Jump to content

Våpensøknad


Bakkelid

Recommended Posts

Når vi først er inne på det med søknad.

Er det noe betydelig som tilsier at en person IKKE skal få gokjent søknaden?

Spiller Vandelen og tidligere kontakt med politiet inn i saken ?

 

( Nå tenker jeg ikke på grovt tyveri, vold og mord og sånt men liksom småting som kanskje en bot eller en tyggispakke man stjal i 3 klasse :twisted: )

Link to comment
Share on other sites

Edrulighet er også viktig. Har man dommer for fyll, bråk i beruset tilstand eller liknende skal det mye til å få godkjent søknad. Hvor lang tid en søknad tar er, som det blir sagt, veldig forskjellig fra distrikt til distrikt. Den kjappeste behandlingen jeg har opplevd er 3 dager, noe jeg syns svært raskt. Vil vel regne 2-3 uker som ganske normalt.

Link to comment
Share on other sites

Ellers må du jo ha en god grunn til og ha et våpen da. hjelper ikke og komme og si jeg skal søke et våpen fordi jeg har lyst til og skyte litt nå og da :mrgreen:

Joda, du må bare formulere det som "trening" eller "jakt og trening" 8)

 

(For eg må ærlig innrømme, eg syns det er gøy å trene skyting, sånn etter ein lang dag på jobb eller ein laurdag med sol og godt vær)

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke er det brudd på forvaltningsloven.
Og det skjer hele tiden. :?

 

Viktige ting for å få en søknad fortest råd er gjennom kværna, er å gi gode begrunnelser/unngå feil i utfyllingen og legge ved relevante vedlegg som kopi av jegeravgiftskort o.l.

 

Nå er dette enda enklere en før vedrørende jaktvåpen, men klare søknader er mindre utsatt for å havne ned i bunken igjen.

 

Normal saksbehandling på Møre akkurat nå, ligger på rundt 3 uker (har vært oppe i 1 1/2 måned), litt avhengigt av hvor fort den lokale Lensmannen får den unna (for den som sorterer under en lensmann).

 

Normalen i hele landet sett under ett. er slik jeg har forstått det mellom 3 dager og 3 måneder.

Link to comment
Share on other sites

skal gi en lyd på denne linken når jeg sender inn 2 søknader om et par uker.

 

Kanskje et tips til topic starter. Hvis du planlegger å kjøpe mer en 1 våpen kan du skrive 2 søknader og levere de sammtidig og betale 1 gebyr. Fremfor å levere 1 no og 1 om noen måneder.. ;)

Link to comment
Share on other sites

fikk min godkjent på 4 timer (begynnelsen av aug cal 308) på ett lensmanskontor.

Kompisen min leverte til trondheim politikammer i juni og fikk beskjed i begynnelsen at det ville ta opp til 8 uker til den var ferdig.

pga av saksbehandler hadde hatt 8 uker ferie og lå derfor nye 8 uker etter i arbeid. gjett om han ble mobbet for

han ikke undersøkte litt rundt før han leverte inn! :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg leverte inn en søknad for ca 4 uker siden, men da var jo selvførgelig lensmann på ferie, han var vist ikke tilbake før om 3 uker fikk jeg høre, så når det var gått en uke etter at han kom hjem, ringte jeg ned og hørte, da fikk jeg beskjed om at den kansje ble behandlet i løpet av et par uker. Men så på tirsdag ringte jeg igjen og sa at det hastet med og få den godkjent, en halv time senere fikk jeg en tlf om at søknaden var godkjent og klar til henting på lensmannskontoret. (kan lønne seg og purre litt av og til)

Link to comment
Share on other sites

Du må sende hele våpensøknaden til selger.

Han fyller ut det han må fylle ut, så returnerer han din del (blå) sammen med våpenet. Det er selger som skal levere inn resten av søknaden til politiet. Din blå del beholder du som midlertidig våpenkort inntil du får nytt fra politiet.

Link to comment
Share on other sites

leverte på onsdagen søknad på oslo politikammer. fikk vite 2-3 uker.

 

lørdag så lå det brev fra politiet alt om at dem hadde sendt brev til klubben for å få bekreftet aktivitet. (selv om det lå vedlagt fra klubbleder)

 

+ at jeg hadde glemt ett vedlegg. (spurte når jeg var der om det var noe jeg hadde glemt, men sånn skjer):) men det leveres bare i morgen

 

Ble imponert over hvor raskt tilbakemelding man fikk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...