Jump to content

Fana hjortejeger frifunnet


Guest solheimen

Recommended Posts

Hender ofte at hjorten sparker lenge etter den er død!Muskelsammentrekninger kalles det.

Og denne veterinæren bør søke seg jobb i en pølsebu eller som leder av dyrevernsnemda!

Her i distriktet er nivået så lavt at han garantert hadde fått innpass.

 

Mister mer og mer respekt for påtalemakten og disiplene i uniform som tror de er hevet over resten av samfunnet.

:lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Hadde dem brukt like mer resurs på Narko problem i Fana som det gjøre i denne saken hadde Fana vært kvitt disse herskende narkomen som kaster fra seg sprøyter i skogen rundt skolene.

 

Nei sheriffen har en skjult angenda, og må oppnå mest mulig resultat med minste mulig innsats.

 

Beklager det var langt OT.

 

Det var på tide at fornuft kommer frem i denne saken.

 

Edge

Link to comment
Share on other sites

20MM cannon. Du og de aller fleste av oss vet at disipler i uniform som rykker ut på slike "bomturer", lager en sak av det. De må jo som sagt tidligere i tråden ikke sløse vekk resurser. Derfor kjører de knallhardt, bruker 10.tusen vis av kroner på å ikke tape ansikt. Om de hadde hatt mulighet hadde de anket til oljepengene våre var en saga blått..... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke ta stilling til denne eller andre saker.

Problemet er ikke Jeger, Politi, eller Påtalemakten.

Dersom MD ved DN hadde gjort seg bryet med å strømlinjeforme reglene rundt jakt i skumring og månelys. Så hadde vi og politi hatt en rettere linje og forholde oss til.

Det er DN mangel på entydighet i lovverk og forskrifter som er mye skyld i mange av disse sakene som kommer opp.

Og at politiet ved utrykkende patrulje ikke har nødvendig detaljkunnskap om jaktens regler. Og at vi som jegere i mange hensyn strekker strikken litt vell langt.

 

Klart jeg er glad jegeren er frifunnet, men det gir oss og en advarsel om å være ekstra forsiktig når vi utøver skumrings og måneskinsjakt.

Link to comment
Share on other sites

Klart jeg er glad jegeren er frifunnet, men det gir oss og en advarsel om å være ekstra forsiktig når vi utøver skumrings og måneskinsjakt.

 

Er enig i det du sier generelt sett når det gjelder måneskinnsjakt, men når det gjelder denne spesifikke saken kan jeg ikke se at det kommer frem av artikkelen at det er bedrevet jakt i skumring/måneskinn. Eller er det noe jeg har gått glipp av?

 

Uansett, gratulerer til jegeren. Det skulle bare mangle, skumringsjakt eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg vet var det ca. kl. 23:00 skyet, med gjennskinnslys fra Bergen by.

 

Aventer presisjon fra DN. Men kan love at den blir meget restiktiv!

Link to comment
Share on other sites

Fjernet av Jegermeistern.

 

Fjerna rester av innlegget, ein skal ikkje å legge fram udokumenterte påstander, for å sverte Politiets omdømme. Dette er verken nødvendig eller gjer saken betre for nokon av partene. Diskuter tema, og slutt med å dra frem dritt som ikkje har noko med denne saken å gjere. Mauser68

Link to comment
Share on other sites

Må sei meg veldig einig med jmonsen her.

Vi burde definitivt fått klarare retningslinjer å forholde oss til.

At det uansett vil dukke opp ein og anna sak å minne oss på at vi må tenke oss om minst to gongar når vi jakta under vanskelege lysforhold, må vi nesten rekne med.

 

Dette gjelder då generelt, eg kjenner ikkje denne saken spesifikt.

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg vet var det ca. kl. 23:00 skyet, med gjennskinnslys fra Bergen by.

 

Aventer presisjon fra DN. Men kan love at den blir meget restiktiv!

 

Skal være ganske godt lys fra "bergenby" om det har hatt noe effekt ved dyngelandsvannet.......

Snakk om store avstander og ett par mil samt fjell imellom.... så jeg lurer på hvor du har dette fra......

området rundt dyngelandsvatnet er ikke akuratt verdens navle, med mange hus rundt......

Link to comment
Share on other sites

 

Snakk om store avstander og ett par mil samt fjell imellom.... så jeg lurer på hvor du har dette fra......

......

 

Det har jeg etter fri husk fra Fanaposten. Ja ved rett skydekke kan man få refleksjoner fra lys utenfor verdens navle også :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...