Jump to content

Grense mellom grov- og finkalibra rifle?


hauk

Recommended Posts

Satt og lurte litt på om det fine ei formell grense for kva som er grovkalibra rifle, og kva som er finkalibra.

 

Alle er vel einige om at .22 er "fin" og .30 er "grov", men akkurat kor tipper det over frå "fin" til "grov" kaliber?

 

Eller er denne grensa kun subjektiv, avhengig av skytter, rifle og ikkje minst "naboens" rifle?

Link to comment
Share on other sites

Grovkalibret er vel hvordan man ser på det, om det er kulediameter man ser på eller om det er kulediameter, hylsevolum og rekyl. Har man foreksempel en 458 lott og en 458 socom så er jo kulediametern den samme, men to helt forskjellige rekyler 8)

Jeg vil vil si at grovkalibrede rifler er de med en relativt saftig rekyl, stort hylsevolum og minst ei kaliber 30 kule

Link to comment
Share on other sites

I tyskland er, etter det jeg vet, .22 = kleinkaliber (ikke kleint kaliber, men finkaliber). Tyskerne snakker ikke om salong eller .22, men bruker bare kleinkaliber når de snakker om .22-skyting. Om dette gjelder for Norge vet jeg ikke, men vil tro at alt over .22 ikke lengre er finkaliber..

Link to comment
Share on other sites

Det går eigentleg på kaliberet, altså kulediameter. Så sjølv om det er snakk om moderat hastigheit, så kan det likevel vere eit grovkaliber. Men skjønnar at mange ser på kaliber med mykje smell, rekyl og anslagsenergi som grovkaliber sjølv om kulediameteren ikkje er så stor.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tror det blir meningsløst å komme med én definisjon for alle forhold. For jakt i Norge kan man jo si at 6,5 utgjør skillet siden det er minste kaliber som er lovlig til elg, men spranget fra 6,5 til 458 er jo enormt. En litt bedre inndeling vil være å kalle alt opp til 6,5 for fint, 6,5-338 for normalkaliber og alt over for grovt. Men det er for Norsk vilt, for afrikansk storvilt blir dette helt feil.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur ein må skille litt mellom konkurranse og jakt her. Ein 308win vil vel reknast som grovkalibra til konkurranseskyting. Til jaktbruk derimot er vel ikkje dette spesiellt grovkalibra.

 

www.accuratereloading.com så delar dei dette opp i 3 kategoriar:

Big Bore som er .375 og over.

 

Medium Bore som er frå .270 til .366

 

Small Bore som då blir alt under dette.

 

Utgangspunktet blir då diameteren på løpet evt. kula. I motsetning til ein anna debattant så vil eg skille mellom kor grovt eit kaliber er og kor kraftig eit kaliber er.

 

For eksempel så vil eg sei at ei 358win er meir grovkalibra enn .300 winchester sjølv om 300 win er kraftigare .Kraftigare på den måten at den har meir anslagsenergi..

Link to comment
Share on other sites

En litt bedre inndeling vil være å kalle alt opp til 6,5 for fint, 6,5-338 for normalkaliber og alt over for grovt. Men det er for Norsk vilt, for afrikansk storvilt blir dette helt feil.

Jeg er litt med på den. Alt som ikke er tillatt for norsk storvilt p.t. (257-kuler fins i 140 grs.) er "fint", jeg ville sagt at fra .257 til 8 mm er "medium" etter norske forhold, og at 338 og opp er "grovt". Men etter amerikansk betegnelse er alt opp til 32 finkaliber, 33-39 er medium, og fra 40 og opp er grovt. Det går jo samtidig fram at amerikanerne ser på sine "medium bores" som unødvendig grove til hjemlig vilt, så kanskje er vår inndeling like logisk for det meste av vilt nord for Sahara.

Link to comment
Share on other sites

Det som er vanleg er at ein klassifiserar kaliberstorleik utifrå forskjellige bruksområde. Men skal ein klassifisere kaliber utifrå storleiken i seg sjølv, blir det noko heilt anna. Då meinar eg at inndelinga frå kaliber .40 og oppover høver bra som grovkaliber. Ein må rett og slett utelate bruksområde, og sjå kor stort eit gjeve kaliber er i forhold til kva som er tilgjengeleg. Innanfor dei ymse bruksområda gjeld sjølvsagt heilt andre inndelingar.

Link to comment
Share on other sites

Kommer jo ann på øya som ser. Men alt under 6.5 som kan brukes til småviltjakt kan jo kalles et finkaliber, og 6.5 og oppover kan vel regnes som grovt. Med tanke på kravet til annslagsenergi til bruk på storviltjakt. Syns 6.5 faller litt sånn mellom to stoler.

Link to comment
Share on other sites

Begrepet "grovkaliber" fikk en ny betydning for meg i dag... Fikk fingra litt med ei dobbeltrifle i kaliber 4 :mrgreen: Hvis jeg ikke husker feil lades den med 1850 grs kuler i .962 med knappe 400 grs svartkrutt og da blir jo det meste annet "finkalibra" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...