Jump to content

Ny jaktform


villreinjegeren

Recommended Posts

Ser jo risikabelt ut, men er nok egentlig ganske trygt. Fyren pakker inn beinet for å beskytte seg mot pytonslangens små bakovervendte tenner. Idet slangen går på agnet er den sjanseløs. Den største faren slik jeg ser det er om det ligger noe annet i hullet enn en pytonslange, som en giftslange eller et vortesvin. Det jeg var mest overrasket over er hvor lite motstand slangen gjorde.

 

Hva er trofèavgiften på pytonslange? Dette må nesten prøves! :D

Link to comment
Share on other sites

Fy f... :shock: Nå sies det at negre har større p... enn oss nordboere, men at de skulla ha så mye større baller hadde jeg ikke trodd...! :lol:

 

Jeg tror han skal være glad for å slippe unna rifter etter tennene , for har hørt at det kan gi virkelig utrivelige infeskjoner?

Link to comment
Share on other sites

Dette var jammen meg en skikkelig film om pytonjakt! Jeg lurer faktisk på om jeg kjenner fyren som stikker beinet sitt nedi som agn! Det er mulig jeg tar feil men han likner veldig på en som heter Baccari og jobber som sjefsporer på et viltreservat som heter Campement des Elephants / The Elephant Camp, rett sørøst for Garoua i Kamerun. Han figurerer også i de to filmsnuttene i linkene under. Siden fransken min er litt rusten, kansje Syvertsen kan oversette og hente ytterlige opplysninger utifra den franske filmen?

Jeg skal uansett undersøke saken nærmere, men i mellomtiden kan dere kikke på disse to snuttene! Har nettopp lagt ut en ny versjon i bedre kvalitet, men den er ikke godkjent i skrivende stund. Poster link når den er klar.

Film 1:

Film2:

Link to comment
Share on other sites

Her er filmen hvor vi jaktet pytonslanger i Kamerun. Har redigert bort all den andre jakta, så nå er det bare pyton! De med et våkent øye vil kanskje oppdage en situasjon som fort kunne bli litt kjip... Tips: Nattesynet mitt var tydeligvis dårligere enn kameraets nightvision :roll: Der hvor jeg kommenterer den ene hulegangen som "en blindgate", er det akkurat det den er, men med noko attåt...

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...