Jump to content

Børsa er borte med Air France


pluto

Recommended Posts

Noen som kjenner til rutiner når flyselskapet roter bort ett våpen?

Erik Sjon har vært en tur i RSA og flydd med Air France. På vei hjem har børsa blitt borte og ingen vet hvor den er. Den har vært borte siden den ble sjekket inn i johannesburg på Onsdag forrige uke. Saken ble meldt politiet her hjemme i dag og forsikringsselskapet har blitt informert om saken. Det er også levert søknad på nytt våpen da det snart er behov for børsa til bukkejakta.

 

Savnet er en Blaser R93 lux, kaliber 30-06, a-tec demper og en Zeiss 3-12x56 i en Blaser koffert

:(:(:(:(:(:(

Link to comment
Share on other sites

Da må også arrangøren ta litt ansvar og sjekke med våpenkontoret dernede(johannesburg)og ringe air france hver time og legge press på dem!!har mistet bagasje med dem før og litt press på dem fikk bagasjen levert på campen på 1 døgn :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har kun et råd når det gjelder jakt, trofeer og våpen når det gjelder flying blue alliansen ( Air France, KLM osv...). Hold dere unna!!!!

 

Eksempel 1.

 

Amsterdam, søknad også for våpen i transit, og ikke nok med et eksemplar, men to et for depature og et for arrival.

 

Eksempel 2.

 

Air France nekter å frakte trofeer fra vest afrika til Europa. ( Eneste selskap som befrakter mange av strekkningene på vest afrika. ) Diana måte på vårparten i år hyre privat fly for noen av sine jegere for å få trofeene hjem. Snakk om exclusive jakt.....

 

Bruker selv flying blue alliansen regelmessig og har vært platnium medlem der i mange år. Bra service, vennlige flyvertiner :lol: , billige billeter og topp for den fiskeinteresserte friluftsmannen. Jaktreiser egner de seg dessverre ikke til :evil:

 

Glem den eventuelt sparte tusenlappen og bruk star alliance ( SA, Lufthansa, SAS, Air Canada osv...) eller Air Namibia en så lenge. :roll:

 

Kan legge til at Air Namibia tillatter alle jegere 10.kg fri overvekt. Våpenkoffert og ammunisjon :D Det må vel kunne kalles service og jegervennlighet!!!

 

Ellers utrolig trist og høre at våpenet er på avveie, håper det dukker opp så fort som mulig!!!

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

"Har kun et råd når det gjelder jakt, trofeer og våpen når det gjelder flying blue alliansen ( Air France, KLM osv...). Hold dere unna!!!! "

 

Har bare gode erfaringer med Air France (både med og uten børse), og endel reising hører med til jobben min :?

Link to comment
Share on other sites

Reiste med Air France tur retur Oslo - Paris - Johannesburg, møkkaselskap, dem vet ikke hva service er, prater til dem på engelsk får skulderheising på fransk,

 

Jeg sendte heldigvis ikke våpenet mitt på denne turen, gudskjelov.

Aldri mer Air France

 

Hvor skla vi bruke slike når det finnes andre som er like rimelige og servicen er 10 ganger bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt to turer tur/retur med Air France Oslo til Johannesburg via Paris.

Ingen ting å bemerke.

Alt har gått greit, ok service i forhold til billigste klasse, ingen problemer med våpen og bagasje.

 

Personellet i innsjekk på Gardermoen var hyggelige og hjelpsomme.

Tilsvarende i Johannesburg var mer byråkratisk, spesiellt var de ekstremt nøye på vekten.

Det to personer fikset i Oslo, trengte de åtte til i Johannesburg.

 

Mulig jeg har vært heldig, men har ingen betenkeligheter å reise med de igjen.

Det mest negative er totalt 20 kg innsjekket bagasje, men de tillater til gjengjeld 12 kg cabinbagasje...

 

Jeg har også reist flere turer med KLM i jobbsammenheng til USA/Canada uten problemer av noe slag

Link to comment
Share on other sites

Det er vel som med bilverksteder etc.: Noen er kjempefornøyde - andre er misfornøyde med samme verksted.

 

For egen del - har jeg ikke opplevd tøys fra Air France.

At bagasjen f.eks. søles bort av ansatte på en flyplass (f.eks. står midt på golvet i ankomshallen :roll: - noe som skjedde med mitt våpen i J`burg i april) - er ikke flyselskapets skyld.

En koffert som hadde fått skader for noen år siden - dekket selskapet også (fikk faktisk en mye bedre/dyrere koffert som erstatning :) )

 

Og velger Air France neste gang også - uansett gode råd på forumet :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vi har kuttet mer eller mindre ut air france pga bagasje problemer og jeg hater maten ombord!hver gang jeg bestiller kjøtt får jeg den dårlige fisken deres,spør du om påfyll av brus ja så får man omtrent kjeft så nei takk to the frogs!! :lol: Lufthansa og South african er best spør du meg!! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Påfyll av væske har ikke jeg ikke hatt problemer med :wink: .

Og selvbetjening iløpet av nattens lange timer (hvis man ikke blunder seg gjennom reisen) - er heller ikke noe problem :) .

 

At man ikke får gourmetmat - på fattigklassen - hefter jeg meg ikke med.

Jeg har alltid vært altetende :)

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha flydd mye er jeg helt enig i at Air France er søppel. Man kan være heldig og at det går bra, men regularitet, og ikke minst serviceen, er elendig. AF har også CDG i Paris som hub, og makan til dårlig flyplass skal det letes lenge etter. Franskmenn er og blir for spes interesserte...

 

KLM og Schipol derimot er generelt rimelig bra, selv om de dessverre eies av AF...

Link to comment
Share on other sites

Hei Pluto,

 

Ikke meningen og kuppe linken med hvilke flyselskaper som er best :oops:

 

Nordisk Safari Klub jobber mye med denne slags type problematikk, er du medlem tilbyr de også en hvis juridisk bistad i slike saker. Er du ikke medlem så hør med de uansett. Aldri forseint og melde seg inn.

 

Du finner kontakt informasjon på http://www.safariklub.dk/

 

Til slutt bare en liten presisering.:

 

Problemet mitt med flying blue alliansen begrenser seg kun til jaktreiser, grunnet

 

1. Nederland, antagligvis Europas strengste våpen lovgivning. Våpen over Amsterdam er rett og slett plundrete.

 

2. Et annet elemente som er verdt å få med seg her er at Flying Blue og Star Allaiance ikke bruker de samme terminalene i Jo'burg. Tollklarering av våpen forgår pr. i dag kun i Star Alliance terminalen. SAA som den dominerende befrakteren til og fra Jo,burg har selvfølgelig alle fordeler på hjemmebane. ( Som Air Canada i Canada, SAS på Gardemoen osv... ) Blir det trøbbel har de rett og slett et helt annet apperat og sett inn en det Air France og KLM har i Jo'burg.

 

Reiser mye både med KLM og Air France, og trives med det, men ikke med Våpen og Amunisjon til RSA, Namiba eller Canada for den del.........

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Der var denne ja. Joda, Air france ringte etter tre uker og lurte på hvor de kunne levere børsa. Ble levert til mor mens vi var på ferie. Godt den dukket opp igjen. Den var ikke pakket ut elle skadet på noen måte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...