Jump to content

Blaser R93


Ajo

Recommended Posts

Hei alle

Lurer på om noen har et svar til meg. Skal invistere i rifle no snart. Det jeg lurer på er hvor mye jeg må ut med for ei Blaser R93 PROFESSIONAL i 6,5*55 som er skyteklar? (uten optikk)

 

Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Takker for link. Ser ut som den sida er under oppbygging, fant ingen R93 der. må nok ringe:) Noen andre plasser dei selger den "billig"? Andre rifle som dere synest er bedre rundt den prisen der?

 

takk

Link to comment
Share on other sites

..eller en tikka..laminated s/s feks.....da får du ei like brukandes børse til halve prisen av en blaser,MED optikk!! De restrerende 15.000 kan du bruke på å skyte og evt et givende jakt-terreng i tillegg (rådyrterreng istedet for rå dyr børse.... :D )

Link to comment
Share on other sites

Siden du sier du skal kjøpe en Blaser vil jeg råde deg til å kjøpe en Blaser, og ikke en Tikka eller en Sauer.... 8)

Jeg har fulgt litt med på bruktfronten, og det er jammen ikke mye Blasere synker i pris! Altså, kjøp nytt om du vil ha blaser, synes jeg. Jeg ville har ringt de store og bedt om et tilbud: Jakt og Friluft, Winge, Håkedal, og Intersport i Bogstadveien i Oslo. Da har du dekket det meste. Lykke til, og kom tilbake med erfaringer :D

Link to comment
Share on other sites

+1 skaubjønn. Vill du ha en blaser kjøp en blaser, ikke en tikka eller sauer.

Jeg vill også hørt rundt om pris å sett hvem som har det beste tilbudet, det pleier å lønne seg

Link to comment
Share on other sites

Kjenner jeg bli litt irritert når en bruker spør om pris på en Blaser så får han beskjed om å kjøpe sauer eller tikka etc (dette er noe som går igjen i mange slike tråder)

Hvis brukeren hadde ønsket råd om hvilket våpen han burde kjøpe så hadde han vel sagt det, men nå skrev han faktisk "Blaser R93 PROFESSIONAL i 6,5*55"

Ja jeg har kort lunte idag

 

for å skrive noe som kanskje er litt fornuftig så er jeg enig i at det beste er å sende en henvendelse for å høre hva de kan tilby ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke lenge siden jeg så Blaser Proff ganske billig på XXL på Alnabru. Mener å huske at det var rundt 19000. Sannsynligvis ikke justert etter forrige prisjustering fra Norma, og kanskje den henger der ennå

 

U

Link to comment
Share on other sites

Kjenner jeg bli litt irritert når en bruker spør om pris på en Blaser så får han beskjed om å kjøpe sauer eller tikka etc (dette er noe som går igjen i mange slike tråder)

Hvis brukeren hadde ønsket råd om hvilket våpen han burde kjøpe så hadde han vel sagt det, men nå skrev han faktisk "Blaser R93 PROFESSIONAL i 6,5*55"

Ja jeg har kort lunte idag

 

for å skrive noe som kanskje er litt fornuftig så er jeg enig i at det beste er å sende en henvendelse for å høre hva de kan tilby ;)

Takker for link. Ser ut som den sida er under oppbygging, fant ingen R93 der. må nok ringe:) Noen andre plasser dei selger den "billig"? Andre rifle som dere synest er bedre rundt den prisen der?

 

takk

Ikke la lunta være så kort at du ikke leser hele tråden før du motsier de som faktisk svarer på spørsmål fra trådstarter. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Men det ser ikke ut til at gutten lytter til fornuft, og vil bruke samme beløp som til en god bruktbil for ei børse uansett. :)

 

For ikke å snakke om kostnadene som han drar på seg ved lysten til å ha enda et løp til Blaseren i et annet kaliber. ...

Link to comment
Share on other sites

Men det ser ikke ut til at gutten lytter til fornuft, og vil bruke samme beløp som til en god bruktbil for ei børse uansett. :) ...

 

Jepp :D Det er akkurat som med damer det vettu Bamrud! Det finnes mye billig,og mye som er godt brukt! De har jo samme utstyret som mer påkostede modeller :wink: Og det er greit med gamle damer med fine former, som har fått en ansiktsløfting. Men, det kan sies mye fint om yngre utgaver med plastikkdetaljer :mrgreen:

 

Nei alvorlig, jeg har en R93,og det er den børsa som blir brukt. Bortsett fra drillingen da

Link to comment
Share on other sites

Kjekt å se så mange engasjerte folk :D Var og såg på ei Standard R93 i dag. Det var et kjempe fint våpen :D Men skal ver enig i at det er masse penger for ei rifle... med optik så blir det fort 40k. Noen anbefalinger av optik?

Link to comment
Share on other sites

Kjekt å se så mange engasjerte folk :D Var og såg på ei Standard R93 i dag. Det var et kjempe fint våpen :D Men skal ver enig i at det er masse penger for ei rifle... med optik så blir det fort 40k. Noen anbefalinger av optik?

 

 

synes folk må begynne å kjøpe blaser i sverige jeg. skiller mellom 8 og 10 tusen på en profesjonal :idea:

Link to comment
Share on other sites

Kjekt å se så mange engasjerte folk :D Var og såg på ei Standard R93 i dag. Det var et kjempe fint våpen :D Men skal ver enig i at det er masse penger for ei rifle... med optik så blir det fort 40k. Noen anbefalinger av optik?

 

 

synes folk må begynne å kjøpe blaser i sverige jeg. skiller mellom 8 og 10 tusen på en profesjonal :idea:

http://www.blocket.se/kalmar/Ny_Blaser_R93_Pro_22468828.htm?ca=3&w=3 :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen :)

Har fått et tilbud på ei Blaser. Tror tilbudet er bra... Det jeg lurer på er hvor mye dere ville gitt for ei Attache Grade 7 med Zeiss 3-12x56 og IC?

Hva er et godt kjøp på Professional med IC og samme optik?

Slik jeg har litt og sammenligne det med.

 

Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Kjekt å se så mange engasjerte folk :D Var og såg på ei Standard R93 i dag. Det var et kjempe fint våpen :D Men skal ver enig i at det er masse penger for ei rifle... med optik så blir det fort 40k. Noen anbefalinger av optik?

 

 

synes folk må begynne å kjøpe blaser i sverige jeg. skiller mellom 8 og 10 tusen på en profesjonal :idea:

 

Må si meg enig der, mye penger å spare i Sverige, kjøpte nettopp en Professional Natural Stone i 9,3*62 i sverige. Og med ekstra tjukk bakkappe, orange korn, 52 cm løp og kikkertmontage kom jeg på totalt like under 22 000 norske kr. Sist jeg hørte med Jakt og friluft skulle dem ha 28 000 kr bare for rifla med tilsvarende spesifikasjoner..

Vanskelig var det heller ikke, sendte bare opp søknaden til butikken, og dem fiksa resten sånn som eksporttillatelse. Var bare å dra å hente den på nærmeste postkontor i Sverige og dra innom tollen å betale norsk moms..

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen :)

Har fått et tilbud på ei Blaser. Tror tilbudet er bra... Det jeg lurer på er hvor mye dere ville gitt for ei Attache Grade 7 med Zeiss 3-12x56 og IC?

Hva er et godt kjøp på Professional med IC og samme optik?

Slik jeg har litt og sammenligne det med.

 

Takker for svar

 

Attacheen er vel veil. ca. 60` . Du får kanskje tak i en for ca 52`.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen :)

Har fått et tilbud på ei Blaser. Tror tilbudet er bra... Det jeg lurer på er hvor mye dere ville gitt for ei Attache Grade 7 med Zeiss 3-12x56 og IC?

Hva er et godt kjøp på Professional med IC og samme optik?

Slik jeg har litt og sammenligne det med.

 

Takker for svar

 

Attacheen er vel veil. ca. 60` . Du får kanskje tak i en for ca 52`.

 

Med IC og optik?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Kjekt å se så mange engasjerte folk :D Var og såg på ei Standard R93 i dag. Det var et kjempe fint våpen :D Men skal ver enig i at det er masse penger for ei rifle... med optik så blir det fort 40k. Noen anbefalinger av optik?

 

 

synes folk må begynne å kjøpe blaser i sverige jeg. skiller mellom 8 og 10 tusen på en profesjonal :idea:

 

Må si meg enig der, mye penger å spare i Sverige, kjøpte nettopp en Professional Natural Stone i 9,3*62 i sverige. Og med ekstra tjukk bakkappe, orange korn, 52 cm løp og kikkertmontage kom jeg på totalt like under 22 000 norske kr. Sist jeg hørte med Jakt og friluft skulle dem ha 28 000 kr bare for rifla med tilsvarende spesifikasjoner..

Vanskelig var det heller ikke, sendte bare opp søknaden til butikken, og dem fiksa resten sånn som eksporttillatelse. Var bare å dra å hente den på nærmeste postkontor i Sverige og dra innom tollen å betale norsk moms..

 

 

Så Blaser`n fra sverige kommer på 22000 nok ferdig med norsk moms

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...