Jump to content

Anbefalingar for kjøp av to-fot?


Skreen

Recommended Posts

Hei.

 

Nettopp fått ny rifle i 30.06 som hovudsakleg skal brukast på ravnejakt/rev på fjellet og bønen. Har tenkt å gå til anskafffelse av ein to-fot, helst under 1,500 kr. Er det noken som har anbefalingar til type/merke + om ein skal ha lang eller kort fot? er lang berre til sittande?

Link to comment
Share on other sites

Til jakt mener jeg at en versapod er mye mer anvendelig, da du kan forandre vinkelen sidevegs.

I tillegg kan du bedde inn festet framme i stokken, slik at du kan ha med deg tofoten i lommen og ta den fram om du trenger den i en jaktsituasjon. Harrisen er påmontert hele veien og gjør såden børsa mye mer klumpete.

 

bare mine 2 øre.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Nettopp fått ny rifle i 30.06 som hovudsakleg skal brukast på ravnejakt/rev på fjellet og bønen. Har tenkt å gå til anskafffelse av ein to-fot, helst under 1,500 kr. Er det noken som har anbefalingar til type/merke + om ein skal ha lang eller kort fot? er lang berre til sittande?

 

 

Har denne selv

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18077045

 

Funker utmerket for meg

Link to comment
Share on other sites

Stoney Point Rapid Pivot Bipod...

 

http://www.cabelas.com/cabelas/en/templ ... hasJS=true

 

Modell sittende er den jeg vil anbefale. Er overlegen alt annet jeg har sett av tofoter. Festeanordning som festes der du fester børsereima, og du kan så feste børsereima til den igjen.

Tofoten klipses på i løpet av et halvt sekund, og tas av igjen like kjapt. Perfekt til lokkejakt på rev, bukkejakt, elgjakt, ja alt av jakt der du skyter sittende eller knestående.

 

Børsa kan vris minst 90 grader i begge retninger når skytestokken er montert, så man behøver ikke løfte børsa og finne ny støtte for tofoten selv om reven kommer litt til siden for der du hadde forventet å se den.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis du klarer å få 100-120 dollar til å bli 850 kroner når moms og frakt er lagt til, så er du god. Ikke særlig mye og hente i forhold til norsk pris.

 

Den lave modellen koster 99dollar = 610kr+frakt+moms=950KR fra cabelas og stort sett samme fra ebay.

Hadde glemt frakten i forrige innlegg men her er det masse enda og spare!!

Link to comment
Share on other sites

Caldwell sin tofot er rimelig, lett og med vugge. Enkel å feste, monterer på reimfestet. Det er reimfeste på tofoten, så reim kan fortsatt brukes. Jeg har hatt denne noen år nå, og dette er absolutt noe å kikke på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg bruker Harris 9-13 med vugge, men uten tilt.

I terrenget er jeg meget fornøyd. Hittil har jeg alltid funnet en stillling ganske enkelt. På bane er den bittelitt for høy til liggnede. I hvertfall med de våpen jeg har. For meg er det viktig å finne støtte sittende også, så noe lavere kan den ikke være til mitt bruk.

skulle jeg kjøpe om igjen ville jeg kjøpt varianten med tilt/sving også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Caldwell. Husker ikke modell, men den kostet mellom 600 og 700.

Den har skaffet meg sel i år.

Det er eneste to-foten jeg har hatt, så det er lite jeg har å sammenligne med.

Funksjonene på denne er mer enn tilstrekkelig for meg. Den har vugge, er svingbar litt til hver side, og har teleskopiske føtter for ujevnt underlag.

Rask innfesting på reimbøylefestet.

 

Dekker alle mine behov.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en caldwell som jeg har prøvd såvidt, men fungerer helt greit. Den er lett og stort sett i plast/ kunstfiber. Føler den blir litt spinkel til mye bruk på bane med tyngre rifler/ mere rekyl, derfor ble den erstattet med en kraftigere type på børsa den var tiltenkt. Til jakt må den være bortimot perfekt pga vekt, men har ikke fått prøvd den enda.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...