de skal visstnok gå greit i enstasjonere.

Link to comment
Share on other sites

Vi er en 6-7 stykker i klubben som kjøpte Winchester`s 9mm ammo for å teste dette nye "lavprismerket" på det Norske markedet.

Pressisjonstestet: 1 Para, 1 CZ, Sig210, 2Pardini og 3Glocker. Alle spent fast i en Ransom Rest og skutt 3 x 10 skudd.

Beste samling ble 74mm i en av Pardiniene, slett ikke noe å skryte av :(

Værste spredninger i Para og Glockene opp i 200mm på enkelte av seriene, jævelig dårlig spør du meg :?

 

Ved lingnende tester av:

CCI, gav minste samling 30mm, største 150mm

S&B, gav minste samling 37mm, største 150mm

GECO gav minste samling 50mm, største 170mm

Fiocchi gav minste samling 22mm, største 120mm

 

Vår mening er at de første lotene som er kommet er ikke`no å ha, eller for dyrt i forhold til hva du får :D

Link to comment
Share on other sites

Det man ser mye av i PPC sammenheng (hos svenskene) er Magtech 9A (115 gr FMC), 9C (115 gr JHP) og 9D (95 gr JSP-FLAT). God presisjon i en mengde våpen.

Hvem som har Magtech i Norge vet jeg ikke, men det gjør sikkert noen andre her.

 

Det å teste en Glock i en Ransom rest har vel aldrig vært retferdig mot våpenet, eller er det oppfunnet noe nå som holder den skikkelig fast?

Jeg er kanskje litt sær, men jeg liker ikke Ransom resten. Gir meg egentlig ikke noe spesielt svar jeg har stor nytte av. Det er tross alt kombinasjonen meg, ammo og våpen som skal fungere.Ikke "maskin", ammo og våpen.

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt sikker på om dette blir som reklame å regne, men er mest for informasjon.

 

Det var spørsmål etter hvem som førte Magtech i Norge. Og det er oss- altså Jaktdepotet for de som ikke er kjent med undertegnede fra SL.

 

Magtech er verdens 5 største produsent av ammunisjon og vår interesse for merket har blitt trigget av mange gode tester av ulike typer i spesielt Vapentidningen, i tillegg til at de kanskje er den produsenten som pr idag er mest leveringsdyktig.

 

Når vi kjøper fra lager i Europa blir prisene noe høyere enn ved å kjøpe f eks CCI/Speer/ Federal fra USA, men til gjengjeld kan vi da levere nesten kontinuerlig og forhåpentlig uten opphold. Og ofte er det jo slik at 10 øre fra eller til ikke betyr all verden om en skal skyte om 2 dager og det er tomt i hylla og ladelysten er lik null.

 

Obs Obs REKLAME!!!!

De som har ønsker kan ta kontakt for komplett prisliste over de Magtech produktene vi vil lagerføre og prisene på disse. PDF prisliste kan oversendes ved henvendelse på kontor@jaktdepotet.no.Første forsendelse kommer inn første halvdelen av mai.Forhåndsordre før 25/4 innrømmes 10% rabatt.

 

9mm ammoen vil koste fra 1,57,-, 45 Acp fra 2,58,-, 32 SWL fra 1,88,-, 38 Spl fra 1,80,-, 357 fra 2,53,-, 44 Mag fra 3,62,-.mm.Alle prisekspemplene gjelder for >5000.

Magtech har også for grovfantastene ganske trivelig priser på 454 og ikke minst 500S&W sammenlignet med alle andre jeg har eksport priser fra. 11,-/stk for 500S&W ammo er vel omtrent halvparten av f eks Federal sin billigste.

 

Så håper jeg ikke de mange moderatorene river et nytt A-Hole på meg for brudd på en av de mange reglene...........:wink:

Link to comment
Share on other sites

Åssen er magtec 9mm hylsene å lade om?

Den 454 jeg kjøpte sist var... Interessant :mrgreen::wink: Ikke et vondt ord om den altså. Men jeg har igjen halvparten av en 20 skuddsboks enda. 5 med høyre, 5 med venstre... det holdt)

 

Ps Sauer 150, takk for info. Får dere inn foraskjellige kulevekter i 9? Send gjerne fil...

Link to comment
Share on other sites

Hassel, for å være helt ærlig- aner ikke hvordan de er. Håndvåpen og hagle skyter jeg og lader bare til husbruk :-)

 

Men tråling av nettet etter info har ikke gjort meg redd.

 

I 9mm får vi 115/124(9A/9B) og 147(9G). 9D 95grs FP får mye skryt men er en hel del dyrere så PPC skytterne får bære over med oss en stund siden vi fortsatt er usikre på hva som kommer til å selge. Endel er bankers som WC i 32, rimelig 9mm 115/124 og de andre mest vanlige, men utvalget er enormt stort og vi har bare så mye plass, tid og penger så det blir litt krabb-gå-løpe. Første forsendelse er ca 300 000 skudd og 500 000 hetter, og vi har som mål å ha varer inn hver 6 uke når ting blir litt strømlinjeformet. Men dette krever at både vi, fabrikken og kundene blir enige om hva som skal være lagervare til enhver tid. Og det kan dessverre ikke være alle 250 typene.

 

454 ammo'n var frisk nok for deg? Jeg kan love deg at Cor Bon sine 300grainere er MYE verre. Hanske er "naudsynt" ekstraustyr.

 

Voff - ja det er litt bedre, men ammo og spesielt ladekomponenter er en daglig hodepine som jeg på tross av svært iherdige forsøk ikke har klart å finne noen gode (lovlige) løsninger på. Eurenco's oppkjøp av Ruag og Nammo gjør at de sitter med bukten og begge endene og har fullstedig kontroll på markedet over krutt i hele verden. De nekter pr idag CE godkjenning av US kruttene Hogdon, IMR, Winchester(som er Hogdon) Alliant gamle Hercules som er produsert hovedsaklig hos Bofors.

 

ADI i Australia og Milan Blagovitch Jugoslavia er eneste frittstående jeg kjenner til, men ADI har så store leveranser til Bl a Hogdon at de kommer ikke til å selge noe til andre. Og MB er opptatt med leveranser til Partizan,Irak og annen surplus ammuisjon.

 

Kuler blir jeg bare enda mer deprimert av så det gidder jeg ikke en gang begynne på......

Link to comment
Share on other sites

Hassel, for å være helt ærlig- aner ikke hvordan de er. Håndvåpen og hagle skyter jeg og lader bare til husbruk :-)

 

Men tråling av nettet etter info har ikke gjort meg redd.

 

I 9mm får vi 115/124(9A/9B) og 147(9G). 9D 95grs FP får mye skryt men er en hel del dyrere så PPC skytterne får bære over med oss en stund siden vi fortsatt er usikre på hva som kommer til å selge. Endel er bankers som WC i 32, rimelig 9mm 115/124 og de andre mest vanlige, men utvalget er enormt stort og vi har bare så mye plass, tid og penger så det blir litt krabb-gå-løpe. Første forsendelse er ca 300 000 skudd og 500 000 hetter, og vi har som mål å ha varer inn hver 6 uke når ting blir litt strømlinjeformet. Men dette krever at både vi, fabrikken og kundene blir enige om hva som skal være lagervare til enhver tid. Og det kan dessverre ikke være alle 250 typene.

 

454 ammo'n var frisk nok for deg? Jeg kan love deg at Cor Bon sine 300grainere er MYE verre. Hanske er "naudsynt" ekstraustyr.

 

Voff - ja det er litt bedre, men ammo og spesielt ladekomponenter er en daglig hodepine som jeg på tross av svært iherdige forsøk ikke har klart å finne noen gode (lovlige) løsninger på. Eurenco's oppkjøp av Ruag og Nammo gjør at de sitter med bukten og begge endene og har fullstedig kontroll på markedet over krutt i hele verden. De nekter pr idag CE godkjenning av US kruttene Hogdon, IMR, Winchester(som er Hogdon) Alliant gamle Hercules som er produsert hovedsaklig hos Bofors.

 

ADI i Australia og Milan Blagovitch Jugoslavia er eneste frittstående jeg kjenner til, men ADI har så store leveranser til Bl a Hogdon at de kommer ikke til å selge noe til andre. Og MB er opptatt med leveranser til Partizan,Irak og annen surplus ammuisjon.

 

Kuler blir jeg bare enda mer deprimert av så det gidder jeg ikke en gang begynne på......

 

Ser også at Magtech har 223 Rem, har dere tenkt å ta inn den?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Sauer...

 

Fy døtte å den ammo tar sin tid... sist jeg ringte hørte jeg den iallefall er i landet omsider....

 

skal inn til dere å kjøpe "litt" 9mm og 357 9mm jhp... aldri testa før på 9mm, kun .357 og .22(meningsløst), blir interressant, ser det er i pdf`n...

 

forresten, kan man kjøpe ammo på godkjent søknad før man har kjøpt våpen? Tenkte jeg kunne kjøpe litt .44 for å skyte ut av en kompis sin .44

 

Har søknader godkjent for .44 pistol og revolver... men har ikke helt funnet ut av hva jeg skal bruke dem til enda...

Link to comment
Share on other sites

Må kjøpe inn endel 9mm pistolammo, og har samme pristilbud (pr skudd) på:

 

CCI Blazer Brass 115 FMJ i eske 50 stk

Winchester 9mm LUGER 115 FMJ i bulkeske 100 stk.

 

Noen som har sammenlignet disse to og kan anbefale en av de?

Erfaringer med noen av de to?

(Skal brukes i forskjellige pistoler, vet at det er litt individuelt.) :|

 

Tilbake til tråden :mrgreen:

 

Har nøyaktig det samme dilemma som Woff.

 

Skal kjøpe 1000 skudd neste uke, men hvilken er best?

 

Det er samme pris på begge, men mtp. gjennladning er kvaliteten på f.eks.hylsene anderledes?

Link to comment
Share on other sites

litt tynt gods i blazer hylsene, dessuten ser de ut til å ha ujevn veggtykkelse, de er ikke like tjukke hele veien rundt. har opplevd å få dårlig hold på mantla kuler ved bruk av blazer hylsene, hvis sizerdia ikke er trang.

winchesterhylsene har jeg begrenset erfaring med, men det har ikke dukket opp noe problemer med de parhundre jeg har ladet.bare ladet dem opp for å legge dem igjen på banen, etter at de var sortert ut fra annet tomgods, studerte dem ikke nøye.

blazer hylsene ser også ut til å komme fra flere fabrikker, har funnet flere forskjellige bunnstempler, og noen som er stemplet speer ig ikke cci innimellom.

Link to comment
Share on other sites

litt tynt gods i blazer hylsene, dessuten ser de ut til å ha ujevn veggtykkelse, de er ikke like tjukke hele veien rundt. har opplevd å få dårlig hold på mantla kuler ved bruk av blazer hylsene, hvis sizerdia ikke er trang.

winchesterhylsene har jeg begrenset erfaring med, men det har ikke dukket opp noe problemer med de parhundre jeg har ladet.bare ladet dem opp for å legge dem igjen på banen, etter at de var sortert ut fra annet tomgods, studerte dem ikke nøye.

blazer hylsene ser også ut til å komme fra flere fabrikker, har funnet flere forskjellige bunnstempler, og noen som er stemplet speer ig ikke cci innimellom.

 

Bra info, Evert!

Da blir det nok 1000 Winchester på meg :!:

Kan nesten ikke vente med å få skutt disse , slik at jeg får lada nam-nam skudd :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Men hvem er det som har 9 mm ammo inne for tiden til gode priser? Greier ikke å holde tritt med hjemmeladingen, så jeg kan tenke meg å kjøpe 1000 skudd til trening. Da kan jeg bruke mine gode hjemmeladde til stevner. Helst en butikk i i Østlandsområdet. Takknemmlig for tips. :D

Link to comment
Share on other sites

Winge har vel noen gode priser. I alle fall i følge nettsida... Tror det ligger på 1450 for 1000 sk.

 

Jaktdepotet reklamerte med noen gode priser (1,37 pr sk om jeg husker korrekt...). Men når jeg ringte hadde de "nettopp" gått tomme for den billige ammo`n, så da lå det på rundt 1700 for 1000 sk. om jeg ikke husker helt galt...

 

Interarms ligger på 1800 for 1000 sk.

Link to comment
Share on other sites

8) Jaktdepotet får jo inn hele tiden... Det BØR vel ikke være vanskelig å bestille derfra? (Hvis du ikke MÅ ha de i går da... :mrgreen: )

Det fikk iallefall JEG til sist jeg handlet derfra! Og gutta bar ammoen til bilen! Som nevnt i en annen tråd: TOPP service fra de!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...