Jump to content

50 cal.??


j00mpa

Recommended Posts

heij :D

 

kom over noen kuler til 50 cal. gevær på hjemmelading.no.

 

da begynte jeg å spekulere går det ann/ er det lov å lage et gevær på 50 cal.?? :?

 

er dette rifler såm man ser at de produserer i usa til millitæret eller?

 

hadde vært fint om noen kunne svare.. 8)

 

Mvh Jon-Even

Link to comment
Share on other sites

hvis du har fulgt med litt de siste årene, ville du kunne observert at våpen i .50BMG ble "svartelistet". men eierne av rifler lovlig erhvervet før forbudet har fortsatt lov å bruke våpnene sine-og kjøpe lovlige sivile prosjektiler til dem. i tillegg finnes det andre patroner enn .50BMG som kan benytte disse prosjektilene.

Link to comment
Share on other sites

Gjelder ikke restriksjonen kalibere som bygger på .50BMG hylsa?

Nei, kun 12,7x99 som er forbudt... MEN i praksis så tror jeg du har rett. Kjenner til personer som har fått 510dtc avslått, 460steyr avslått.. i tillegg til 50bmg(før den ble forbudt..)

 

I praksis så blir alt "stort" avslått dersom politikammeret er usikre og kontakter POD...!! :evil:

Link to comment
Share on other sites

I teorien er det ikke noe problem å få en 408 Cheytac inn i landet. Men er man veldig uheldig med saksbehandler på søknaden, kan han avslå den fordi den "er for nærme 50 BMG". Det har hvertfall skjedd med f.eks 460 Steyr, som nevnt tidligere her. Derimot (synsing) burde man greit få godkjent søknad på en 375 Cheytac, som etter det jeg har lest på amerikanske forum har lengre rekkevidde enn 408.

 

Men man kan jo spørre seg om det er verdt det. Pris på både rifle og ammo er vel ikke helt gunstig. Og jeg personlig ser heller ikke poenget med en 408 Cheytac, når en 338LM er mye billigere og duger til 1500 meter. Hadde jeg skutt MYE på 1500 og mer, kunne jeg jo ha vurdert enn 408. Men dersom jeg hadde skutt lite eller aldri på 1500+, men derimot en del på 800 og opp til 1500, hadde jeg definitivt kjøpt en 338LM foran en 408CT. Så kan man heller bruke pengene på ammo og bli virkelig god 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest fredrf3110

Man får jo vente å se. Når/hvis den tid kommer, da man skal gjøre innkjøpe av slik rifle. Så vil vel teknologien være langt bedre, og da blir vel denne muligens litt puslete og upresis. 8)

Link to comment
Share on other sites

[...]Tenker mest på http://www.cheytac.com/Products/408M200 ... ionimg.asp [...]
I teorien er det ikke noe problem å få en 408 Cheytac inn i landet.[...]

Og det er nok også det minste problemet, der det nok heller butter i mot vil være:

Å i det hele tatt finne noen som er villige selge deg en slik uten at sluttbruker er politi/forsvar.

Exporttillatelse ut av USA.

Å få tak i ammunisjon og/eller ladekomponenter.

Link to comment
Share on other sites

Guest fredrf3110

Tror ikke frakt vil bli noe problem. Sendte noen e-poster for en stund tilbake. Dere kan jo se for dere selv.

 

Yes, we will ship to Norway. Please let us know exactly what product you're

interested in, and I will get you a quote. Also, make sure that it is legal

to import your item to Norway.

 

We are willing to export any item from our website, as long as it is legal

for us to import, and for you to own! :)

Check out our website, let us know what you'd be interested in, and I will

get you pricing.

www.knesekguns.com

 

Edit: Hvis jeg husker rett, så lå prisen på litt over 20 000 $!

Link to comment
Share on other sites

Guest fredrf3110

Jeg spurte om CheyTacen ;)

 

We are willing to export any item from our website, as long as it is legal

for us to import, and for you to own!

Link to comment
Share on other sites

Guest fredrf3110

Er ikke helt med...

De sier at de kan eksportere våpenet hvis det er lovelig for meg osv.

Hvis jeg får godkjent avtale som sier at jeg kan mota og eie våpenet, da må det vel være mulig for meg og skaffe det?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt med...

De sier at de kan eksportere våpenet hvis det er lovelig for meg osv.

Hvis jeg får godkjent avtale som sier at jeg kan mota og eie våpenet, da må det vel være mulig for meg og skaffe det?

 

 

De sier de kan eksportere alle våpen som de får innvilget eksportlisens på og du kan importere.

Men de kan IKKE eksportere alle våpen på sin prisliste til sivile, da de IKKE får eksportlisens på dem (til sivile).

Feks .50 BMG våpen eller lyddempere.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 6 months later...

EDM Arms is happy to announce new pricing on 50 BMG & XM 408!

 

A complete rifle for $6,000.00 US Price.

 

$7,600.00 outside of the US.

 

Whats included?

 

Mono Pod

Bi Pod

Picitiny Rail,

Muzzle Brake

 

koster "bare" snaue 50 000 pluss toll og avgifter + +. man må vel også ha seg et rimelig dyrt sikte i tillegg. en annen ting er nå å få lov til å importere sånne og innvilgning av søknad

 

kilde http://www.edmarms.com/main.htm

Link to comment
Share on other sites

Har glemt å poste her.

 

Det ble da ingen skyting grunnet REGN i bøtter og spann, den ene dagen vi skulle skyte. :(

 

Ang å ta inn en Cheytac, så er jeg noenlunde sikker på at børsemakeren min fortalte meg forrige mnd at han hadde en Cheytac i bestilling for kunde, med hele data sulamitten og alt. Pris, 100000.-

Kan alltids dobbelsjekke om det er av interesse.

Link to comment
Share on other sites

Ja, snakka med ham idag. Nå er jeg usikker på hvem som selger disse i USA, problemet er prdd at de er eksport forbud på denne børsa i USA. Så skal man ha inn en, må man "kjøpe" den av en privatperson som er villig til å risikere store bøter om man blir tatt for å prøve å eksportere den ut. Men han jobber med saken, så jeg skal holde dere oppdatert på hva som skjer.

Link to comment
Share on other sites

Cheytac M200 du mener?

 

Hvorfor ikke bare heller kjøpe ei custom rifle på ei lawton kasse i cheytac kaliberene m.m....

veldig MYE mer for penga! Og sikkert mye lettere å få ut av landet.

 

Og husk det er litt spesielle saker og ikke for uerfarne. Først må en jo bestemme seg for hvilke kuler man skal bruke og så velge løp etter det.

man kan ikke bare kjøpe ett eller annet løp og siden velge blant kuler som på vanlige kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...