Jump to content

"HADELAND & OMÆGN BÆNKESKYTER KLUBB". Stiftes.Hvem blir med?


Buster

Recommended Posts

Hei.

Nok snikk-snakk, let's get some futt and fart around here! :wink:

 

Vi ønsker nå å sparke igang denne klubben, slik at vi kan få en progressiv fremdrift mot fast tilgang til bane.

Det kommer ikke til å bli avkrevd noen medlemsavgift, før vi har tilgang til bane og fått på det rene hvilket skytterlag vi må alliere oss med for å få til dette.

Når vi får på plass hvem som ønsker å være med i en slik klubb, så vil vi prøve å få på plass et lite interimsstyre der det bør sitte 2-3 personer som kan dra prosessen videre.

Det som er viktig, føler jeg, er at det er personer som kjenner de rette menneskene men vi trenger også noen med organisatoriske egenskaper, og som kanskje har litt erfaring i det å starte en klubb.

Om vi ordner oss under eksisterende klubb/lag, eller om vi går vår egen vei og heller prøver å få på plass en leieavtale, er foreløpig ikke avklart.

Jeg har jobbet en stund med dette, og møtt liten interesse og mye motbør da jeg har valgt å fare varsomt frem. Dette har gjort at litt av det største pågangsmotet mitt har fått en trøkk, men nå har en lokal person til engasjert seg, så nå prøver vi videre.

Når jeg får loddet interessen, så kommer vi antakelig til å prøve å få til et møte (kaffekopp) for litt enkel diskusjon rundt hvordan vi ønsker denne klubben, og videre fremdrift.

Det vi jobber litt med nå, er å lage et kompendium som kan beskrive oss som klubb, og si litt om hva vi driver med, hvem vi er, hva vi kan tilby, osv. Og med masse info og referanser fra andre baner og lag der slike samarbeider fungerer flott.

Dette r som sagt helt i startfasen, som klubb, og alle innspill og råd taes i mot med takk!

Jeg har hatt en lite forhånds"teaser" ute, og fikk derigjennom tilbakemelding fra noen som ville være med.

Jeg velger å nevne deres "nick" her, slik at de kan se om de er med eller ikke; (dette kan fjernes hvis ønskelig)

 

-Buster

-Kristiansen.

-Minuteman.

-Stille6,5x55

-Glenn (ikke nick)

-Glenn.

-Tord

-Peacemaker

-Kjell Olav

-OSW

-Vaskebjørn.

-Hjortefot.

-Jofla.

-Thomasnb.

-Wadcutter.

-Skautussa.

-Gravningsmyhr.

-Trond Åsly. (Mangler pm med detaljer :wink: )

-300kongen.

-Pettern.

-Sniper-Arne.

-Stuttfeiten.

-Jeger64.

-Bamrud

 

 

Og ett par tre til (uten nick).

 

Vennlig Hilsen

Arild Støen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ooooops!! :oops:

Glemte å si at jeg vil ha "påmeldingene" på PM, og de må inneholde navn, adresse, tlfnr, og mailadresse, så kan jeg lage en medlemsliste, og ha all kontaktinformasjon til de respektive.

Men helt ok å nevne det her også, i tillegg, at man blir med. :wink:

Link to comment
Share on other sites

ikke umulig at sniper arne og jeg blir med hvis vi får tia til og strekke til. blir det på lygna det meste blir skjen?

Og er det tenkt langhold mulighet eller er det standar benkeskyting? bra noen tar pågangsmot og drar i gang noe aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

ikke umulig at sniper arne og jeg blir med hvis vi får tia til og strekke til. blir det på lygna det meste blir skjen?

Og er det tenkt langhold mulighet eller er det standar benkeskyting? bra noen tar pågangsmot og drar i gang noe aktivitet.

 

Planen er Lygna ja.

Her er det tenkt alle avstander, ut til 485m, i første omgang. Her er det mulig å sette opp skiver hele veien, unntatt fra ca. 350m til 485m. Det er en fordypning akkurat i mellom der. :|

 

Hyggelig med respons!

Jeg gjenta; jeg må ha personalia på pm(fullt navn, adresse, mail, og tlf.), slik at jeg får laget en skikkelig medlemsliste. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det blir muligheter for skyting på langhold på sommer'n og helst også noen ukedager utenom helg er jeg helt sikkert med. Hele vintern er jeg opptatt med jaktfelt så......

 

Planen er, å få til et par faste dager i måneden, som vi skyter på alle hold. Feks en lørdag + en annen dag/mnd.

Da skytes det på alle avstander, og i allefall 100m, 200m, og 500m(485m), som er avstander det konkurreres på.

Det er dette vi kommer til å jobbe imot i første omgang, og hvis det blir stor aktivitet så kan vi ev. se om vi får mere skytetid da. For da har vi ev. noe å vise til også. :wink:

Vi vil antakelig legge det opp slik at det er mulig å ta hvilket som helst rifle for å teste og ev. skyte inn også, på egne skiver, på anvist plass. Men dette kommer vi også tilbake til. :wink:

I tillegg vil vi prøve å få tilgang til et laderom på standplass, med innlagt strøm, på skytedagene.

Det er det vi jobber for i allefall, så får vi se hvordan det går. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hei

 

Jeg har sendt ut en innbydelse til "medlemmer" via mail, men får en irriterende melding fra en eller annen mailer demon, som forteller meg at noen har windows live hotmail og at dette sperrer mail fra meg. Har prøvd fra to forkjellige mailadresser, men får de i retur.

Til dere som har hotmail-adresser;

-ordn dere sjøl, eller slå av denne dritten som sperrer. Jeg sender ut felles informasjon via mail. :x

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Vil det kunne bli mulig og stå som passivt medlem ? Betaler selvfølgelig full kontingent. Det er så mye som må klaffe for en gammal gubbe med kols. Og komme og skyte når det er mulig ? Da kunne jeg tenke meg og være medlem i og med at det er forholdsvis greit og kjøre til Lygna.

Link to comment
Share on other sites

Det jobbes vel videre med å få anledning til å skyte langhold på Lygna. Men det er gjort en avtale med et annet skytterlag, hvorpå det blir skyting 27 desember.

Banen ligger vel i Sørum kommune tror jeg, og info får dere ved henvendelse til Buster på pm eller mail.

:-)

Link to comment
Share on other sites

Av erfaring fra laget jeg skyter i, tror ikke folk skal basere seg på at det blir åpen butikk på Lygna hele uka, da blir det fort stengt på fulltid. Viktig at skytetidene til banen blir etterfulgt.

 

Det har aldri vært tale om skyting seint og tidlig. Men et par faste dager i måneden.

Tingelstad gidder jeg ikke jobbe mere mot, for der treneres hele saken BIG TIME! Tar det gjennom Brandbu Skl. nå og har meldt overgang, og der er det mere interesse. De bruker samme anlegg.

Tingelstad tenker kun DFS skyting og er mest interessert i at andre skal være med å finansiere deres skyting og være med på dugnader.

Jeg jobber fortsatt med saken, men imens så er det andre skytterlag som har skjønt at vi kanskje kan være en ressurs, og vi er ønsker velkommen. :wink:

 

Vi har ingen medlemmer ennå, graahund. Vi stiftes ikke før vi er igang og har baneavtale, så kanskje det skjer noe nå etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ny info ang. Lygna skytebane:

 

Gledelig nytt ang. tilgang til banen på Lygna.

I går kveld ble det, enstemmig, vedtatt i Brandbu Skyttelag at det skal arbeides for at det skal bli mulig å skyte på hold helt opp imot 600m på Lygna skytebane. :mrgreen:

Og det formelle skal gjennomgåes slik at dette blir godkjent i alle ledd. :D

 

Det kan nevnes at det allerde har foregått en del lobbyvirksomhet rundt dette, og alle instanser har sagt "ja", så det gjenstår altså egentlig bare det formelle. Håper det ikke dukker opp noen troll av hatten under den fasen. Og OM det skulle skje så har det også blitt vedtatt at vi som ønsker denne aktiviteten blir innbudt på råd, når saken skal diskuteres, slik at alle ev. misforståelser kan feies av banen.

 

Da skal jeg ta meg en liten temperert konjakk, og kose meg over at verden ser litt lysere ut. En liten stund i alle fall. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Buster: Hvis du har tømt glasset og våkna til liv igjen, kan du kanskje si noe om når du tror det vil bli mulig å futte av noen skudd på langholdet på Lygna? Tror kanskje jeg allerede har meldt meg på, men jeg gjør det en gang til for sikkerhets skyld. Si fra hvis du trenger en hjelpemann.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Heisann.

 

I forbindelse med planlagt skyting ute på Blaker Skl.'s baneanlegg, i romjula, så skal klubben stiftes!! :D

 

Vi planlegger skyting 27 Desember (3 dag jul) med forbehold om at det ikke blir kaldere enn -10C. HVIS det skulle bli kaldere så skyves det hele til 30 Desember (6 dag jul). Hvis det fortsatt ikke blir "varmere" enn -10C, så utsetter vi det hele til etter nyttår, dessverre!! :|

 

I denne forbindelse så har vi bestemt oss for å stifte "Hadeland & Omegn BenkeskytterKlubb", og velge et interimsstyre. Pga korte dager med dagslys, så er det naturlig at dette lille møtet antakelig må bli rett etter at skytingen er avsluttet for dagen.

 

Gi meg en tilbakemelding på hvem som ønsker å være med på dette, på PM.

 

OBS!!

Dere som har fått mail, og har gitt meg tilbakemelding der, behøver selvsagt IKKE å si noe på PM.

Det er greit å få et lite forvarsel på hvor mange som vi kan forvente at kommer. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ups, litt uklar formulering. Jeg tenkte på når skytingen skal begynne, og når oppmøte til det er. :) Møtet kan jo som du sier tas når det er mørkt.

 

Mener å huske at vi har møtt opp kl 09.00. Med ørlitt "rigging" først så er vi klare sånn ca når skytelyset er klart. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Synd med skytinga i romjula, men jeg hadde mine tanker så jeg har ikke ladet skudd til skyting i nær fremtid.

 

HADELAND & OMÆGN BÆNKESKYTER LAUG ? Hehe. Artig navn. :wink:

Lykke til med stifting av klubb... ehh lauget.

 

Måtte det smelle masse fra eders muskedundere i fremtiden. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Skytingen på Blaker, 27'de Des går ut, grunnet lite samarbeidsvillig gradestokk!

Vi forflytter siktepunktet til 30 Des, og håper på et under!! :roll:

 

Og som vanlig..........undere skjer sjelden! 8)

 

Skytingen på Blaker 30 Desember AVLYSES! :?

 

Det er visst ikke bare POD og Justisdepartementet som ønsker å begrense skytesporten i Norge....! :|

Jeg var en liten tur på skytebanen i går, og det var IKKE kos! Det er rett og slett grisekaldt inne på en kald betongstandplass, når det er så kaldt.

 

Vi gir oss ikke, men prøver igjen på nyåret, så fort gradestokken tillater det.

Og det eventuelle møtet, blir også flyttet dertil.

 

Godt Nytt År, imens! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

NY SKYTING PÅ BLAKER, i morgen, søndag 9/1, fra ca 9.00 og utover.

Ja, det er kort varsel, :shock: men de som har satt seg opp som potensielle medlemmer i klubben har fått beskjed litt før.

Det er ikke så godt å planlegge langt frem i tid, i vinter-Norge.

Det kan bli litt snø, i alle fall på bakken, og kanskje litt i lufta, på morran. Men skulle bli bra utover dagen.

Men dette hersens været skifter fortere enn man blunker så det er ikke så godt å få gardert seg. Vi må bare prøve rett og slett! :roll:

Stiftelsen av "Hadeland & Omægn Bænkeskyter Laug" (HOBL) skal også skje på ettermiddagen.

Jeg tar med lista over de som har meldt sin interesse til meg fra før, og som jeg har alle data på, og nye er også velkomne. Denne klubben vil bli underordnet Norges Benkeskytterforbund (NBSF), og alle medlemmer i HOBL vil være medlemmer av NBSF. Hvordan veien går videre, blir opp til klubben å prøve å få til.

Jeg vet at noen tenker at "Hadeland" er langt unna Blaker, og det er det også. Men jeg synes det er litt artig med et litt "personlig" og artig preg på det også, så omegn ble lagt til for å endre litt på det (gammelnorsk-vridningen kan sikkert også diskuteres, men, men...) :lol: . Jeg synes i alle fall at "Sentrale Østlandet benkeskytter klubb" blir litt kjedelig og upersonlig..........men thats me!

Pr.dags dato, så har vi ikke fått noen avtale om noe sted å skyte her på Hadeland, men vi har fått kjempetillit på Blaker, takket være John Flateby og Vebjørn Berg og sikkert noen til, og det skal vi fortsette å ta vare på!

Hvis/når vi får til skyting på Hadeland så vil dette bli i TILLEGG til tilbudet på Blaker!

Jeg har fått på plass interessenter som ønsker å ta et tak for et interimsstyre og det er flott. Det vil bli fordelt mellom folk herfra (Hadeland) og folk i området Blaker eller ikke langt unna.

Det blir et enkelt styre som skal få på plass de enkle ting, som medlemsliste, litt økonomi (medlemskontigent bla), og jobbe i mot et årsmøte der ting vil bli satt skikkelig i system med valg og hele sulramitten. :wink:

 

 

Som vanlig:

Vi avkrever hver skytter 50,- som går til skytterlaget (men som det har vist seg at vi igjen får lov til å bruke på div. materiell til anlegget, som gonger og div. :D ). Blaker Skl. er et skytterlag som er meget hyggelige å samarbeide med, og det vil vi fortsette med!

John sparker, som vanlig, igang pølskoker, og kaffetrakter, sålangt sikringene holder, og kanskje litt söckervatten, som blir solgt til selvkost.

Vi starter ved 9-tiden, og alle tar en liten tørn for å rigge både seg selv og litt å skyte på, så smeller vi igang og skyter til det blir mørkt. Kanskje med ei lita "klistre/spraye-pause" midt på dagen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...