Jump to content

SA Pistol i 9mm


Richard666

Recommended Posts

Skal kjøpe mine første håndvåpen og trenger hjelp med å finne en pistol med SA avtrekk.

Har skrevet på søknaden at den skal brukes til MilitærFelt.(søknaden er ikke sendt, blir levert på mandag.)

 

Pris: Helst under 10 høvdinger

 

Noen med tips og anbefalinger.

Link to comment
Share on other sites

se tråden:

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=18430&st=0&sk=t&sd=a&start=0

 

vet ikke om dette svarer helt på det du lurer på, men her er i allefall de fleste anbefalinger av 9mm pistoler tatt opp. De fleste (inkl. sp-01 shadow som jeg vil anbefale, kan omgjøres til kun SA dersom det er ønskelig. Vil du vite mer om shadow med SA avtrekk kan du kontakte Sorander her på forumet.)

Link to comment
Share on other sites

Uansett, så MÅ du prøve det aktuelle våpenet før du kjøper. Det er eneste måten du kan være rimelig sikker på at du ender opp med et våpen som passer deg og dine hender. Men ta gjerne utgangspunkt i tips og forslag som du får her og andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Det ligger en Browning GP Competiton,9mm m/løpsvekt på finn til 3500.-

Ifg. selger fremstår den som ny, noe som kan tyde på at dette er et meget godt kjøp.

Det er jo også mulighet for og prute noe skulle man tro.

Det er mye pang for pengene,og så kan du kjøpe ammo for resten av pengene dine.

Har en lik pistol som jeg har brukt i 20år. den har funket meget godt for meg så langt.

 

Et aber med denne er at den ikke tar de kraftigste 9mm patronene.

 

PS.

Skulle ønske folket kunne skrive i profilen sin hvor i landet de holder til, da kunne man muligens få tilbud om og prøveskyte tilsvarende våpen om det skulle være ønskelig.

 

MVH.

NM149

Link to comment
Share on other sites

Et godt råd er å kjøpe brukt. Høres kjedelig ut, men hvis du er litt færsk innen pistol skyting så finner du ut etterhvert om dette er noe for deg. Da er det dumt å bruke mange lapper på våpen som er nytt.(du for skjelden det samme igjen)

Ett annet godt råd er prøv litt forskjellige , spør gjerne skyttere om få lov til holde, eventuelt avtrekk og føl litt på balansen. En del pistoler i millitær klassen har dårlig avtrekk, og det ikke no fordel.

 

Finn ett brukt våpen med godt avtrekk og som funksjonerer med meste av ammo!

Lykke til :roll:

Link to comment
Share on other sites

Finn ett brukt våpen med godt avtrekk og som funksjonerer med meste av ammo!

 

Hvorfor i alle dager anbefale en et brukt våpen om han har råd til å kjøpe et nytt . . .

 

I tilleg sier du at det ikke gjør noe om det ikke funker med alt av ammo, jøss hva er du tenker på :?:

Står jo at han skal ha et våpen til feltskyting og da MÅ det funke hver gang :wink:

 

 

Browningen som er nevnt kan anbefales på det varmeste, 3500.- er en helt grei pris, LØP OG KJØP :!:

Link to comment
Share on other sites

PS.

Skulle ønske folket kunne skrive i profilen sin hvor i landet de holder til, da kunne man muligens få tilbud om og prøveskyte tilsvarende våpen om det skulle være ønskelig.

 

Er fra Farsund og har nå oppdatert profilen min.

Grunnen til at jeg er på jakt etter en pistol med SA avtrekk er at den skal brukes til militærfelt.

Har ikke håndvåpen fra før og fikk da råd om å kjøpe en med SA først. Fikk forståelse for at det kunne være vanskelig å få en med SA hvis man hadde en med DA fra før.

 

Har sett litt rundt på nettet etter våpen med kun SA. Er usikker på om jeg skal kjøpe nytt eller brukt. Har vudert en brukt sig 210, men er redd det spiser opp en god del av budskjettet mitt.

 

Hadde det kanskje vært en ide å lage en liste med hva som er tilgjenglig med SA avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Som Richard skriver, er det hans FØRSTE innkjøp av håndvåpen. Hvis du har skutt noen år skjønner du etterhvert hva du som skytter forlanger av våpenet ditt. Samtidig er millitærfelt ganske vrient å skyte, og da bør man lære seg teknikker for å skyte godt, og det er ikke gjort over natta. Hvis du har litt peiling på 9mm, skjønner du att ikke alle pistoler funksjonerer med all kjøpe ammo, samtidig har du ett "faktor" krav i millitær klassen....

 

Det jeg ville fram til er at det er dumt å bruke mange penger på nytt våpen, dersom du finner ut at "dette var ikke noe for meg", men som det jeg skjønner er hypp på å selge Browningen :mrgreen:

Finn ett brukt våpen med godt avtrekk og som funksjonerer med meste av ammo!

 

Hvorfor i alle dager anbefale en et brukt våpen om han har råd til å kjøpe et nytt . . .

 

I tilleg sier du at det ikke gjør noe om det ikke funker med alt av ammo, jøss hva er du tenker på :?:

Står jo at han skal ha et våpen til feltskyting og da MÅ det funke hver gang :wink:

 

 

Browningen som er nevnt kan anbefales på det varmeste, 3500.- er en helt grei pris, LØP OG KJØP :!:

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig noen trodde at det var jeg som ønsket og selge min egen Browning, det kan jeg love at jeg ikke skall. Det er et av mine bedre kjøp som jeg ikke ønsker og avhende så lenge jeg skyter.

 

Det er da mange hyggelige skyttere på knivsland som har mye rart i skuffen, har du pratet med de!

 

MVH.

NM149

Link to comment
Share on other sites

Som Richard skriver, er det hans FØRSTE innkjøp av håndvåpen. Hvis du har skutt noen år skjønner du etterhvert hva du som skytter forlanger av våpenet ditt. Samtidig er millitærfelt ganske vrient å skyte, og da bør man lære seg teknikker for å skyte godt, og det er ikke gjort over natta. Hvis du har litt peiling på 9mm, skjønner du att ikke alle pistoler funksjonerer med all kjøpe ammo, samtidig har du ett "faktor" krav i millitær klassen....

 

Det jeg ville fram til er at det er dumt å bruke mange penger på nytt våpen, dersom du finner ut at "dette var ikke noe for meg", men som det jeg skjønner er hypp på å selge Browningen

---------------------------------------------------------------------

 

Joda jeg har noen år (mer enn 30) og har lang erfaring i 9mm skyting :wink: sikkert skutt mye mer enn 200`skudd om det er av interesse.

Nettopp pga erfaring jeg syntes det er viktig med et som alltid funker :!:

(hvor fort forsvinner ikke "gøyfaktoren" om våpenet til stadighet slutter å funksjonere...)

All ammo som selges i dag tilfredstiller faktor til felt, skutt i et konkuransevpen.

Våpen som er innefor prisrammen, er feks en CZ - SP 01

Hadde han kjøpt en slik, hadde han i tillegg hatt noen kroner til ammo eller en tur innom en børsis for optimalisering av våpenet til felt. (sikte - avtrekk )

 

Joda alle vet at 9mm er noe av det vanskeligste å treffe med til og begynne med, men at det er andre teknikker i bruk for å treffe med en 9mm i forhlod til andre våpen er vel et heller tvilsomt argument i forbindelse med våpenvalg.

 

 

 

For å si det på en annen måte:

Kjøp et våpen som er tilltenkt å treffe noe (konkuransevåpen) og ikke et "plinkingvåpen" (litet, kort, lett og dårlig avtrekk)

Link to comment
Share on other sites

Joda har selvfølgelig snakket med gjengen på banen, men har ikke blitt så veldig mye klokere.

Har blitt anbefalt både sigen, springfield og tafoglio(sikkert ikke slik det staves). Sikkert eko annet som jeg ikke kommer på ifarten.

 

Er igrunnen mest intresert i en 9mmSA som ikke er så veldig egnet til Praktisk. Har søkt på en 40S&W(Glock35) til dette formålet og etterhvert kunne jeg tenkt meg en 34 i 9mm.

 

Vet at enkelte politidestrikt er vanskelige på dette da en 9mm er en 9mm. Er jo lov og prøve.

 

(Hold emnet til 9mmSA Ikke prøv og snakk meg fra Glock da jeg alt har bestemt meg

En liten OT fra meg.)

Link to comment
Share on other sites

Muligens litt OT, og jeg kunne sikkert like godt ha skrevet dette i en av mange lignende tråder.

 

Kanskje bør de som skriver sine råd, i dette tilfellet vedr militærfelt, nevne hvor mange approberte stevner en skjøt i militærfelt i 2008, samt hvilken klasse de skyter i år. Da kan trådstarter vurdere kompetansen til den som svarer.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg begynte med skyting var det i hvert fall slik i min klubb at de minst ivrige skytterne, de som satt på brakka med Petterøes rød, som en sjelden gang kom ut på standplass og bommet på skiva med et våpen i alt for stort kaliber, var de som var mest frampå med råd og skråsikkerhet i forhold til nye skyttere.

 

Å ha egen erfaring fra det en gir råd om er bra. Skal en gi råd om militærfelt, bør en innimellom delta selv. Dessuten vil klasse si noe om hvordan en selv har lykkes med å følge sine egne råd.

 

Når jeg ofte spør karsken eller 338rum om råd, er ikke det et tilfeldig valg.

Link to comment
Share on other sites

Har vudert en slik CZ - SP 01, men er ikke det en opprinnelig en DA som man kan bygge om til SA. Hvor mye kommer en slik på ferdig ombygget. Som skrevet tideligere er budskjettet rundt 10 lapper.Men igjen, denne er jo også veldig egnet til praktisk desverre.(vil ha glock til praktisk)

 

Han med sig 210 i klubben hadde gitt 12 lapper for sin. Ligger en til samme pris i Oslo. Er den prisen reell. mener det sto i den andre tråden det ble henvist til her at bruktprisene på en slik sig bør ligge på rundt 7-8000.-.(Mulig hukomelsen forsatt ligger i senga).

 

Har også vudert den Browningen som er tilsalgs på finn. Da for man sikkert et ok våpen pluss endel penger til gode som man kan bruke til å prøve ut forskjellig kjøpeammo.

Link to comment
Share on other sites

nhd

Du har rett i at man bør forhøre seg med de som skytter mye militærfelt, men jeg er ikke en av dem enda. Jeg er bare på begynner stadiet med forholdsvis begrensede midler.

 

Skyter mye mer praktisk en det jeg noen gang kommer til å skyte militærfelt. Så da er det litt lettere å bruke litt mer penger på praktisk.

 

Og motsatt. Skyter man mye militærfelt bruker man selfølgelig litt mer penger på det.

 

Men tar jo imot alle tips og råd med STOR TAKK. :D

 

Åjoda vi har jo et skyttere i klubben vår også som kommer med råd og tips som man bare lar gå ifra øre til øre og rister ut restene i hodet når man kommer hjem. Har sluttet å bry meg om dem for lenge siden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske fersk pistolskytter, og jeg ble med som funksjonær på feltstevne nå for litt siden, slik at jeg fikk sett hva de som treffer mest og best skyter med. Av militærfeltskytterne som fikk full pott (6 i 3) på den plassen jeg sto på så var det Pardini GT9 i 5" og 6" som var den typiske gjengangeren. Det var også en P226 X-Five som fikk 6 i 3 her, men ettersom det var bare én slik pistol på stevnet så vet jeg ikke om det var flaks eller om det ble prestert like bra resten av løypa. Men det var sikkert ingen tilfeldighet at de beste skytterne hadde Pardini, og at de attpåtil hadde senter-treff i militærfeltblinkene (selv om det ikke er noe ekstra poeng for det). Det var riktig nok ikke noe spennende og eksotisk utvalg av våpen på dette stevnet.. Så det er sikkert noen andre go'våpen jeg gjerne skulle sett :)

Link to comment
Share on other sites

Hva slags våpen og ammo brukte han ???

 

Vet ikke hva slags våpen som ble brukt, eller ammo, men refferer bare til det som sto i "Skytternytt" her før årsskifte.

Vet bare at noen har hatt problem med overholde faktoren med "Gecco" sin 9mm Luger Ammo.

Link to comment
Share on other sites

:P Hvor lang er en strikk? Vil tro at du ikke finner mange brukte til under 10.000,- Men hvorfor ikke holde deg til Glock? (Jeg gjør ALT for å få folk under meg på resultatlista! :twisted: )

 

 

Mulig du har rett Woff.

Kan jeg bruke f.eks en glock 34 til Militærfelt.

Link to comment
Share on other sites

Har vudert en slik CZ - SP 01, men er ikke det en opprinnelig en DA som man kan bygge om til SA. Hvor mye kommer en slik på ferdig ombygget. Som skrevet tideligere er budskjettet rundt 10 lapper.Men igjen, denne er jo også veldig egnet til praktisk desverre.(vil ha glock til praktisk)

 

Han med sig 210 i klubben hadde gitt 12 lapper for sin. Ligger en til samme pris i Oslo. Er den prisen reell. mener det sto i den andre tråden det ble henvist til her at bruktprisene på en slik sig bør ligge på rundt 7-8000.-.(Mulig hukomelsen forsatt ligger i senga).

 

Har også vudert den Browningen som er tilsalgs på finn. Da for man sikkert et ok våpen pluss endel penger til gode som man kan bruke til å prøve ut forskjellig kjøpeammo.

 

Har selv en CZ-SP01 Shadow (fåes for rundt 8 høvdinger) kjøpte selv SA avtrekker fra USA kostet 40 dollares + 35 dollars i frakt = ca 525 kr (betalte ikke no toll). Satte inn avtrekkeren selv, tok en times tid fordi jeg fiklet litt. Egentlig en veldig enkel jobb (du burde ha en punch for å slå ut pinnen som holder avtrekkeren). Må si at resultatet ble meget bra. Hvis dette er av interresse så kan jeg hoste opp noen linker når jeg kommer hjem fra jobb der det vises hvordan avtrekker skiftes og hvor du får kjøpt en.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen er kun at ramma i GT45 er en tanke større. Grepet blir litt større, så den er ikke for de med de minste hendene.

 

For meg som har medium grep på SP og HP ny, passer det utmerket med GT45. Kjøpte denne fordi GT9 ikke var på lager da jeg trengte den.

 

For de som skulle finne på å ønske seg en .45, er det enkelt på GT45 ved at du bare kan kjøpe deg en ekstra topp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...